تاثیر قهوه بر بیماری ثروتمندان

در سال های اخیر درباره اثر قهوه بر بیماری های گوناگون تحقیقات فراوانی انجام شد. کم کم مردم متوجه تاثیر این دانه بر پیشگیری و بهبود بیماری ها شدند و برای درمان از آن استفاده می کردند. یکی از بیماری هایی که مصرف قهوه می تواند از ابتلا به آن جلوگیری کند، نقرس می باشد.

پژوهشگران درباره بیماری نقرس نیز تحقیق و تاثیر قهوه بر این بیماری را بررسی کردند. بیماری نقرس یک بیماری مفصلی است که به علت بالارفتن اسید اوریک در بدن ایجاد می شود. اسید اوریک بدن به صورت کریستال‌هایی در مفاصل رسوب می‌کند و همین باعث دردهای شدید مفصلی، به صورت حمله‌ای در بیمار می‌شود. ورم و درد شدید مفاصل در ناحیه زانو، مچ پا، انگشت بزرگ پا و سایر انگشتان دست و پا از نشانه های این بیماری است. نقرص دلایل بی شماری دارد. مصرف زیاد گوشت قرمز یکی از مهم ترین علت های این بیماری است. به همین دلیل این بیماری به نام بیماری ثروتمندان نیز نامگذاری شده است. اضافه وزن، زیاده روی در استفاده از مکمل های پروتئینی، وراثت و مصرف زیاد الکل از دیگر دلایل ابتلا به نقرس می باشد.

محققان دریافتند مصرف 5 فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کم کند.  مطالعه مشترک پژوهشگران دانشگاه ونکوور کانادا و هاروارد نشان داد ۴ تا ۵ فنجان قهوه در روز، احتمال ابتلا به نقرس را تا ۴۰ درصد کم می‌کند. مصرف 6 فنجان یا بیشتر قهوه این احتمال را به 60 درصد افزایش می دهد. البته یادتان باشد مصرف زیاد قهوه نیز تاثیرات منفی بر روی بدن دارد که در مقاله ای جداگانه به آن پرداختیم.

پژوهشگران تتوصیه می کنند قهوه در زندگی افراد نقرسی نباید محدود شود، چون در مشکل مفاصل آن ها تشدید ایجاد نمی کند. بیماری نقرس بیشتر در مردان رخ می دهد.  به همین دلیل می توان با مصرف نوشیدنی قهوه از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *