دوره تخصصی آب

آب بیشتر ماده داخل فنجان قهوه شماست. در اسپرسو شما با فشار آب عصاره قهوه را خارج می کنید. تا به حال به این موضوع فکر کردید این عنصر چقدر می تواند در طعم قهوه شما موثر باشد؟ اگر دستگاه اسپرسو شما خراب شود، فکر می کنید چند درصد مشکل آن از آب است؟ درباره سختی آب و تاثیر آن بر قهوه چیزی می دانید؟ قطعا اگر در صنعت قهوه فعال باشید از اهمیت این ماده مطلع هستید. دوره تخصصی آب مخصوص باریستاهای ارشد، تعمیرکاران دستگاه اسپرسو، راه اندازان کافه و علاقمندان به قهوه می باشد. در این دوره شما با ساختار و ویژگی های آب به صورت حرفه ای آشنا می شوید. این دوره به شما کمک می کند تا در هر جایگاهی که هستید بتوانید تخصصی تر در کارتان عمل کنید.

دوره آب تخصصی شامل دو قسمت تئوری و عملی بوده که دوره تئوری به صورت آفلاین و فیلم آموزشی است که در 10 ساعت به شما ارائه می شود. علاوه بر فیلم آموزشی، جزوه ای همراه با نکات اصلی و کاربردی نیز در اختیار شما قرار می گیرد تا به صورت مکتوب و ماندگار نیز اطلاعات مفید را در دسترس داشته باشید. در قسمت عملی شما در آزمایشگاه آب لابراتوار با تجهیزات پیشرفته به بررسی این عنصر می پردازید. هزینه این دوره 6 میلیون تومان می باشد.

95 درصد قهوه، آب است!

اگر در صنعت قهوه فعال هستید، حتما می دانید که بیشتر حجم قهوه آب است. به این علت نوع آب و مشخصات آن در طعم نهایی قهوه بسیار موثر است. پس بررسی این ماده به شما در درست کردن یک قهوه با طعم عالی کمک می کند. همچنین با داشتن دانش کافی درباره آب می توانید یک عصاره گیری را چندین بار تکرار کنید.

یادگیری اطلاعاتی درباره آب به شما کمک می کند تا با چند کار ساده، از ضررهای میلیونی جلوگیری کنید. آسیب هایی که آهک آب و خوردگی های مربوط به تجهیزات قهوه به وجود می آید، می تواند عمر دستگاه های شما که سرمایه های کارتان است را کم کند.

اگر دوره تخصصی آب را شرکت نکنید …؟

شما حداقل باید بالای 100 میلیون تومان هزینه دستگاه و تجهیزات قهوه بدهید. اگر به درستی از دستگاه مراقبت نکنید و دانش کافی از اینکه چگونه آب و قهوه بر روی دستگاه تاثیر می گذارد را نداشته باشید، مجبورید هزینه ای گزاف بابت تعمیر آن بدهید. اگر دانش شیمی آب و تاثیرات آن را داشته باشید، تا حد بسیار زیادی در هزینه هایتان صرفه جویی می شود.

شما یکبار برای کسب این اطلاعات هزینه می کنید، به جای آن که چندین بار هزینه بالا تری برای تعمیر دستگاهتان پرداخت کنید.

آب در لابراتوار قهوه میم

در سال های اخیر دوره هایی زیادی برای بررسی تاثیر آب در قهوه برگزار شده است. ما در لابراتوار میم آزمایشگاهی مجهز با تمام وسایل و ابزار بررسی آب را برای شما تدارک دیدیم که در کنار یک شیمی دان حرفه ای و با تجربه می توانید این دوره را به صورت تخصصی بگذرانید.

هر روزی که این دوره را به تاخیر بیاندازید، یک قدم از عصاره گیری ایده آل دور می شوید، یک قدم از حرفه ای تر شدن دور خواهید شد. کسب دانش در ارتباط با اجزای مختلف یک فنجان قهوه به شما کمک می کند تا به یک کاربلد در قهوه تبدیل شوید.

دوره آب به درد من می خورد؟

اگر شما یک باریستای ارشد هستید، اگر شما تعمیر کننده حرفه ای دستگاه اسپرسو هستید، اگر شما قصد راه اندازی کافی شاپ دارید و اگر خوره قهوه هستید، این دوره برای شماست! شما با گذراندن این دوره، تغییر چشمگیری در کارتان خواهید دید و در فروش و ارائه خدمات، مشتریان بیشتری را جذب می کنید.

در دوره آب چه چیزهایی یاد خواهیم گرفت؟

در یک عبارت می توان گفت: هرچیزی که به آب و تاثیر آن در قهوه مربوط است! شما یاد خواهید گرفت که چگونه سیستم های تصفیه آب را راه اندازی و نگه داری کنید و چگونه آب دم آوری قهوه خود را برای تولید عصاره گیری هایی بهتر بهینه نمایید.

در ابتدا شما اطلاعات اولیه ای از ساختار شیمی قهوه کسب خواهید کرد. در این قسمت بدون آن که شما را با اطلاعات انبوه سردرگم کنیم، تنها از طریق روابط شیمیایی مهمی که بر نحوه تعامل آب با قهوه و تجهیزات مربوط به آن حاکم است، راهنمایی خواهیم کرد. بعد از آن با منابع آب آشنا شده و متوجه می شویم ph یا پتانسیل هیدروژن چیست و اندازه گیری آن چه مزایایی دارد.

سختی آب

شما در این دوره با سختی آب آشنا می شوید. در صنعت قهوه ما دائم در حال جوشاندن آب هستیم. این اتفاق باعث می شود مواد معنی مختلفی از آب حذف شود. قبل از گرم شدن، مواد معدنی محلول که توانایی رسوب ( حل نشدن) را دارند، سختی موقتی را تشکیل می دهند. وقتی آب به جوش می آید، این مواد معدنی رسوب می کند و سپس سختی را کاهش می دهد. سختی دائمی نیز یون های کلسیم و منزیم می باشد که با جوشیدن از بین نمی رود. این سختی ها می تواند در عملکرد مجاری و بویلر های دستگاه اسپرسو اختلال کند. شناختن ساختار این سختی ها و نحوه اندازه گیری آن به شما کمک می کند تا عمر دستگاه خود را افزایش دهید. همچنین به تعمیرکاران دستگاه کمک می کند تا به راحتی عیب وسیله را تشخیص دهند و آن را رفع نمایید.

TDS یا کل جامدات محلول

TDS آب در قهوه تاثیر بسزایی دارد. شما فرض کنید یک اتاق شلوغ دارید. چند نفر دیگر را می توانید به داخل اتاق اضافه کنید؟ طبیعتا تعداد کمتری را می توان در اتاق جای داد. آب نیز مانند یک اتاق است و مواد حل شونده آن مانند افراد مختلف داخل اتاق. هر چقدر مواد محلول در آب بیشتر باشد، قهوه کمتری در آب حل می شود و هویت قهوه از بین می رود که اصطلاحا به آن under extraction می گویند. برعکس این قضیه نیز صدق می کند. هرچقدر قهوه بیشتر در آب حل شود، در نهایت طعم قهوه زمخت می شود که به آن over extraction گفته می شود. برای آن که جلوی اور و آندر شدن قهوه را بگیریم تا طعم خوبی در فنجان داشته باشیم، لازم است tds آب اندازه گیری شود.

روش های مختلفی برای ضدعفونی کردن آب وجود دارد.؛ مانند اضافه کردن کلر، uv و … . شما در این دوره با کلیاتی از این روش ها آشنا می شوید. در ادامه با ابزارهای مختلفی برای نظارت بر تاثیر آب بر ایمنی دستگاه و طعم قهوه به آن نیاز خواهید داشت، آشنا می شوید. سپس به چگونگی تاثیر تعادل سختی و بافر بر طعم قهوه می پردازیم. شما کار با ماشین حساب LSI را یاد می گیرید تا میزان خورندگی یا رسوب پذیر بودن آب را محاسبه کنید.

تصفیه آب

شما به عنوان یک شخص فعال در صنعت قهوه لازم است تا با سیستم تصفیه آب آشنایی کامل داشته باشید. آشنایی با این قسمت باعث می شود تجهیزات شما سالم تر بماند و طعم و مزه قهوه را بهینه تر می کند.

پس از آن شما با سیر تکامل آب قهوه در موج سوم و پژوهش ها و نوآوری های جدید این حیطه آشنا می شوید.

دوره تخصصی آب یک پکیج کامل برای شما خواهد بود که دوست دارید در کارتان پیشرفت کنید، هزینه هایتان را تا حد ممکن کاهش دهید، از دستگاه هایتان مانند یک مادر مراقبت کنید و در نهایت یک قهوه عالی عصاره گیری نمایید. پس همین الان فرم زیر را پر کنید تا ما با شما تماس بگیریم و شما را وارد دنیایی پر از شگفتی کنیم.