کتابچه راهنمای رستر بولت

کتابچه راهنمای دستگاه برشته‌کاری Bullet R1

هشدار: هرگز دستگاه خود را در حین عمل برشته‌کاری بدون مراقبت رها نکنید!
همیشه بعد از سرد شدن دستگاه آن را از برق جدا کنید!
و مهم‌تر از همه همیشه قهوه تازه بنوشید!

دستورالعمل‌هایی که در این کتابچه آمده است را به دقت بخوانید و دنبال کنید و در خصوص هرکدام که مطمئن نیستید با یک نماینده معتبر Aillio و از طریق شماره تلفن (+۸۸۶)۲۲۵۰۸۰۶۰۲ یا ایمیل support@aillio.com تماس بگیرید. Bullet R1 یک دستگاه برشته‌کاری برقی با کارایی بسیار بالا و ظرفیت حداکثر یک کیلوگرم است. Aillio Bullet R1 با عنوان R1 نیز نامیده می‌شود.

اقدامات حفاظتی بسیار مهم
هنگام کار کردن و استفاده از وسایل برقی، تعدادی اقدامات احتیاطی و اساسی باید رعایت شوند، این اقدامات شامل موارد زیر هستند:
⦁ تمام دستورالعمل‌ها را بخوانید.
⦁ از لمس سطوح داغ پرهیز و در صورت نیاز از دستگیره استفاده کنید.
⦁ برای محافظت در برابر شوک الکتریکی، سیم دوشاخه دستگاه را درون آب و یا مایعات دیگر نیندازید.
⦁ زمانی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید و پیش از تمیز کردن آن، اطمینان حاصل کنید که از برق جدا شده است.
⦁ اگر بخشی از دستگاه یا سیم و دوشاخه آن دچار آسیب‌دیدگی شد، به هیچ عنوان آن را به جریان برق متصل نکنید و دستگاه را برای عیب‌یابی، تعمیر و تنظیم به نزدیک‌ترین مرکز ارجاع دهید.
⦁ استفاده از لوازم جانبی‌ای که توسط سازنده دستگاه توصیه نمی‌شود ممکن است باعث آسیب به دستگاه شما شود. پس به هیچ عنوان از آن‌ها استفاده نکنید.
⦁ از دستگاه در فضای باز استفاده نکنید.
⦁ اجازه ندهید که سیم دستگاه روی لبه میز آویزان شود و یا با سطوح بسیار داغ تماس داشته باشد.
⦁ به هیچ عنوان سیم دستگاه را نزدیک شعله گاز و یا درون فر داغ قرار ندهید.
⦁ زمانی که در حال جابجایی دستگاهی حاوی روغن و یا سایر مایعات داغ هستید، باید میزان احتیاط خود را دوچندان کنید.
⦁ همیشه ابتدا دوشاخه را به دستگاه وصل نموده و سپس نسبت به نصب سیم به پریز اقدام کنید. برای قطع اتصال نیز تمام سوئیچ‌ها را روی حالت «خاموش» قرار دهید و سپس دوشاخه را از پریز جدا کنید.
⦁ از این دستگاه برای مواردی غیر از آنچه که برای آن طراحی شده است استفاده نکنید.
⦁ این دستورالعمل را همیشه نگاه دارید.
⦁ این دستگاه در دمای بالا کار می‌کند و از این رو باید از مواد قابل اشتعال از جمله مواد شیمیایی، پارچه و کاغذ فاصله داشته باشد.
⦁ این دستگاه برای استفاده تجاری طراحی و ساخته نشده است.
⦁ دستگاه باید روی سطحی مقاوم در برابر حرارت و لغزش قرار گیرد. اگر نسبت به سطح زیری دستگاه اطمینان کافی را ندارید، از مت‌های سیلیکونی برای هر کدام از پایه‌های دستگاه استفاده کنید.
⦁ در اطراف و جلوی دستگاه فضایی به اندازه ۱۰ سانتی متر اختصاص دهید.
⦁ هرگز از این دستگاه در محیط بسته‌ای نظیر کابینت استفاده نکنید.
⦁ هرگز دستگاه برشته‌کاری Bullet را در مرحله پیش‌گرمایش و همچنین در هنگام برشته‌کاری بدون مراقبت رها نکنید. همچنین برای اطمینان از عدم اشتعال، تا ۲ دقیقه پس از شروع فرایند خنک‌سازی، دستگاه را بدون مراقبت رها نکنید.
⦁ به این نکته توجه داشته باشید که خطر اشتعال دانه‌های قهوه در هنگام برشته‌کاری وجود دارد. همچنین بخش‌هایی از R1 نیز به اندازه‌ای داغ می‌شوند که ممکن است باعث ایجاد سوختگی شوند.
⦁ یادتان باشد که R1 اسباب بازی نیست و نباید مورد استفاده کودکان قرار گیرد.
⦁ دستگاه باید جایی دور از دسترس کودکان نگه‌داری شود.
⦁ دود حاصل از برشته‌کاری فهوه می‌تواند مضر باشد. لطفاً از تخیله شدن آن به طور کافی اطمینان حاصل نمایید.
⦁ این دستگاه برای استفاده افرادی با توانایی‌های جسمی، حسی یا ذهنی کمتر (مانند کودکان) و افرادی فاقد تجربه و دانش کافی نیست، در صورتی که نیاز بود چنین کسی با این دستگاه کار کند، ابتدا اطمینان حاصل نمایید که فرد دیگری که از دانش و تجربه و توانایی لازم برخوردار است بر فرایند نظارت دارد و ایمنی آن را تضمین می‌کند.
⦁ حواستان به کودکان باشد تا مطمئن شوید که با دستگاه بازی نمی‌کنند.
⦁ این دستگاه برای کار با زمان سنج خارجی و یا سیستم کنترل از راه دور جداگانه طراحی نشده است.
⦁ این دستگاه برای استفاده در مصارف خانگی و موارد مشابه نظیر آشپزخانه، فروشگاه‌ها، ادارات و محیط‌های کاری، خانه‌های مجاور زمین کشاورزی، مشتریان هتل‌ها، متل‌ها و سایر محیط‌های اقامتگاهی در نظر گرفته شده است.

بازنگری‌ها
نسخه تغییرات اساسی
۱٫۰ انتشار نسخه اولیه با کمک جامعه قهوه، از همه شما متشکریم!
۱٫۱ اضافه شدن تعدادی از ویرایش‌های مورد نیاز
بخش نرم افزار: توضیحات و تصاویر در قسمت نصب درایور اضافه شد.
۱٫۲ راه‌حل‌های بیشتری برای حل مسئله اضافه شد.
نرم افزار ارتقا پیدا کرد.
۱٫۳ افزودن عکس به بخش سرویس و راه اندازی.
۱٫۴ فهرست مطالب اضافه شد. سرفصل‌ها و شکل‌ها مجدداً قالب‌بندی شدند.
۱٫۵ اصلاح بخش خنک کننده دانه‌های قهوه.
۱٫۶ پاراگرافی در بخش تعمیر و نگه‌داری اضافه شد. نحوه تمیز کردن پنجره مادون قرمز اضافه شد.
۱٫۷ اخطار و ایمنی‌های بیشتری برای انطباق بیشتر با UL اضافه شد. دستورالعمل نحوه باز کردن درپوش موتور اضافه شد. لینک نحوه تمیز کردن پنجره مادون قرمز نیز اضافه شد.
۱٫۸ بخش تهویه اضافه شد.
۱٫۹ پیام‌های خطای جدید برای نسخه‌های مختلف FW. خطاهای غیر بحرانی اضافه شد.
۲٫۰ توضیحاتی در خصوص برشته‌کاری‌های متوالی و پشت سر هم اضافه شد.
۲٫۱ توضیحات منوی تنظیمات اضافه شد.
۲٫۲ تصویری برای نمایش ابزار مدیریت در ویندوز اضافه شد.
۲٫۳ در قسمت تعمیر و نگه داری و تمیز کردن لوله اگزوز دستگاه، پاراگرافی اضافه شد.
۲٫۴ در قمست تعمیر و نگه داری در خصوص استفاده از هوای فشرده، پاراگرافی اضافه شد.
۲٫۵ توضیحی در خصوص خطای شماره ۱ ErC در هنگام پیش‌گرمایش یا برشته‌کاری اضافه شد.
۲٫۶ ErC 2 تصحیح شد تا دمای درام خارج از محدوده باشد.
۲٫۷ اکثر بخش‌ها به روز شدند و اطلاعاتی در خصوص سنسور مادون قرمز دمای دانه‌های قهوه (سنسور IBT) اضافه گشت.
۲٫۸ بررسی‌های مکانیکی به روز شد.
۲٫۹ بخشی مربوط به این مطلب که تنها پرسنل مجاز می‌توانند دستگاه R1 را تعمیر کنند اضافه شد.
۲٫۱۰ فصل مربوط به نرم افزار اختیاری ثبت اطلاعات حذف گشت.

خدمات و لوازم جانبی
⦁ تغییری در R1 ندهید.
⦁ قطعات دستگاه را از یکدیگر جدا نکنید. تنها پرسنل و افرادی که درنمایندگی‌های خدمات مجاز کار می‌کنند، می‌توانند نسبت به تعمیر خرابی‌ها اقدام کنند.
⦁ به جز مواردی که مورد تایید Aillio باشد و یا توسط Aillio پیشنهاد شده باشد، لوازم جانبی مربوطه نباید عملکرد دستگاه R1 را تغییر دهد و یا اختلالی در عملکرد عادی آن ایجاد کنند.
⦁ اگر دستگاه شما به طور کامل مونتاژ نشده است با آن کار نکنید. این مسئله شامل مخزن جمع‌آوری پوسته نیز می‌شود.
⦁ اگر دستگاه برشته‌کاری شما در همان ابتدا آسیب دیده است و یا مشکوک به خرابی است با آن کار نکنید.
⦁ سعی نکنید که خودتان دستگاه برشته‌کاری R1 را سرویس کنید. استفاده از ابزارهای جانبی غیر از مواردی که شرکت سازنده آن‌ها را ارائه و استفاده از آن‌ها را مجاز دانسته است، ممکن است خطراتی ایجاد کند و همچنین گارانتی دستگاه شما را نیز باطل نماید.
الکتریکی
⦁ برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی، دستگاه را در محیط مرطوب قرار ندهید و در نزدیکی آب با آن کار نکنید. هرگونه تمیز کردن دستگاه باید توسط یک پارچه نسبتاً مرطوب و یا خشک صورت گیرد، آن هم زمانی که دستگاه خنک شده و به برق متصل نیست. برای جزئیات بیشتر در این خصوص لطفاً بخش نظافت را ببینید.
⦁ سیم برق و کابل USB باید به گونه‌ای قرار گیرند که به جایی گیر نکنند و یا آنکه نتوانند دستگاه را از روی میز تکان دهند. سیم‌ها را از قسمت جلویی دستگاه دور نگه دارید، چرا که ممکن است بسیار داغ شده و در نهایت ذوب شوند.
⦁ دستگاه Bullet به یک مدار الکتریکی متصل به زمین یا همان سیم ارث نیاز دارد. وسایل دیگر را در جریان این مدار قرار ندهید و به آن وصل نکنید.
⦁ در صورت نیاز به سیم‌های بیشتر، ابتدا اطمینان حاصل نمایید که حداقل الزامات توان الکتریکی را برآورده کرده و به زمین و جریان سیم ارث متصل است. وسایل دیگر را به سیم اضافه شده وصل نکنید.
⦁ همیشه پس از خنک شدن کامل دستگاه R1 سیم برق را جدا نمایید.
مکانیکی
⦁ به هیچ عنوان به قطعات محرک دست نزنید و زمانی که دستگاه به برق متصل است، دست‌ها و یا انگشتانتان را داخل درام قرار ندهید.
⦁ دستگاه برشته‌کاری دستگاهی بسیار سنگین است و در هنگام جابجایی آن باید دقت کافی به خرج داد. تنها زمانی که دستگاه کاملاً خنک شد نسبت به جابجایی آن اقدام کنید. دستگاه را به هیچ عنوان با پا، دستگیره درب آن و یا طناب بلند نکنید.
برشته‌کاری
⦁ زمانی که دانه‌های قهوه را داخل سینی خنک‌کننده می‌ریزند بسیار داغ هستند و تا زمانی که کاملاً خنک نشده‌اند، نباید آن‌ها را لمس کرد.
⦁ محیط کار باید تمیز و عاری از گرد و غبار و ماسه باشد.
⦁ این دستگاه تنها برای برشته‌کاری دانه‌های قهوه در نظر گرفته شده است و استفاده از آن برای برشته‌کاری هر ماده غذایی دیگری گارانتی آن‌ را باطل خواهد کرد.
⦁ پس از پایان برشته‌کاری، دستگاه وارد حالت خنک سازی می‌شود که درام دستگاه را خنک خواهد کرد. تا زمانی که این چرخه خنک کننده تمام نشده است و یا آنکه قطع برق خطر آسیب رساندن به سایر لوازم الکترونیکی را به همراه دارد، برق را قطع نکنید.
⦁ محفظه جمع کننده پوسته‌های قهوه باید همیشه در حین عملیات برشته‌کاری نصب شود و پس از هر بار برشته‌کاری نیاز به تخلیه و تمیز کردن فیلتر دارد.
⦁ پس از برشته‌کاری ۲۰ کیلوگرم قهوه و در حالی که دستگاه کاملاً خنک شده است، پوسته‌های زیر درام را بردارید. یک بار دیگر به دستورالعمل‌های مربوط به تمیز کردن دستگاه مراجعه کنید.
تهویه
در زمان برشته‌کاری دانه‌های قهوه دودی تولید می‌شود که باید به سمت بیرون هدایت شده و یا با استفاده از گذراندن آن از یک فیلتر ضد دود تخلیه شود. اگر دستگاه را درون آشپزخانه قرار داده‌اید، می‌توانید از یک هود بسیار قدرتمند استفاده کنید، بدین صورت که محفظه خروجی R1 را زیر هود قرار دهید.
برای تاسیسات ثابت می‌توان یک لوله را به دستگاه وصل کرد تا دود را به بیرون منتقل کند و یا به فیلتر تخلیه برساند. در این حالت توصیه می‌شود که از لوله فلزی یا شلنگ‌های انعطاف‌پذیر با قطری نزدیک به ۳ اینچ یا ۷۵ میلی‌متر و یا حتی بزرگ‌تر استفاده کنید. طول لوله یا شلنگ نباید بیشتر از ۳ متر باشد. اما اگر طول آن‌ها بیشتر است، یک فن مکنده در انتهای لوله یا شلنگ باید قرار داده شود تا تضمینی باشد بر جریان کافی هوا. فن مکنده می‌تواند با افزایش جریان هوا بر عملکرد دستگاه R1 نیز تاثیر بگذارد و به صورت بالقوه گرمای بیش‌ازحد آن را از بین ببرد.

آغاز به کار با دستگاه
بررسی اجمالی دستگاه

 

بررسی اجمالی صفحه کنترل دستگاه

باز کردن دستگاه و آماده سازی آن
بررسی مکانیکی
پس از دریافت دستگاه ابتدا بسته‌بندی دستگاه را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آسیبی به آن وارد نشده است. در صورت آسیب دیدگی لطفاً با شرکت حمل و نقل تماس گرفته و آسیب وارد شده را مستند سازید. پس از جابجایی و حمل و نقل دستگاه برشته کاری چند نکته وجود دارد که باید قبل از آغاز به کار با آن بررسی شود. هدف از این بررسی تنظیم درام با صفحه جلویی، موتور آن و کشش تسمه است.
⦁ مطمئن شوید که درام دستگاه همانطور که در قسمت تعمیر و نگه داری توضیح داده شده است در جلوترین موقعیت قرار دارد.
⦁ مخزن جمع‌آوری پوسته را درآورید و اطمینان حاصل کنید که پیچ‌های تنظیم قرقره درام همانطور که در قسمت تعمیر و نگه داری توضیح داده شده است محکم هستند.
⦁ دستگاه را به برق متصل کنید. دکمه PRS را سه بار فشار دهید تا وارد حالت برشته کاری شوید و سپس میزان گرما را روی P0 قرار دهید. به صداهای خراشیدن فلزات گوش کنید.
⦁ در صورت مشاهده زنگ زدگی بر روی درام دستگاه خود نگران نشوید، این مسئله طبیعی است که یک درام در حالت بدون استفاده اکسید شود، این مسئله به مرور زمان و با استفاده از آن از بین خواهد رفت.
پایداری دمایی و رطوبتی درام
قبل از اینکه بتوانید مقداری قهوه را برای مصرف برشته کنید، باید حداقل سه بار عملیات برشته‌کاری را انجام دهید تا محفظه درام شما به پایداری دمایی و رطوبتی برسد و یا به عبارتی آب بندی شود. روغن‌های مستخرج از قهوه به مهر و موم شدن درام فولادی کمک می‌کند تا زنگ نزند و همچنین سطح صاف‌تری را در داخل درام ایجاد می‌کنند. ممکن است تا زمانی که ۵ الی ۱۰ مرتبه برشته‌کاری کامل نشده باشد، درام دستگاه شما به پایداری رطوبتی و دمایی نرسیده باشد، اما پس از سه بار عملیات برشته‌کاری با دستگاه جدید، می‌توانید قهوه‌ای را که با دستگاه برشته کرده‌اید بنوشید. در این سه بار، نیاز نیست که از بهترین قهوه‌ای که دارید استفاده کنید و هر بار چیزی نزدیک به ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم قهوه سبز نیاز است.
⦁ برای مدل‌های جدیدتر (V1.5 و V2.0) با سنسور IBTS، مرحله پیش‌گرمایش باید روی ۲۳۰ درجه تنظیم شود. برای مدل قدیمی‌تری نظیر V1 دستگاه باید از قبل به دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد رسیده باشد.
⦁ برای شروع پیش‌گرمایش، PSR را فشار دهید.
⦁ وقتی دمای پیش‌گرمایش در ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد (۱۶۰ درجه سانتی‌گراد برای مدل‌های قدیمی) تثبیت شد، PSR را فشار دهید، برد کنترل شروع به چشمک زدن می‌کند.
⦁ ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم قهوه سبز را به دستگاه اضافه کنید. با این کار، عملیات برشته‌کاری آغاز می‌شود.
⦁ به محض آغاز شدن برشته‌کاری، با فشردن دکمه F2 و استفاده ازدکمه‌های بالا و پایین برای تنظیم D9 اطمینان پیدا کنید که سرعت درام برای سریع‌ترین چرخش روی D9 تنظیم شده است.
⦁ قهوه را تا پایان شکست دوم که قهوه تیره و براق شود برشته کنید. به جای ریختن دانه‌های قهوه درون سینی خنک‌کننده، می‌توانید در پایان برشته‌کاری پاور دستگاه را خاموش کنید و در حالی که دانه‌های قهوه را برای چند دقیقه درون درام نگه داشته‌اید فن‌‌ها را روشن کنید. سپس درب دستگاه را باز کرده و دانه‌های قهوه را تخلیه کنید.
⦁ این روش را حداقل سه بار تکرار کنید.
توجه مهم
برای ماشین R1 V1 تمیز کردن پنجره مادون قرمز پس از به پایداری رساندن دمایی و رطوبتی بسیار مهم است. اما در خصوص V1.5 و V2.0 شیشه‌ای برای تمیز کردن وجود ندارد. برای یادگیری نحوه انجام این کار به بخش تعمیر و نگهداری مراجعه کنید.
سرعت درام باید برای ۱۰ بار اولی که قصد برشته‌کاری دارید روی D9 تنظیم شود. این مسئله برای جلوگیری از گیرکردن لوبیاها و فشردن در برای باز کردن آن است. پس از حدود ۱۰ بار برشته‌کاری، سطح باید اصطکاک کمتری داشته باشد و از این رو می‌توان سرعت درام را کاهش داد.

دستگاه Bullet R1 در عمل
حالت‌های عملیاتی
دکمه PRS چرخه‌های مختلف عملیات برشته‎‌کاری را کنترل می‌کند. با هر بار فشردن این دکمه در هر مرحله از عملیات یک چرخه ایجاد می‌شود.

حالت خاموش
دستگاه برشته‌کاری برای مرحله پیش‌گرمایش آماده است. دکمه‌های بالا و پایین دمای پیش‌گرمایش مدنظر شما را انتخاب می‌کنند. اگر به تازگی یک عملیات برشته‌کاری را به اتمام رسانده‌اید، در این مرحله ممکن است درام هنوز از حرکت کامل باز نایستاده باشد. در این حالت فن‌های خنک کننده خاموش هستند، اما اگر دمای درام به بالاتر از ۸۰ درجه سانتی گراد برسد، فن برای خنک کردن R1 شروع به کار می‌کند.
حالت پیش‌گرمایش
دستگاه شروع به گرم شدن می‌کند تا به نقطه‌ای برسد که مد نظر شماست. صفحه نمایش عبارت PH را در هنگام گرم شدن تا نقطه مدنظر نشان می‌دهد و زمانی که دستگاه دمای خود را در یک حالت ثابت حفظ کرد، عبارت PH A را نمایش می‌دهد. پس از آماده شدن، دستگاه R1 به صورت خودکار به حالت بارگیری می‌رود.
حالت شارژ
در اینجا دستگاه آماده برشته‌کاری است و باید دانه‌های سبز قهوه را از طریق قیف مخصوص داخل دستگاه بریزید. پس از ریختن کامل دانه‌های سبز به درون دستگاه، R1 به صورت خودکار به حالت برشته‌کاری می‌رود. به خاطر داشته باشید که در حالت شارژ، صفحه نمایش R1 در حالی که چشمک می‌زند عبارت Charge را نمایش می‌دهد.
حالت برشته‌کاری
در اینجا شما در حال برشته‌کاری قهوه به صورت واقعی هستید! قدرت القایی، سرعت فن اگزوز و سرعت درام همگی المان‌هایی قابل تنظیم هستند.
حالت خنک‌کننده دانه‌های قهوه
برای ورود به این حالت باید دکمه PRS را فشار دهید. در این حالت فن سینی خنک کننده شروع به کار می‌کند و دمنده روی برنامه شماره هفت تنظیم می‌شود. سپس سرعت درام روی سرعت بهینه تنظیم می‌شود تا دانه‌های قهوه درون سینی خنک‌کننده قرار گیرند.
حالت خنک‌کننده دستگاه برشته‌کاری
برای ورود به این حالت باید یک بار دیگر دکمه PRS را فشار دهید. سینی خنک‌کننده خاموش می‌شود و دستگاه شروع به خنک شدن می‌کند. هنگامی که دمای درام دستگاه به زیر ۸۰ درجه سانتیگراد رسید، دستگاه به حالت خاموش بازمی‌گردد. اگر می‌خواهید برشته‌کاری دیگری را شروع کنید، دکمه PRS را فشار دهید تا به حالت خاموش برسید. اگر دما بالای ۱۲۰ درجه سانتیگراد باشد، درام به چرخش ادامه می‎دهد، اما فن اگزوز کار نمی‌کند.
برشته‌کاری‌های متوالی
برای شروع یک برشته‌کاری جدید در حالی که دانه‌های قهوه نوبت قبل هنوز در حال خنک شدن هستند، دکمه F1 را در حالت Bean Cooling فشار دهید. ساعت صفحه نمایش عبارت bAC را نشان خواهد داد که بیانگر این مطلب است که شما در حال انجام برشته‌کاری‌های متوالی هستید. برای شروع دوباره، دمای پیش‌گرمایش خود را تنظیم کرده و PRS را فشار دهید. برای متوقف کردن سینی خنک‌کننده، F2 را فشار دهید تا به مقدار C برسد که بیانگر سرعت آن است و سپس دکمه سمت پایین را فشار دهید تا سرعت کاهش یابد. پس از رسیدن به صفر، گزینه‌ای که مربوط به سینی خنک‌کننده بود ناپدید می‌شود و تنها سرعت فن و سرعت درام در دسترس خواهند بود که با استفاده از F2 قابل تغییرند.
منوی تنظیمات
در منوی تنظیمات می‌توانید موارد زیر را تغییر دهید: خواندن دما بر اساس سلسیوس/فارنهایت، میزان صدا، سرعت پیش‌فرض درام در زمان برشته‎کاری، قدرت پیش‌فرض درام در زمان برشته‌کاری و دمای مرحله پیش‌گرمایش. زمانی که R1 در حالت خاموش است، F1 را فشار دهید تا وارد منو شوید. ساعت صفحه نمایش به شما خواهد گفت که در حال حاضر کدام آیتم منو را تغییر می‌دهید. برای خروج از منو مجدداً کلید F1 را فشار دهید تا زمانی که عبارت Off بر روی صفحه نمایش ظاهر شود. در زیر حالت‌ها و عبارات مختلفی که بر روی صفحه نمایش نقش می‌بندد و معانی هرکدام از آن‌ها را بیان خواهیم کرد:
⦁ CEL / FAH. برای تغییر موضع میان درجه سانتیگراد یا فارنهایت لازم است که دکمه A را فشار دهید.

⦁ SOU. می‌توانید تنظیمات مربوط به صدا را تغییر دهید.

⦁ drU. دکمه‌های سرعت فن را به سمت بالا و یا پایین فشار دهید تا در هنگام آغاز برشته‌کاری، سرعت پیش‌فرض درام را انتخاب کنید.

⦁ Pro. دکمه‌های HC را به سمت بالا و یا پایین فشار دهید تا در هنگام آغاز برشته‌کاری، قدرت پیش‌فرض را انتخاب کنید.

⦁ PH. دکمه‌های HC را به سمت بالا و یا پایین فشار دهید تا در هنگام راه اندازی برشته‌کاری، پیش‌گرمایش پیش‌فرض را انتخاب کنید.

برشته‌کاری قهوه
آماده کردن دستگاه برشته‌کاری
⦁ دستگاه را روی یک میز مناسب قرار دهید و کابل سینی خنک‌کننده را به رابط سمت راست وصل کنید.
⦁ اگر دستگاه پیش از این جابجایی داشته است، با باز کردن درب آن و کشیدن درام دستگاه به سمت جلو، اطمینان حاصل نمایید که درام در جلوترین موقعیت قرار دارد.
⦁ ابتدا سیم برق و سپس جریان برق را وصل نمایید.
⦁ اطمینان حاصل کنید که درب محفظه دانه‌های قهوه در سر جای خود قرار دارد.
⦁ هنگامی که R1 آماده شده، این مسئله با نشان دادن عبارت OFF بر روی صفحه نمایش خود را نشان می‌دهد.

پیش‌گرمایش دستگاه R1
⦁ دمای پیش‌گرمایش مورد نظر خود را با استفاده از دکمه‌های H/C تنظیم کنید. برای تنظیمات توصیه شده به جدول صفحه ۲۸ مراجعه کنید.
⦁ دکمه PRS را فشار دهید تا فرایند پیش‌گرمایش آغاز شود.
اکنون دستگاه دمای درام را به دمایی که شما از قبل تنظیم کرده بودید می‌رساند و زمانی که به دمای مورد نظر شما رسید، این دما را تا زمانی که شما دانه‌های سبز قهوه را درون دستگاه بریزید نگه می‌دارد، این در حالی است که مشتق دمای دانه‌های قهوه یا همان ROR ممکن است تا کمتر از ۲۰- درجه سانتی‌گراد نیز تشخیص داده شود.
توجه: در برخی شرایط دستگاه به صورت خودکار وارد حالت شارژ نمی‌شود که این مسئله می‌تواند ناشی از دمای پایین محیط، جریان هوای بیش از حد در اطراف، جریان اگزوز خارجی که جریان هوا را افزایش می‌دهد و غیره باشد. در این موارد می‌توانید PRS را برای وارد شدن به حالت شارژ فشار دهید. اگر R1 بعد از مدت ۳۵ دقیقه به صورت خودکار وارد حالت شارژ نشد، لازم است که دکمه PRS را به صورت دستی فشار دهید تا وارد حالت شارژ شود.

ریختن دانه‌های سبز قهوه در دستگاه
⦁ زمانی که صفحه نمایش شروع به چشمک زدن کرد، R1 آماده برشته‌کاری است.
⦁ درب دستگاه را باز کنید و قیف را درون مجرای مخصوص به ریختن دانه‌های قهوه قرار دهید. لبه قیف باید رو به عقب باشد تا لوله اگزوز را بپوشاند.
⦁ تمام قهوه سبزتان را به صورت همزمان درون دستگاه بریزید.
⦁ دستگاه به طور خودکار تشخیص می‌دهد که دانه‌ها بارگیری شده، به حالت Roast تغییر کرده و تایمر آغاز به کار می‌کند.
⦁ بعد از اینکه محفظه مربوط به قهوه سبز پر شد، قیف را بیرون آورید و درب آن را ببندید.
⦁ به این مسئله توجه کنید که تا زمانی که از اتمام برشته‌کاری خود اطمینان پیدا نکرده‌اید، دکمه PRS را فشار ندهید.
توجه: اگر قصد دارید میزان بسیار کمی قهوه را برشته کنید، ممکن است دستگاه نتواند تشخیص دهد که دانه‌ها درون آن ریخته شده‌اند. در این حالت، می‌توان با فشار دادن PRS به صورت دستی، دستگاه را راه‌اندازی کنید.

برشته‌کاری
⦁ در حین برشته‌کاری دانه‌های قهوه سبز، می‌توانید میزان گرمایش، فن اگزوز و PRM درام را کنترل نمایید. برای تغییر گرمایش از دکمه‌های H/C استفاده کنید (شکل سمت راست) و برای کنترل فن اگزوز، از دکمه‌های فن استفاده کنید (شکل سمت راست). لطفاً به این مسئله توجه داشته باشید که سرعت فن ۶ الی ۹ به اندازه‌ای قوی هست که دما را به شدت کاهش دهد و از این رو باید با احتیاط استفاده شود.
⦁ صفحه نمایش DT می‌تواند سرعت بالا یا پایین رفتن دمای دانه‌های قهوه را نمایش دهد و شما می‌توانید با فشردن دکمه B در ضمن برشته‌کاری، آن را تغییر دهید. مقداری که نمایشگر نشان می‌دهد بر حسب سانتیگراد بر دقیقه °C/min است. برخی از دستگاه‌های برشته‌کاری نیز از آن به عنوان نرخ افزایش یا همان ROR یاد می‌کنند (شکل میانی).
⦁ دکمه FAN هم دور فن اگزوز و هم دور درام را کنترل می‌کند که برای تغییر میان این دو متغیر کافی است از دکمه F2 استفاده کنید. دور درام با علامت d و سرعت فن با F مشخص شده است (شکل سمت چپ).
⦁ دستگاه‌های Bullet که IBTS دارند مانند V1.5 و V2.0 به طور پیش‌فرض دمای IBTS را به صورت Bean Temp نمایش می‌دهد. چراغ X-LED که بالای دکمه A قرار گرفته است زمانی که دما از IBTS باشد روشن می‌شود و زمانی که دمای پروب را نشان می‌دهد به حالت خاموش درمی‌آید. با فشار دادن دکمه A می‌توان بین پروب و IBTS جابجا شد.

ایمنی
اگر هیچ تنظیماتی بر روی دستگاه انجام نشده باشد و همچنین مدت زمانی نزدیک به دو دقیقه باشد که هیچ دکمه‌ای فشرده نشده باشد، دستگاه صدایی هشدار مانند تولید می‌کند. سیستم عامل نسخه ۳۸۶ و بالاتر نیز پیام A-02 را در صفحه نمایش ساعت نشان می‌دهند. در این وضعیت می‌توانید هر دکمه‌ای را فشار دهید تا دستگاه متوجه حضور شما شود و صدای هشدار را متوقف کند. اگر به مدت یک دقیقه پس از شروع اخطار، هیچ دکمه‌ای فشرده نشود، پاور روی P0 و فن اگزوز روی F9 تنظیم می‌شود تا برشته‌کاری را متوقف کند. ویژگی ایمنی دستگاه تنها زمانی فعال می‌شود که دمای دانه‌های قهوه به بیشتر از ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد برسد.
سرعت درام
سرعت درام می‌تواند بر دمای دانه‌های قهوه تاثیر بگذارد. اگر دانه‌های قهوه را در دسته‌های کوچک‌تری برشته کنید، PRM بالاتر گاهی اوقات می‌تواند خوانش دقیق‌تری را نیز ارائه دهد.
خنک کردن دانه‌های قهوه
⦁ هنگامی که می‌خواهید برشته‌کاری را به پایان برسانید، دکمه PRS را فشار دهید و همزمان با استفاده از دستگیره، درب را باز کنید تا دانه‌های قهوه از درون درام خالی شود. توجه کنید که نیازی نیست در را به طور کامل باز کنید.
⦁ در حین خنک شدن دانه‌های قهوه می‌تواند دکمه F2 را فشار دهید تا مقدار C9 را نشان دهد که سرعت فن سینی خنک‌کننده است. با فشار دادن دکمه‌های بالا و پایین می‌توانید سرعت فن را تغییر دهید.
⦁ پس از سرد شدن دانه‌های قهوه، دکمه PRS را فشار دهید تا وارد حالت خاموش شدن شوید. در این حالت دستگاه خنک می‌شود تا زمانی که دمای درام به ۸۰ درجه سانتی‌گراد برسد، پس از آن وارد حالت خاموش می‌شود.
⦁ به جای خاموش کردن دستگاه، می‌توانید به صورت متوالی به برشته‌کاری دانه‌های قهوه ادامه دهید. برای این کار در حالت Cooling دکمه F1 را فشار دهید. این کار شما را به حالت خاموش برمی‌گرداند، در حالی که سینی خنک‌کننده همچنان در حال کار است (صفحه نمایش عبارت Bac را نمایش می‌دهد. پس از تنظیم دمای پیش‌گرمایش، PRS را فشار دهید تا یک پیش‌گرمایش و یک برشته‌کاری دیگر مجدد شروع شود).
خاموش کردن دستگاه
لطفاً به این مسئله توجه داشته باشید که باید به دستگاه برشته‌کاری خود اجازه دهید تا پس از اتمام عملیات خنک شود. به همین دلیل، تا زمانی که صفحه نمایش خاموش نشده، چرخش درام متوقف نشده و دمای آن به کمتر از ۸۰ درجه سانتی‌گراد نرسیده، به هیچ عنوان آن را از برق جدا نکنید. فن اگزوز را می‌توان به منظور افزایش سرعت آن، تنظیم کرد. قبل از جابجایی دستگاه R1 اطمینان حاصل کنید که کابل USB محفظه خنک‌کننده و سیم برق را جدا کرده‌اید. پس از هر نوبت برشته‌کاری، بهتر است که محفظه مربوط به جمع‌آوری پوسته‌های اضافه را خالی کنید و چک کنید که آیا سبد فیلتر نیاز به تمیز کردن دارد یا خیر. کابل متصل به محفظه خنک‌کننده را با باز کردن پیچ آن جدا کنید، سبد را بردارید و پوسته‌های اضافه را خالی نمایید.
توجه مهم: اتصال دستگاه به برق در هنگام عملیات خنک‌سازی بسیار ضروری است. این کار از فن‌های خنک‌کننده برای خنک کردن قطعات حساس الکترونیکی و مکانیکی و همچنین سنسور IBT محافظت می‌کند. قطع کردن اتصال برق دستگاه R1 قبل از خنک شدن آن به صورت کامل می‌تواند منجر به آسیب رساندن به دستگاه شود.
تعمیر و نگهداری
تمیز کردن
برای حفظ دستگاه در شرایط برشته‌کاری ایده‌آل، چند روش برای برای تمیز کردن وجود دارد که باید به طور منظم انجام شود.
بعد از هر نوبت برشته‌کاری
محفظه مربوط به جمع‌آوری پوسته‌ها را خالی کنید.
⦁ برای آزاد کردن این محفظه، قفل مربوط به آن را به سمت عقب بکشید و در حالی که محفظه را در دست دیگر نگه داشته‌اید آن را رها نمایید.
⦁ آن را روی سطل زباله بگیرید و با کشیدن زبانه، درب سیلیکونی آن را باز نمایید.
⦁ چند ضربه ملایم به آن بزنید تا پوسته‌ها از میان دندانه‌های آن خارج شوند.
⦁ بررسی کنید که آیا سبد فیلتر نیاز به تمیز کردن دارد یا خیر، اگر به تمیز کردن نیاز داشت، این مراحل را دنبال کنید:
⦁ فیلتر را با یک حرکت چرخشی و آرام از قسمت لاستیکی آن جدا کنید.
⦁ از آب گرم و یک برس برای پاک کردن پوسته‌های روی صفحه استفاده کنید. هنگامی که مقدار زیادی روغن در این محفظه جمع شوند، می‌توانید از محلول پاک‌کننده ماشین اسپرسو برای پاک کردن این بخش استفاده کنید و در نهایت آن‌ها را با آب بشویید.
⦁ با معکوس طی کردن مراحل بالا، محفظه را به جای خود بازگردانید.
پس از برشته‌کاری ۱۰ کیلوگرم دانه سبز قهوه
قسمت داخلی پنجره مادون قرمز در قسمت جلویی دستگاه را تمیز کنید. توجه داشته باشید که این مسئله تنها در صورتی ضروری است که دستگاهی فاقد IBTS داشته باشید، چرا که دستگاه‌هایی که IBTS داشته باشند، دیگر نیازی به پنجره مادون قرمز ندارند. اینکه هرچند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید به میزان تیرگی برشته‌کاری قهوه‌ شما بستگی دارد. اگر به صورت مدام عادت دارید که عملیات برشته کاری را پس از شکست دوم متوقف سازید، ممکن است دوده و روغن با سرعت بیشتری بر روی پنجره جمع شود. ساده‌ترین راه برای تمیز کردن این پنجره باز کردن شش پیچ از صفحه جلو است. پس از باز کردن پیچ‌ها صفحه را به دقت بلند کنید و میزان کثیفی آن را بررسی کنید. توجه داشته باشید که شیشه باید به مانند یک تکه شیشه براق به نظر برسد. در غیر این صورت، از الکل ایزوپروپیل و یک تکه پارچه و یا پنبه برای تمیز کردن آن استفاده کنید. البته از محلول تمیزکننده دستگاه اسپرسوساز نیز می‌توانید برای تمیز کردن این قسمت از دستگاهتان استفاده کنید.
پنجره IR را تنها در صورتی از نگهدارنده جدا کنید که احتمال می‌دهید مقداری کثیفی در پشت آن وجود دارد، زیرا احتمال آسیب دیدن این شیشه وجود دارد و در صورت آسیب دیدن تعویض آن بسیار پر هزینه است.
توجه: اگر پنجره مذکور کثیف باشد، دمای درام به درستی اندازه‌گیری نمی‌شود. این امر می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از حد R1 شود و به آن آسیب وارد کند. یکی از نشانه‌های کثیف بودن این پنجره این است که دمای پروب در حین مرحله پیش‌گرمایش به دمای درام نزدیک است.
پس از برشته‌کاری ۳۰ کیلوگرم دانه سبز قهوه
فیلتر محفظه خنک‌‌کننده، فیلتر محفظه جمع‌کننده پوسته و پروانه فن اگزوز دستگاه را بردارید و با صابون یا پاک کننده دستگاه اسپرسوساز به آرامی بشویید. قبل از نصب مجدد این قطعات از خشک بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. پوسته‌ها و دانه‌های قهوه اضافه را که زیر درام ریخته است با جاروبرقی جمع کنید. می‌توانید این کار را با باز کردن در دستگاه و جارو کشیدن لبه آن انجام دهید. بسته به حجم قهوه‌ای که پیش از این برشته کرده‌اید، باید لوله اگزوز خروجی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پوسته قهوه و روغن در آنجا جمع نشده باشد. در صورت نیاز به تمیز کردن، صفحه جلویی را بردارید و لوله را با یک پارچه آغشته به محلول تمیزکننده دستگاه اسپرسوساز تمیز کنید. قسمت خارجی دستگاه را نیز می‌توان با یک پارچه مرطوب و یا مقدار کمی الکل تمیز کرد. پیش از تمیز کردن دستگاه، اطمینان حاصل کنید که دستگاه به جریان برق متصل نیست.
لوله اگزوز
تمیز کردن لوله اگزوز امری ضروری نیست، اما می‌توان آن را با یک برس که برای تمیز کردن بطری طراحی شده است، تمیز کرد. به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که لوله اگزوز را از جای خود درآورید، چرا که گارانتی شما را باطل می‌کند و همچنین ریسک آسیب رساندن به عایق بالای لوله را نیز به دنبال دارد.
استفاده از هوای فشرده
از ابزار تفنگ هوای فشرده مستقیماً در جلوی دستگاه برشته‌کاری استفاده نکنید چون به لوله عایق آن آسیب می‌رساند. می‌توانید از این این ابزار در پشت دستگاه و یا در قسمت محفظه ورودی هوا و در کنار قرقره درام استفاده نمایید.

حل مسئله
مکانیکی
⦁ علامت: زمانی که درام دستگاه شروع به چرخش می‌کند، صدای ساییده شدن فلزی بر روی فلز دیگر شنیده می‌شود:
⦁ علت: درام و قرقره آن هم راستا نیستند.
⦁ ابزار مورد نیاز: آلن ۲ و ۳ میلی‌متری.
⦁ راه حل: برشته‌کاری را با نگه داشتن دکمه PRS به مدت ۳ ثانیه متوقف کنید. دستگاه به حالت خاموش درمی‌آید. اگر درام داغ است ابتدا اجازه دهید که خنک شود و پس از خنک شدن آن، درب دستگاه را باز کنید، مثلث مورب را بگیرید و درام را به سمت جلو بکشید. هنگام فشردن شفت از قسمت جلو، شفت باید بتواند حدود یک میلی‌متر به عقب حرکت کرده و سپس به موقعیت خود بازگردد. اگر این اتفاق نیفتاد، درام را همانطور که در بالا ذکر شد بکشید. سپس مرحله پیش‌گرمایش را آغاز کنید تا ببینید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. اگر هنوز صدای ساییده شدن به گوش می‌رسد، محفظه جمع‌کننده پوسته قهوه را بردارید و قرقره را بررسی کنید، قرقره باید حدود یک میلی‌متر تا پوششی که محفظه را نگه می‌دارد فاصله داشته باشد. اگر قرقره روی روکش ساییده می‌شود، اطمینان حاصل کنید که دارم به سمت جلو کشیده شده است و سپس با باز کردن دو پیچ تنظیم، دوباره قرقره را تنظیم کنید. اگر همچنان صدایی شنیده می‌شود، با باز کردن شش عدد پیچ شش پر، قسمت جلویی را جدا کنید و واشرهای بزرگتری اضافه کنید تا فاصله بیشتری بین درام و صفحه جلویی ایجاد شود. در صورت نیاز می‌توانید واشرها را با یکدیگر ترکیب کنید.

⦁ علامت: زمانی که در بسته است صدایی شنیده می‌شود، اما به محض باز کردن درب، دیگر صدایی شنیده نمی‌شود.
⦁ علت: پیچ تنظیمی که دستگیره در را نگه می‌دارد به سمت بیرون متمایل شده است و روی درام ساییده می‌شود.
⦁ ابزار مورد نیاز: آلن ۲٫۵ میلی‌متری
⦁ راه‌حل: دستگیره در را شل کنید و پیچ تنظیم را بیشتر درون دستگیره بپیچید تا با قسمت پشتی در همسطح شود.

⦁ علامت: زمانی که درام شروع به چرخش می‌کند صدای بلندی شبیه دا دا دا دا شنیده می‌شود.
⦁ علت: تسمه شل شده است.
⦁ ابزار مورد نیاز: آلن ۳ و ۴ میلی‌متر
⦁ راه حل: محفظه جمع‌کننده پوسته قهوه را جدا کرده و با باز کردن ۴ پیچ شش پر که در همان قسمتی قرار دارند که پین‌های تراز هستند، درب پشتی و سمت راست را بردارید. پس از برداشتن درپوش، دو پیچ و مهره نگهدارنده موتور درام را شل کنید، قلاب موتور درام را به سمت راست بکشید (اگر در پشت دستگاه قرار گرفته‌اید) و ابتدا پیچ بالایی و سپس پیچ پایینی را ببندید. زمانی که احساس کردید که پیچ‌ها دیگر نمی‌توانند بیشتر سفت شوند، آن را متوقف کنید. با استفاده از یک آلن با سر مستقیم، درپوش را دوباره وصل کنید. استفاده از درایورهای سرگرد بسیار سخت است.

⦁ علامت: چرخش درام پس از ریختن دانه‌های قهوه در آن متوقف می‌شود، اما هیچ گونه صدای کوبیدنی به گوش نمی‌رسد.
⦁ علت: قرقره موتور درام سفت نیست.
⦁ ابزارهای مورد نیاز: آلن ۳ و ۴ میلی‌متری
⦁ راه حل: محفظه جمع‌کننده پوسته را جدا کرده و با باز کردن ۴ پیچ که در همان قسمتی قرار دارند که پین‌های تراز قرار دارند، درپوش پشتی و سمت راست را بردارید. پس از بسته شدن درپوش، دو پیچ و مهره نگهدارنده موتور درام را به طور کامل باز کنید و با احتیاط موتور را از قلاب آن خارج کنید. قرقره موتور را مجدداً با شفت تراز کنید تا پیچی که قرقره را می‌چرخاند محکم قسمت صاف شفت را لمس کند. هنگام نصب مجدد قلاب موتور، تسمه را سفت کنید و به جای خود بازگردانید.
الکترونیکی
⦁ علامت: درام شروع به چرخیدن نمی‌کند و صدایی نیز شنیده نمی‌شود.
⦁ علت: موتور درام معیوب است و یا فیوز منفجر شده است.
⦁ ابزار مورد نیاز: آلن سه میلی‌متری
⦁ قطعات مورد نیاز: فیوز ۱٫۵ آمپر و ۲۰ میلی‌متری
⦁ راه حل: محفظه جمع‌کننده پوسته قهوه را جدا کرده و با باز کردن ۴ پیچ که در همان قسمتی قرار دارند که پین‌های تراز هستند، درب قسمت پشت و سمت راست را بردارید. روی PCB (مدار چاپی الکترونیکی) کوچک و متصل به موتور درام، یک فیوز وجود دارد، آن را بررسی نمایید و در صورتی که سوخته است آن را با فیوزی با جریان ۱٫۵ آمپر و اندازه ۲۰ میلی‌متر جایگزین کنید.

گرمایش
⦁ علامت: دستگاه نمی‌تواند درام را گرم نماید.
⦁ علت: به جدول زیر مراجعه کنید.
⦁ ابزار مورد نیاز: آلن ۲ و ۲٫۵ میلی‌متری
علایم علت راه‌حل
درام گرم نمی‌شود. پاور روی P0 تنظیم شده است. پاور را روی P1-P9 قرار دهید.
مدار PCB معیوب است. با ما تماس بگیرید.

راهنمای اولیه برشته‌کاری قهوه
اگر تاکنون هرگز قهوه‌ای را برشته نکرده‌اید پس این قسمت برای شما نوشته شده است.
اصول برشته‌کاری قهوه
دستگاه R1 یک دستگاه برشته‌کاری با درام کلاسیک است که در حقیقت رایج‌ترین دستگاه در میان برشته‌کاران حرفه‌ای قهوه به حساب می‌رود. درام این نوع دستگاه‌ها باید پیش از اضافه کردن دانه‌های قهوه گرم شود و زمانی که به دمای مورد نظر رسید، می‌توان قهوه را درون آن ریخته و فرایند برشته‌کاری را آغاز کرد.
ما می‌توانیم فرایند برشته‌کاری را با بررسی سه متغیر اصلی که بیشترین تاثیر را بر نحوه برشته‌کاری قهوه دارند ساده کنیم: دمای پیش‌گرمایش، دمای درام (میزان حرارتی که به درام اعمال می‌شود) و مکش فن اگزوز. در حقیقت این سه متغیر در کنار یکدیگر، تعیین کننده مشخصات برشته کاری شما خواهند بود.
هیچ پروفایل برشته‌کاری عالی و فوق‌العاده‌ای وجود ندارد. هر فرد ماهری در این صنعت به گونه‌ای متفاوت با دانه‌های قهوه رفتار می‌کند و به همین دلیل هر قهوه‌ای مشخصات مخصوص به خود را خواهد داشت. برای تعمیم‌بخشی، بگذارید مثالی بزنیم. بیشتر افرادی که به برشته‌کاری قهوه مشغول هستند، زمانی بین ۷ الی ۱۵ دقیقه را هدف قرار می‌دهند. در جدول زیر، نمونه‌هایی از دمای پیش‌گرمایش برای مقادیر مختلف قهوه را مشاهده می‌کنید. ما برشته‌کنندگانی را می‌شناسیم که در همین زمان تنها ۱۰۰ گرم دانه سبز قهوه را برشته می‌کنند. وزنی که احتمالاً برای استفاده از داده‌های مفیدی که پروب در اختیارمان قرار می‌دهد بسیار کم است. البته با این حال هنوز هم قابل انجام است. در آن سوی طیف، ما کاربرانی هم داریم که در همین زمان به اندازه یک کیلوگرم و یا بیشتر دانه سبز قهوه برشته می‌کنند و جالب آنکه نتایج خوب و قابل قبولی هم می‌گیرند، این در حالی است که اکثر کاربران ترجیح می‌دهند تا این مقدار را به ۷۰۰ الی ۵۰۰ و یا حتی ۳۵۰ گرم تقلیل دهند.
البته عوامل زیادی در این مسئله موثر هستند، مواردی مانند چگالی دانه‌های قهوه (۵۰۰ گرم دانه سبز قهوه با بافتی متراکم رفتاری متفاوت نسبت به دانه قهوه‌ای با چگالی و بافتی متفاوت دارد) و در واقع، بسیاری از کاربران ما ترجیح می‌دهند که در هر نوبت و با توجه به نوع قهوه‌ای که قصد برشته کردن آن را دارند، دانه قهوه درون دستگاه بریزند.
هیچ «نقطه شیرین» واقعی‌ای برای دستگاه Bullet R1 وجود ندارد، اما برشته‌ کردن یک کیلوگرم قهوه و رسیدن به نقطه شکست اول و یا دوم ممکن است کمی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید طول بکشد و یا ممکن است با مشکل سرریز شدن و ناکافی بودن فضای درون دستگاه مواجه شوید. در این صورت توصیه می‌کنیم که وزن قهوه‌ای که درون دستگاه می‌ریزید را کم کنید. همچنین توصیه اکید می‌کنیم که میزان قهوه‌ای که برای نوبت‌های مختلف انتخاب می‌کنید تا جایی که می‌شود یکسان باشد. این مسئله سبب می‌شود تا در محاسبات شما یک متغیر کمتر شود و شما با سرعت بیشتری تفاوت‌های ظریف میان دانه‌های مختلف و تنظیمات برشته‌کاری را یاد خواهید گرفت. آنچه در ادامه می‌آید تنظیماتی پیشنهادی به عنوان یک نقطه شروع است و هدف از آن این است تا شما را تشویق کنیم که دست به آزمایش بزنید.
پیشنهاداتی برای دمای پیش‌گرمایش و تنظیمات پاور (سانتیگراد)
وزن (گرم) تنظیمات پیش‌گرمایش V1 تنظیمات پیش گرمایش IBTS توان آغازین
۳۵۰ ۱۶۰-۱۸۰ ۲۰۰-۲۴۰ P5-P7
۵۰۰ ۱۷۵-۱۹۰ ۲۳۰-۲۷۵ P6-P8
۷۵۰ ۱۸۵-۲۰۵ ۲۷۵-۳۱۰ P8-P9
۱۰۰۰ ۲۰۵ ۳۱۰ P9

پیشنهاداتی برای دمای پیش‌گرمایش و تنظیمات پاور (فارنهایت)
وزن (گرم) تنظیمات پیش‌گرمایش V1 تنظیمات پیش گرمایش IBTS توان آغازین
۳۵۰ ۳۲۰-۳۵۶ ۳۹۲-۴۶۴ P5-P7
۵۰۰ ۳۴۷-۳۷۴ ۴۴۶-۵۲۷ P6-P8
۷۵۰ ۳۶۵-۴۰۱ ۵۲۷-۵۹۰ P8-P9
۱۰۰۰ ۴۰۱ ۵۹۰ P9

** نکته‌ای در خصوص تنظیمات پیش‌گرمایش در دستگاه Bullet R1 **
همانطور که در بالا ذکر شد، تنظیمات پیش‌گرمایش بسته به اینکه سنسور مادون قرمز دمای دانه‌های قهوه (IBTS) را نصب کرده باشید یا خیر، متفاوت خواهد بود. دستگاه‌هایی با شماره سریال ۱۴۲۵ و پس از آن همگی پس از نصب این سنسور ارسال می‌شوند، اما دستگاه‌هایی با شماره سریالی قبل از این عدد، باید سنسور را به صورت جداگانه خریداری کنند. یکبار دیگر تکرار می‌کنیم که این تنظیمات صرفاً پیشنهاداتی برای تشویق شما به آزمایش و آزمون و خطا هستند.
** نکته‌ای در خصوص خوانش دمای دانه‌های قهوه در Bullet R1 **
دستگاه‌های اصلی با شماره سریال‌های کمتر از ۱۴۲۵ با یک سنسور مادون قرمز برای اندازه‌گیری دمای درام در مرحله پیش‌گرمایش و همچنین به همراه یک پروب سنتی ارسال شده است. این دستگاه‌ها فاقد IBTS هستند و تنها دمای دانه‌های قهوه را در حین برشته‌کاری نمایش می‌دهند.
به کسانی که دستگاهی با شماره سریال ۱۴۲۵ و بالاتر خریده‌اند یا کسانی که IBTS را به صورت جداگانه به دستگاه خود نصب کرده‌اند، دو عدد در خصوص دمای دانه‌های قهوه نشان داده یمی‌شود. یکی از آن‌ها عددی است که از طریق خوانش پروب سنتی به دست آمده و دیگری عددی ناشی از سنسور IBTS است که هم دمای درام را در مرحله پیش‌گرمایش و هم دمای دانه قهوه را در هنگام برشته‌کاری اندازه‌گیری می‌کند. اکنون می‌توانید با فشردن دکمه A در کنترل پنل بین دو خوانش مختلف دما جابجا شوید. هنگامی که چراغ X روشن است، دمای نشان‌داده شده مربوط به خوانشی است که توسط IBTS صورت گرفته و نسبت به پروب سنتی و اصلی دقیق‌تر است.

عملکرد دکمه‌های دستگاه در هر حالت
سیستم عامل‌های V385 و پیش از آن
دکمه
حالت PRS F1 F2 قدرت
بالا/پایین فن
بالا/پایین A B
Off آغاز پیش‌گرمایش جابجایی میان تنظیمات منو راه‌اندازی فن اگزوز (اگر دمای درام بالاتر از ۸۰ درجه باشد)
مفید برای خنک کردن دستگاه تغییرات دمای پیش‌گرمایش
Preheat رفتن به حالت شارژ
تغییر خودکار به حالت شارژ تغییرات نمایشگر دمای درام
Load رفتن به حالت برشته‌کاری
تغییر خودکار به حالت برشته‌کاری تغییرات نمایشگر دمای درام
Roast رفتن به حالت خنک‌کنندگی دانه‌ها جابجایی بین تنظیمات فن اگزوز و سرعت درام تغییر تنظیمات پاور تغییر سرعت فن اگزوز
تغییر سرعت درام تغییرات نمایشگر دمای درام
Cool Beans رفتن به حالت خنک‌کنندگی درام تغییرات سرعت فن محفظه خنک‌کننده تغییرات سرعت فن اگزوز
Shut down رفتن به حالت خاموش

سیستم عامل‌های پس از V385
دکمه
حالت PRS F1 F2 قدرت
بالا/پایین فن
بالا/پایین A B
Off آغاز پیش‌گرمایش جابجایی میان تنظیمات منو راه‌اندازی فن اگزوز (اگر دمای درام بالاتر از ۸۰ درجه باشد)
مفید برای خنک کردن دستگاه تغییرات دمای پیش‌گرمایش تغییرات سرعت فن سینی خنک‌کننده (در حالت برشته‌کاری‌های متوالی)
Preheat رفتن به حالت شارژ
تغییر خودکار به حالت شارژ تغییرات سرعت فن سینی خنک‌کننده (در حالت برشته‌کاری‌های متوالی) جابجایی بین IBTS و پروب سنتی (V1.5 و V2.0) تغییرات نمایشگر دمای درام بین دمای درام و ROR
Charge رفتن به حالت برشته‌کاری
تغییر خودکار به حالت برشته‌کاری تغییرات سرعت فن سینی خنک‌کننده (در حالت برشته‌کاری‌های متوالی) جابجایی بین IBTS و پروب سنتی (V1.5 و V2.0) تغییرات نمایشگر دمای درام بین دمای درام و ROR
Roast رفتن به حالت خنک‌کنندگی دانه‌ها زمانی که به کامپیوتر متصل باشید، RoasTime اولین شکست را نمایش می‌دهد. جابجایی بین تنظیمات فن اگزوز و سرعت درام تغییر تنظیمات پاور تغییر سرعت فن اگزوز
تغییر سرعت درام
تغییرات سرعت فن سینی خنک‌کننده (در حالت برشته‌کاری‌های متوالی) تغییرات نمایشگر دمای درام
Cool Beans رفتن به حالت خنک‌کنندگی درام آغاز برشته‌کاری‌های متوالی جابجایی بین تنظیمات فن اگزوز و سرعت درام و سرعت سینی خنک‌کننده تغییرات سرعت فن محفظه خنک‌کننده تغییر سرعت فن اگزوز
تغییر سرعت درام
تغییرات سرعت فن سینی خنک‌کننده (در حالت برشته‌کاری‌های متوالی)
Shut down رفتن به حالت خاموش

پیغام خطا
خطاهای بحرانی
زمانی که دستگاه با یک خطای بحرانی مواجه می‌شود، صفحه نمایش مربوط به دمای دانه قهوه عبارت ErC را نمایش می‌دهد. حرارت القایی دستگاه خاموش خواهد شد و کدهای خطای مربوطه در صفحه نمایش ساعت نشان داده می‌شوند:
پیام خطا توضیح چکار باید بکنم؟
ErC 1 دمای دانه‌های قهوه از ۲۴۵ درجه تجاوز می‌کند و القای حرارت متوقف می‌شود. اگر در هنگام برشته‌کاری با این خطا مواجه شدید، باید بلافاصله کار خود را تمام کنید و اجازه دهید دستگاه خنک شود.
اگر در مرحله پیش‌گرمایش و یا ریختن قهوه‌ها درون دستگاه با این خطا مواجه شدید باید فوراً پیش‌گرمایش را متوقف کنید و به حالت خنک‌کننده بروید تا دستگاه خنک شود. سپس پنجره مادون قرمز را بررسی کرده و آن را تمیز کنید.
ERC 2 دمای درام بیشتر از ۳۳۰ شود / در مدل‌های بدون IBTS بیشتر از ۲۲۰ درجه برشته‌کاری خود را همانطور که همیشه انجام می‌دهید به پایان برسانید.
ErC 4/8/16/32 دمای محیط بسیار بالاست. برشته‌کاری خود را تمام کنید و بگذارید دستگاه پیش از شروع نوبت جدید خنک شود.
ErC 128 سوئیچ مرد مرده! زمانی که هیچ کس به مدت ۳ دقیقه با دستگاه کار نکند. هر دکمه‌ای را که فشار دهید برشته‌کاری ادامه پیدا می‌کند. از این رو باید پاور و فن را مجدداً تنظیم کنید.
ErC 256 (تنها در سیستم عامل‌های قبل از ۳۸۶) ولتاژ ورودی خیلی کم بوده است. اطمینان حاصل کنید که کابلی که به R1 متصل شده است تا حد امکان کوتاه است و برای نسخه ۲۲۰ ولت، ۱۰ آمپر و یا ۱۱۰ ولت، ۱۵ آمپر مناسب است.
ErC 480 فن‌های کوچک و بزرگ سیم‌پیچ نمی‌چرخند. برای کمک با ما تماس بگیرید.
ErC 512 ولتاژ ورودی خیلی زیاد بوده است. اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما آخرین سیستم‌عامل را دارد. سپس بررسی کنید که درام می تواند آزادانه بچرخد. این خطا ممکن است در صورتی رخ دهد که بلبرینگ به درستی در قسمت جلو قرار نگیرد و چرخش درام را با مشکل مواجه کند. اما اگر مشکل ادامه‌دار بود، با ما تماس بگیرید.
ErC 1024/2048/3072 اشکال در پروب برای تعویض قطعه با ما تماس بگیرید.
Erc 4096 فن اول خنک‌کننده القایی (فن بزرگی که زیر درپوش قرار دارد) نمی‌چرخد. برای کمک با ما تماس بگیرید.
ErC 6384 فن دوم خنک‌کننده القایی (فن کوچکی که هنگام برداشتن محفظه جمع‌آوری پوسته قهوه قابل مشاهده است) نمی‌چرخد. بررسی کنید که فن مسدود نشده باشد و به درستی به PCB کوچک نزدیک موتور درام وصل شده باشد. همچنین بررسی کنید که سیم‌ها بین درپوش موتور و بدنه آن فشرده نشده باشد.
ErC 0001 ارتباط با ماژول القایی قطع شده است و معمولاً در ابتدای کار اتفاق می‌افتد. این اتفاق به احتمال زیاد به دلیل شل بودن اتصال‌دهنده روی برد کنترل رخ می‌دهد. اگر اخیرا صفحه جلویی را برداشته‌اید ممکن است به طور تصادفی اتصال‌دهنده را بیرون کشیده باشید. پوشش روی برد کنترل را بردارید. ۴ عدد پیچ مشکی که ماژول PCB را محکم می‌کند خواهد دید، آن‌ها را باز کنید. ماژول را با دقت بیرون بکشید و بررسی کنید که تمامی اتصال‌دهنده‌ها در جای خود قرار گرفته باشند. در پایان هر قطعه‌ای را به جای خود بازگردانید.
ErC 0002 دمای درام خیلی بالاست. اگر V1.5 یا V2.0 دارید یا به IBTS به روزرسانی شده‌اید و فن دستگاه کار نکند، سیستم عامل به نوع قدیمی سنسور دمای درام با محدودیت دمای پایین‌تر بازمی‌گردد. اگر از سنسور IBTS استفاده می‌کنید، اتصال حسگرها را بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید که فن کوچک در حال چرخش است.

هشدارها
هنگامی که یک خطای غیربحرانی (هشدار) یافت می‌شود، صفحه نمایش ساعت حرف A و سپس کد هشدار را نشان خواهد داد. در اینجا حرارت القایی به اجبار خاموش نمی‌شود و می‌توانید به برشته کردن ادامه دهید. کدهای خطای مربوط به هشدارها در صفحه نمایش ساعت نمایش داده می‌شوند:
پیام هشدار توضیح چکار باید بکنم؟
A-01 فن اگزوز قفل شده است و نمی‌تواند بچرخد. محفظه جمع‌کننده پوسته را بردارید و اطمینان حاصل کنید که چیزی مانع چرخش فن نمی‌شود.
A-02 آلارم سوئیچ مرد مرده زمانی به صدا درمی‌آید که دستگاه به مدت دو دقیقه و در دمای ۱۶۰ درجه بدون آنکه متوجه ورودی‌ای از صفحه کلید باشد قهوه رست کرده باشد. هر کلیدی را که روی صفحه فشار دهید، آلارم متوقف خواهد شد.
A-04 هشداری مربوط به پایین بودن ولتاژ ورودی اطمینان حاصل کنید کابلی که به R1 متصل شده است تا حد امکان کوتاه است و برای نسخه ۲۲۰ ولت، ۱۰ آمپر و یا ۱۱۰ ولت، ۱۵ آمپر مناسب است. این خطا همچنین ممکن است در صورتی رخ دهد که یاتاقان به درستی در قسمت جلو قرار نگیرد و چرخش درام را دشوار کند. اگر خطا ادامه داشت با ما تماس بگیرید.
A-05 خطاهای A-01 و A-04 به صورت همزمان رخ می‌دهند.
A-08 فیلتر پوسته گرفته است یا جریان هوای خارجی باعث می‌شود که فن اگزوز خیلی سریع بچرخد. فن اگزوز زمانی که نتواند هوای کافی را مکش کند، شروع به خاموش شدن می‌کند. این بدان معنی است که سرعت فن (دور در دقیقه) افزایش می‌یابد. در حالت خنک‌کنندگی در تنظیمات F7 دستگاه PRM را با یک آستانه مقایسه می‌کند. اگر بالاتر از این آستانه باشد، می‌تواند نشان دهد که فیلتر پوسته مسدود شده است. راه دیگر برای زیاد بودن PRM این است که یک فن خارجی مستقیماً به R1 متصل باشد و باعث جریان هوای بیش از حد شود. از تمیز بودن فیلتر محفظه جمع‌کننده پوسته‌ها اطمینان حاصل کنید. می‌توان با تغییر تنظیمات فن بر روی هرچیزی غیر از F7 در حالت خنک‌کنندگی، این هشدار را متوقف کرد.

مشخصات
⦁ ظرفیت دستگاه: حداکثر ۱۰۰۰ گرم، حداقل ۳۵۰ گرم (رست یک کیلوگرم دانه سبز قهوه در سریع‌ترین حالت ۱۱ الی ۱۲ دقیقه به طول می‌انجامد.
⦁ ظرفیت ماهیانه: ۱۰۰ کیلوگرم
⦁ زمان برشته‌کاری: ۰-۵۹ دقیقه
⦁ حداکثر دمای دانه‌های قهوه: ۲۴۵ درجه سانتیگراد
⦁ حالت‌های برشته‌کاری: دستی، پروفایل‌های از پیش ضبط شده
⦁ سنسورهای دما: مادون قرمز درام، سنسور دمای دانه‌های قهوه و پروب دمای دانه‌های قهوه
⦁ صفحه نمایش کنترلی: دمای دانه قهوه، دمای درام یا افزایش دمای دانه قهوه بر حسب °C/ min.
⦁ گرمایش: تکنولوژی حرارت القایی مستقیم ۹ مرحله‌ای (۳۵۰ W – ۱۵۵۰ W) درام
⦁ فن: ۱۲ مرحله
⦁ صفحه نمایش کنترل پنل: دما: دانه قهوه و درام، هر کدام تا ۳ رقم. زمان: ۴ رقم، پاور و فن: ۲ رقم
⦁ رابط کامپیوتری: USB، ثبت تمام داده‌ها. دستگاه را می‌توان به طور کامل از طریق کامپیوتر نیز کنترل کرد.
⦁ نرم افزار کامپیوتری: بدون هیچ هزینه‌ای برای ویندوزهای XP، ۷، ۸ و ۱۰ در دسترس است.
⦁ واحدهای اندازه‌گیری دما: می‌توان از بین سانتیگراد و فارنهایت یکی را انتخاب کرد.
⦁ حفاظت: الکترونیکی در برابر دما، محافظت در برابر حرارت بیش از حد و محفاظت از قفل فن‌ها بر روی همه فن‌های دستگاه
⦁ سیستم ثبت خطا: وضعیت تمام اجزای اصلی دستگاه کنترل می‌شود.
⦁ درام: چند پره‌ای، از جنس کربن فولادی و با حجم ۵٫۹ لیتر
⦁ سیستم گرمایش: در انتظار ثبت شدن اختراع، گرمایش القایی مستقیم با توان متغیر
⦁ فن اگزوز: فن سانتریفیوژ آلومینیومی ۷۸ میلی متری با قابلیت جابجایی برای تمیز کردن آسان
⦁ ریختن دانه‌های قهوه درون دستگاه: از طریق قیف
⦁ تخلیه دانه‌های قهوه: به صورت دستی
⦁ سینی خنک کننده دانه‌های قهوه: قابل جدا شدن، فن خنک کننده، متصل به قسمت زیر دستگاه برشته کاری
⦁ جمع‌کننده پوسته قهوه: قابل جدا شدن، به ازای هر ۲ الی ۳ کیلوگرم برشته‌کاری آن را خالی نمایید.
⦁ ولتاژ ورودی برای Bullet R1: 200 V – ۲۴۰ V، ۵۰ Hz – ۶۰ Hz
⦁ ولتاژ ورودی برای Bullet R1/120 V: 100 V – ۱۲۷ V، ۵۰ Hz – ۶۰ Hz
⦁ توان مورد نیاز: ۱۵۵۰ W
⦁ دمای محیط: حداکثر ۳۰ درجه سانتی گراد
⦁ اندازه: طول ۵۹ سانتی متر، عرض ۳۱ سانتی متر و ارتفاع ۴۲ سانتی متر (طول دستگاه با احتساب خنک کننده دانه قهوه ۷۵ سانتی متر می‌باشد).
⦁ اندازه جعبه برای حمل و نقل: طول ۶۶ سانتی متر، عرض ۳۸ سانتی متر و ارتفاع ۵۱ سانتی متر
⦁ وزن: ۱۴ کیلوگرم
⦁ گارانتی: ۲ سال
کشور مبدا: ساخته شده در تایوان و طراحی و مهندسی شده در دانمارک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *