پارامتر های رست در برنامه آرتیزان

مسیر Roast » Properties
در قسمت Roast Properties، می توانید پارامترهای زیادی را به عنوان مشخصات دسته فعلی قهوه سبز خود وارد کنید، همچنین می توانید یک پروفایل برشته کاری که از گذشته داشته اید را برای اجرا در پس زمینه انتخاب نمایید. آن چیزهایی که در اینجا وارد می کنید، ممکن است در پایان و در کادری که به عنوانSummary به شما نمایش می دهد بیاید. شما می توانید از آن برای چاپ لیبل ها و برچسب های خود استفاده کنید. یک تب به نام Setup وجود دارد که حاوی اطلاعات اولیه از جمله نام سازمان، نام اپراتور، مدل و اندازه دستگاه، روش گرمایش و همچنین سرعت درام است. ابتدا این قسمت ها را پر کنید. در نسخه جدید و برای علاقمندان به مبحث ردیابی مصرف انرژی، یک تب با عنوان Engery وجود دارد. تجزیه و تحلیل و ورودی ها در این پست وبلاگ که در خصوص ردیابی نحوه مصرف انرژی و تولید CO2 در برشته کاری قهوه است، توضیح داده شده است:
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2021/07/tracking-energy-consumption-co2.html

وقتی نام دانه قهوه را در قسمت عنوان وارد می کنید، روی نمودار نشان داده می شود. ایده آن این است که Title در واقع عنوان محصول است، درحالی که بسیاری از افراد از Title برای چیزهای دیگری استفاده می کنند. عنوان محصول با شماره دسته ترکیب می شود تا به عنوان Title در پروفایل ارائه گردد.
قهوه ای که استفاده می کنید را می توانید در قسمت beans مشخص کنید. به عنوان مثال، شما یک محصول به نام Holiday Roast دارید و در قسمت beans، سه نوع قهوه مورد استفاده خود را وارد می کنید. گزینه های Stock و Blend برای کاربران Artisan.Plus هستند که فهرست موجودی خود را پیگیری می کنند.
اگر + را فشار دهید، پروفایل برشته کاری فعلی شما ذخیره می شود (تا ۲۵ ورودی). در اینجا فرض بر این است که محصول خود را چندین بار دوباره برشته کنید. بنابراین نام محصول به همراه اندازه شارژ به منوی Recent Roasts اضافه می شود. این منو به صورت کشویی (dropdown) در پنجره Roast Properties در کنار + و همچنین از مسیر Files » New در زیر New در دسترس است. برای ذخیره خروجی خود مانند وزن قهوه برشته شده، کلید Alt یا Option را نگه دارید. اگر یکی از رست های اخیر خود را از مسیر File » New انتخاب کنید، Roast Properties ذخیره شده مجددا وارد شده و به عنوان پروفایل پس زمینه قرار می گیرد و سپس برشته کاری آغاز می شود. این یک روش سریع برای شروع برشته کاری مجدد محصول است. همچنین می توانید یکی از گزینه های Recent Roast را در منوی کشویی Roast Properties انتخاب کنید تا ویژگی های برشته کاری ذخیره شده وارد نرم افزار شده و پروفایل مورد نظر در پس زمینه قرار گیرد.
اگر می خواهید به هنگام ثبت و ضبط برشته کاری عنوان یا Title نمایش داده شود، تیک کادر Show Always را فعال نمایید. برای جزئیات بیشتر در خصوص استفاده از ویژگی + ، این مطلب را در خصوص Recent Roast Properties بخوانید.
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2017/06/recent-roast-properties.html
زمانی که وزن و حجم دانه های قهوه به نرم افزار داده شود، چگالی آن ها قابل محاسبه است. اگر مولفه های محیطی مانند رطوبت را نیز بدانید می توانید آن ها را یادداشت نمایید. اگر می خواهید داده های محیطی را به صورت دستی وارد نرم افزار کنید، باید منوی کشویی قسمت Ambient Source را خالی بگذارید. همچنین اگر فیجت VintHub را دارید می توانید از فیجت ها برای ثبت دما، رطوبت و فشار محیط استفاده نمایید. بدین منظور باید مسیر See File » Config » Device, Ambient Tab را دنبال کنید که در پنجرهSummary نمایش داده می شوند.
در تب دوم با عنوان Notes، شما می توانید داده های مربوط به برشته کاری و ارزیابی حسی قهوه را اضافه نمایید که دو خط اول در پنجره Summary نمایش داده خواهد شد. داده های مربوط به دو تبEvents وData توسط آرتیزان در طول برشته کاری وارد خواهند شد. اکنون می توانید از دکمه Copy Table در این دو تب برای فرستادن داده به نرم افزار excel استفاده کنید. این امر از طریق ابزار wizzard انجام خواهد شد.
برای ریست کردن Properties باید کادر Delete roast properties on RESET را علامت بزنید تا این اتفاق بیفتد. همچنین می توانید پنجره مربوط به Properties را باز کنید تا حداقل نام قهوه تان را به شما یادآوری نماید.
محاسبات چگالی
در این خصوص می توانید این دو پست وبلاگ را مطالعه نمایید:
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2014/11/batch-volume-and-bean-density.html
https://kostverlorenvaart.blogspot.nl/2014/12/lose-weight-gain-volume-about-coffee.html
شما به پیمانه ای کوچکتر از اندازه دسته کنونی قهوه سبز خود نیاز دارید. واحد اندازه گیری خود را در بالا وارد می کنید (به عنوان مثال یک لیوان ۴۰۰ میلی لیتری) و سپس وزن های قبل و پس از برشته کاری را وارد می نمایید. Calc چگالی قهوه را قبل و پس از برشته کاری به شما نشان خواهد داد. زمانی که چگالی دانه قهوه مورد استفاده خود را بدانید، می توانید از راه میانبر استفاده کنید. بدین منظور فرض کنید که چگالی دانه قهوه را می دانید، می توانید این چگالی را در قسمت Density وارد کنید و واحدهای وزنی (مانند گرم) و حجمی (مانند لیتر) را انتخاب نمایید. پس از وارد کردن وزن قهوه، بر کادر مربوط به Volume کلیک کنید و کلید اینتر را فشار دهید. نرم افزار آرتیزان چگالی و وزن دسته قهوه سبز را از شما می گیرد و حجم آن را برای شما محاسبه می کند.
توجه کنید که در سیستم عامل های macOS و Windows 10 امکان اتصال ترازوهای Acaia Lunar و Pearl scales از طریق اتصال مستقیم بلوتوث وجود دارد. نحوه اتصال را می توانید در این پست مطالعه نمایید و ببینید.
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2019/04/weight-volume-density.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *