نحوه قرار دادن آلارم در برنامه آرتیزان

مسیر Config » Alarms
هدف
شما چه کاربری پیشرفته باشید و چه در حد متوسط کار کردن با نرم افزار آرتیزان را یاد گرفته باشید، آلارم ها همیشه به کمک شما خواهند آمد. اما اگر کاربری مبتدی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که کمی بیشتر با آرتیزان کار کنید و تجربه کسب نمایید و مجددا به این مطلب بازگردید تا با آلارم ها آشنا شوید و در خصوص قدرت آن ها اطلاعات کسب کنید. باور کنید یا نه، شما حتی می توانید دسته برشته کاری خود را به وسیله آلارم ها کنترل کنید.
آلارم ها باعث می شوند تا اقدامات خاصی انجام شوند و به شما در هنگام انجام برشته کاری کمک کنند تا کار خود را با تمرکز بیشتری دنبال کنید. این اقدامات می تواند به صورت پنجره های پاپ آپ، کلمات گفتاری و یا حتی کنترل دستگاه برشته کاری شما باشد. برای مثال می توانیم از آرتیزان بخواهیم که به محض اینکه دمای دانه قهوه یا همان BT از ۱۸۰ درجه سانتی گراد بیشتر شد به صورت یک پنجره پاپ آپ این موضوع را به ما طلاع دهد تا با نزدیک شدن به شکست اول حرارت را کاهش دهیم. در اینصورت BT بیشتر از ۱۸۰ درجه سانتی گراد همان نقطه ای است که منجر به عملکرد آلارم و نشان دادن یک پنجره پاپ آپ می شود.
آلارم‌ها ترتیب خاصی ندارند. در تمام شرایط و در هر بازه ای تمام آلارم‌هایی که هنوز فعال نشده‌اند ارزیابی می‌شوند و در جایی که پیش‌شرط‌ها وجود داشته باشند آلارم فعال می شود. توجه داشته باشید که هر آلارم تنها یک بار زده می‌شود.
در پنجره مربوط به آلارم تبی وجود دارد به نام Alarm Sets. Alarm Sets به شما این امکان را می دهد تا برای اهداف مختلف و سبک های مختلفی از برشته کاری، آلارم ها را تنظیم نمایید.
آلارم هایی از پروفایل ها و برشته کاری های پس زمینه
اگر می خواهید آلارم ها را از یک پروفایل بارگیری کنید گزینه Load from Profile را علامت بزنید و اگر می خواهید آلارم هایی داشته باشید از برشته کاری پس زمینه گزینه مربوط به Load from Background را فعال نمایید. زمانی که تنظیمات خود را ذخیره می کنید، به دنبال آن آلارم هایی که تنظیم کرده اید نیز ذخیره خواهند شد.

ایجاد آلارم از یک پروفایل
اگر برشته کاری قبلی شما که حاوی برخی رویدادها است بارگیری شده است، می توانید جدول مربوط به رویداد را باز نمایید. برای این کار این مسیر را دنبال نمایید Roast » Properties و سپس سومین تب یعنی Events را انتخاب کنید. حال می توانید با کلیک کردن بر روی Create Alarms لیست رویدادهای فهرست شده در آنجا را به یک آلارم هشدار تبدیل نمایید.
این عمل شامل رویدادهایی می شود که انتخاب شده اند. اگر هیچ رویدادی انتخاب نشود، نرم افزار فرض را بر این می گذارد که منظور شما این است که به ازای هر کدام یک آلارم فعال شود و به همین دلیل برای هرکدام آلارمی قرار می دهد. از انتخاب های خود مطمئن شوید و آن ها را بررسی نمایید. به این مسئله توجه داشته باشید که می توانید از کلید های انتخاب چندگانه (مثل کلید Ctrl در ویندوز و یا کلید command در لپ تاپ های اپل) استفاده کنید. مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید این است که سایر جداول در نرم افزار آرتیزان نیز به گونه ای مشابه عمل می کنند.
آلارم ها برای راه اندازی پاپ آپ ها
پنجره مربوط به آلارم را از طریق مسیر Config > Alarms باز کنید و گزینه Add را فشار دهید. اکنون یک خط جدید در جدول آلارم ها و تعدادی ستون داریم. در اینجا Source دمای دانه های قهوه یا همان BT و دما ۱۸۰ درجه سانتی گراد خواهد بود. در اینجا دمایی که منجر به فعال شدن آلارم می شود را مشخص کرده ایم. حال در قسمت Action باید مشخص کنیم که می خواهیم این آلارم به چه صورتی به ما نشان داده شود. در اینجا ما Pop Up Window را انتخاب کرده و در قسمت توصیف یا Description عبارت Temp down را می نویسیم تا به خودمان یادآوری کنیم که باید دما را پایین آوریم. اگر فرض کنیم تازه برشته کاری را آغاز کرده ایم و دمای شارژ ما ۲۰۰ درجه است پس پنجره پاپ آپ در همان ابتدای کار باز خواهد شد که عملاً ارزشی ندارد. پس با انتخاب گزینه From روی TP یا نقطه عطف این آلارم را محدود می کنیم. به این ترتیب، آلارم تنها پس از شناسایی و اتفاق افتادن نقطه عطف توسط آرتیزان فعال خواهد شد. اکنون آلارم مورد نظر ما تنظیم شده است و تا زمانی که Status روی حالت ON و یا روشن قرار داشته باشد این آلارم در هر بار برشته کاری فعال خواهد شد، البته فراموش نکنید که این اتفاق در طول برشته کاری تنها یک بار رخ خواهد داد.

در اینجا یک نمونه آلارم ساده دیگر به عنوان مثال آورده شده است. به این صورت که ROR پس از شارژ روی ۳۰ قرار دارد تا برشته کار بتواند بر تنظیم بعدی خود تمرکز کند. در اینجا نیز آلارم به صورت یک پاپ آپ باز و پس از چند ثانیه بسته می شود.

اقدامات آلارم‌ها
شما می توانید در قسمت Action و با انتخاب گزینه Event Button آلارم ها را طوری برنامه ریزی کنید که رویداد مورد نظر شما را اجرا و آن را ضبط کنند. در اینجا آلارم ۱۱ بر روی Air Min تنظیم شده است.

در بسیاری از دستگاه های برشته کاری آلارم ها می توانند به صورت خودکار گرما را کاهش دهند و تنها به این منتهی نمی شوند که به فرد بگوید چه کار کند. اگر شما یک Hottop مدل TC4/HRI داشته باشید این امر به سادگی امکان پذیر است. تنها یک اسلایدر برای منبع حرارت تعریف کنید و Action آلارم ها را به Slider Power تغییر دهید و در قسمت Description نیز عدد ۵۱ را یادداشت نمایید. به محض فعال شدن آلارم، فرمانی به Hottop ارسال می شود تا گرما را به میزان ۵۱ درصد کاهش دهد.

این پست وبلاگ را در خصوص اتوماتیک کردن دستگاه Huky بخوانید تا به خوبی متوجه شوید که چگونه سخت افزار و آلارم های نرم افزار آرتیزان می توانند دستگاه برشته کاری را کنترل نمایند. البته به خاطر داشته باشید که هرگز دستگاه خود را بدون مراقبت رها نسازید.
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2018/05/automating-huky.html
زمان به عنوان فعال ساز آلارم
دو دقیقه پس از شکست اول اجازه دهید تا سرعت فن به طور خودکار به ۷۲ درصد برسد. برای این مسئله ما به آلارم دومی نیاز داریم که از طریق انتخاب گزینه Fan slider در قسمت Action امکان پذیر است. همچنین باید در قسمت Description عدد ۷۲ را انتخاب نماییم. در قسمت From ما گزینه FC START را انتخاب می کنیم. علاوه بر این باید زمان را روی ۰۲:۰۰ قرار داده و Source را خالی بگذاریم. خالی گذاشتن این بخش به آن دلیل است که مطمئن شویم که این آلارم با تغییر دمای دیگری فعال نمی شود.

زنجیره ای از آلارم ها
فرض کنید یک پروب در جریان هوای خنک کننده دانه های قهوه دارید. در این حالت تنظیم آلارم بر روی این مسئله که به محض اینکه دمای پروب من به زیر ۳۵ درجه سانتیگراد رسید آن را پایین بیاور به درستی عمل نخواهد کرد. به این دلیل که پروب خنک کننده زمانی که آن رویداد شناسایی شود، دمای اتاق را گزارش خواهد کرد. این موردی است که می توانید از آلارم های زنجیره ای استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا آلارمی را تعریف کنید که هنگامی که دمای خنک کننده از آن بالاتر رفت و به عددی مانند ۴۰ درجه سانتیگراد رسید فعال شود و قسمت Action را خالی بگذارید (خط سوم در تصویر زیر). سپس با تنظیم مقدار IF Alarm آن بر روی شماره ستون اولین آلارم (خط چهارم در تصویر زیر) و انتخاب گزینه DROP در قسمت From و دمای ۳۵ درجه آن را ایجاد نمایید. آلارم خط سوم از خط چهارم محافظت می کند. به این معنا که آلارم شماره چهار تنها زمانی فعال می شود که آلارم شماره سه اتفاق افتاده باشد. ما در حال ساخت زنجیره ای از آلارم ها هستیم. یک آلارم در زنجیره تنها پس از محافظ خود فعال خواهد شد. در نهایت قسمت Action آلارم را روی Event Button می گذاریم و در قسمت Description عدد صفر را می نویسم (این موردِ خاص COOL button را فعال می کند).

آلارم بیان کننده
اگر دوست داریم که آلارمتان با شما صحبت کند پست های وبلاگ آرتیزان به خوبی آن ها را توضیح می دهند. آن ها در سیستم عامل مک بسیار آسان هستند، چرا که نرم افزار مورد نیاز آن در درون سیستم عامل موجود است. لینک دوم توضیحات بیشتری در این خصوص خواهد دارد. به طور کل آلارم ها یکی از ویژگی های مورد علاقه آرتیزان برای من هستند که فرایند برشته کاری را به حالت نیمه اتوماتیک درمی آورند.
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2017/12/talking-alarms.html
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2015/07/speaking-alarms-for-os-x.html
پنجره Help
نمونه ای از پنجره Help برای آلارم ها را مشاهده می کنید:

این مطالب را به خاطر بسپارید!
⦁ اگر زمان روی ۰:۰۰ تنظیم شده باشد، نادیده گرفته می شود.
⦁ آلارم های دارای محافظ، یعنی ویژگی IF Alarm که روی صفر تنظیم شده اند، توسط هیچ آلارم دیگری محافظت نمی شوند.
⦁ تمام رویدادهایی که می توانید برای محدود کردن دوره فعال برشته کاری از طریق قسمت From انتخاب کنید، مانند DryEnd، به طور خودکار توسط آرتیزان و در هنگام برشته کاری تنظیم نمی شوند. بنابرین، آلارم های مربوطه، بسته به آن رویداد ها وتنها پس از وارد شدن دستی آن رویداد و با فشردن دکمه رویداد مربوطه فعال می گردند.
⦁ یک آلارم، فقط و فقط یک بار فعال می شود، حتی اگر هم زمان مشخصی داشته باشد و هم دمای مشخصی.
Always On
برای کسانی که برشته کاری خود را به حالت خودکار در می آورند، آرتیزان می تواند پس از اتمام ضبط دوباره به طور اتوماتیک روشن شود. این حالت در صورتی مفید است که از آلارم برای کنترل جلسات برشته کاری با رست های متوالی استفاده کنید. ممکن است آلارمی را تنظیم کرده باشید که در پایان اولین برشته کاری، به صورت خودکار آلارم را خاموش کند، اگر این کار را کردید دیگر راهی وجود ندارد که آرتیزان مجدداً و از طریق آلارم ها روشن شود. البته در نسخه جدیدتر نرم افزار آرتیزان و از طریق مسیر Config » Sampling Interval می توانید Keep ON را علامت بزنید تا آرتیزان پس از دریافت سیگنال خاموش در هنگام ضبط، به طور خودکار خود را روشن کند. اگر داده ذخیره نشده ای نیز وجود دارد، آرتیزان از شما می خواهد که قبل از ریست شدن و اجرای عملیات روشن کردن آن را ذخیره نمایید.
سایر فیلم ها و منابع
مایکل رایت ویدئویی دارد که از آلارم برای اهداف پیچیده تری در دستگاه خود استفاده می کند. پنجره مربوط به آلارم های او به عنوان مرجع در زیر آمده است.

در این لینک می توانید فیلمی از فرانس گودین در خصوص آلارمی برای انجام یک اقدام مشاهده نمایید.

ریک گروسکیویچ نیز فیلم دیگری در خصوص آلارم ها منتشر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *