مقایسه پروفایل های رست به صورت همزمان در برنامه آرتیزان

مسیر Tools » Comparator
Comparator به دستگاه برشته کاری اجازه می دهد تا پروفایل ها را به حالت پویا و داینامیک با یکدیگر مقایسه کند. این در حالی است که گزارش های رتبه بندی و یا Ranking Reports حالتی ثابت دارند. عملکرد این گزارش ها دارای جداولی با قابلیت مرتب سازی بر اساس نقاط داده های کلیدی برشته کاری انتخابی و همچنین نموداری از تمام پروفایل های انتخاب شده است.
با استفاده از Comparator می توانید منحنی ها را در زمان واقعی (real time) اضافه و حذف کنید و بر اساس رویدادهای مختلف برشته کاری مانند شارژ یا خشک کردن، دوباره تنظیم کنید. Comparator برای مقایسه منحنی های حاصل از برشته کاری مشابه در دانه های قهوه یکسان بسیار مفید است. پس برای مقایسه قهوه اتیوپی با فراوری طبیعی و قهوه کلمبیا با فراوری شسته عالی نیست!
نرم افزار آرتیزان ابزارهای مفیدی را برای بهبود برشته کاری شما ارائه می دهد. Profile Analyzer برای تجزیه و تحلیل یک برشته کاری عالی است. مشاهده یک پروفایل در برابر یک نمونه پس زمینه برای مقایسه دو برشته کاری خوب است. با این همه، Comparator برای تجزیه و تحلیل برشته کاری های متعدد از یک نوع قهوه است.
بارگیری پروفایل ها

می توانید حالت Comparator را با انتخاب ورودی آن از منوی Tools آغاز کنید و مجموعه ای از پروفایل ها را برای مقایسه کردن انتخاب کنید. اگر پروفایل یا پروفایل پس زمینه با آغاز به کار Comparator بارگذاری شود، پروفایل های دیگر بارگذاری خواهند شد. دقت کنید که شما می توانید حداکثر ۱۰ پروفایل بارگذاری شده داشته باشد. در حین اینکه آرتیزان در حال مقایسه است بر روی هر فایلی که در macOS Finder و یا Windows Explorer دوبار کلیک شود، آن پروفایل نیز به لیست اضافه خواهد شد. همچنین می توانید مجموعه ای از پروفایل ها را از فایلی به صورت فشرده به نرم افزار اضافه نمایید.
شماره دسته پروفایل در صورت موجود بودن به عنوان نام یا عنوان قرار می گیرد، در غیر این صورت از یک عدد تولید شده توسط نرم افزار به طور خودکار برای شناسایی پروفایل در Comparator استفاده می شود. عنوان یا نام پروفایل ها قابل ویرایش است، اما تغییرات ایجاد شده به پروفایل ذخیره شده مربوطه بازگردانده نمی شود و در عوض، این ویژگی برای یادداشت های موقتی استفاده دارد.
از دو کادر کشویی در بالای پنجره ابزار برای انتخاب منحنی هایی که در هر پروفایل نمایش داده می شوند استفاده می شود و فهرست کشویی در خط بعد، رویداد مورد استفاده برای تراز کردن پروفایل ها با یکدیگر در محور زمان را مشخص می کند. ترتیب پروفایل ها را می توان با گرفتن ورودی های مورد نظر از طریق عنوان ردیف آن ها و از طریق کشیدن و رها کردن تغییر داد.
پنجره ابزار
رویدادها توسط نشانگرهای گرد کوچک روی منحنی دمای اصلی یک پروفایل (می تواند منحنی دمای دانه BT و یا منحنی دمای محیط ET نیز باشد) ارائه می شوند. کلیک بر روی چنین علامتی نوع، زمان و دمای آن رویداد را در قسمت پیام ها نشان می دهد. تنها یک نوع رویدادی که خودتان به نرم افزار وارد کرده اید (مانند گاز یا هوا) می تواند در پایین پنجره نشان داده شود.

اگر ردیف های پروفایل در ابزار انتخاب شده باشند، تمام پروفایل های دیگر در طیف های رنگ طوسی نمایش داده می شوند تا موارد انتخاب شده در نمودار برجسته شوند. با دوبار کلیک بر روی عنوان ردیف پروفایل، آرتیزان پروفایل مربوطه را در حالت Viewer اجرا می کند تا آن را بررسی نمایید. عملکردهای مربوط به Save Graph در منوی File به شما اجازه می دهد تا از نمودار در فرمت های متفاوت خروجی بگیرید و یا به صورت مستقیم آن را پرینت نمایید.
برای بحثی با جزئیات بیشتر به این پست از وبلاگ آرتیزان مراجعه نمایید.
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2020/05/roast-comparator.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *