شخصی سازی برنامه آرتیزان

مسیر Roast » Background
پنجره Profile Background جایی است که می توانید پروفایل پس زمینه خود را بارگیری کنید، شفافیت آن را تعیین نموده و با رویدادی نظیر شارژ کردن تراز نمایید. همچنین می توانید انتخاب نمایید که آیا رویدادهایی مانند شارژ نمایش داده شوند و یا خیر. رنگ و شفافیت پروفایل پس زمینه می تواند دقیقاً مانند پروفایل کنونی شما باشد و یا اگر بخواهید می توانید رنگ های متفاوتی را برای آن تنظیم کنید.

می توانید پروفایل فعلی خود را به پروفایل پس زمینه و از مسیر Menu> Roast> Switch Profiles تغییر دهید. همچنین می توانید منحنی های ET و BT را از مسیر Menu> Roast> Switch ET<->BT تغییر داده و بین آن ها سوئیچ کنید.
Playback Aid به شما این امکان را می دهد تا پاپ آپ هایی از رویدادها را از پروفایل برشته کاری پس زمینه دریافت نمایید. در حقیقت کار Playback Aid این است که رویداد را اجرا نماید. همچنین می توانید آنچه را که می خواهید از روی برشته کاری قبلی ببینید، انتخاب کنید و اگر بعداً دو نمودار را مشاهده کردید، می توانید آن را به سمت بالا، پایین و یا طرفین حرکت دهید.
کاربرد Playback aid ها و رویدادها در این پست وبلاگ توضیح داده شده است.
https://artisan-roasterscope.blogspot.de/2017/10/profile-templates.html
می توانید با اجرای آنالایزر و از مسیر Tools> Anaylze، سپس تغییر پروفایل از مسیر Roast> Switch Profiles و ذخیر پروفایل از قسمت File / Save یک منحنی Rao برای استفاده به عنوان پروفایل پس زمینه در هنگام برشته کاری ایجاد کنید و سپس آن را به عنوان پروفایل پس زمینه بارگذاری نمایید.

مسیر Roast » Cup Profile
پس از فرایند ارزیابی حسی قهوه می توانید یادداشت هایی ایجاد کرده و بر اساس آن نمودار ارزیابی حسی قهوه خود را تهیه نمایید.

اگرچه تکمیل پروفایل های برشته کاری با یادداشت های مربوط به ارزیابی استاندارد حسی قهوه غالباً روشی مفید محسوب می‌گردد، اما روش استاندارد برای توصیف طعم و عطر قهوه برشته شده که توسط یک فرایند ارزیابی حسی قهوه تشخیص داده می شود، تعریف پروفایل فنجان است. این پروفایل مقادیری را به پارامترهای ثابت ارزیابی حسی قهوه و یا کاپینگ اختصاص می دهد و معمولاً آن ها را در نموداری شبیه به یک تار عنکبوت (مانند آنچه که در بالا نمایش داده شده است) ارائه می کند. آرتیزان از ایجاد چنین پروفایل هایی پشتیبانی می کند. برای این کار مسیر Roast » Cup Profile را دنبال نمایید.
آرتیزان این نمودار را با تعدادی از ویژگی های از پیش تعیین شده فرایند ارزیابی حسی قهوه (مانند تن واره و اسیدیته و …) که پیش از این توسط SCA، Sweet Marias و Intelligentsia معرفی شده است ارائه می کند، اما این اجازه را نیز به شما می دهد تا ویژگی های دلخواه خودتان را به آن اضافه کنید. این مقادیر را می توان از طریق یک جدول وارد کرد و آن ها را بر روی نمودار دید که در مجموع نتیجه ارزیابی را به شما نشان می دهد. این مجموعه و همچنین نمودار ارزیابی حسی قهوه نیز بخشی از گزارش های برشته کاری به حساب می آیند که می تواند از مسیر File » Report » Roast ایجاد گردد.
اگر پروفایل پس زمینه در حالی که گزینه Background Aspect Ratio فعال شده است بارگذاری شود، پروفایل فنجان در پس زمینه نیز نمایش داده خواهد شد.
مسیر Confg » Sampling Interval

پیش فرض نمونه گیری در نرم افزار آرتیزان بر روی ۳ ثانیه تنظیم شده است. برای یک فیجت در یک ثانیه امکان پذیر است و آرتیزان این مقدار را به نیم ثانیه کاهش می دهد. نمونه برداری بیش از حد در هر بازه زمانی، به اندازه دو بار خواندن طول می کشد که آن ها را میانگین می گیرد.
اگر در زیر ۳ ثانیه این کار را انجام دهید، اخطاری به صورت پاپ آپ دریافت خواهید کرد.

با این همه، می توانید آزمایش های مختلفی را انجام دهید و ببینید که چه چیزی برای شما بهتر است. می توانید زمان های کمتری را نیز امتحان کنید و ببنید که آیا تجهیزات شما قادر به تحمل آن هستند و یا خیر. اگر نمونه برداری بیش از حد یا oversample را انتخاب کردید و نمونه برداری را به یک ثانیه و یا حتی کمتر از یک ثانیه کاهش دادید، اطمینان حاصل کنید که این مسئله باعث پرش خطوط نمودار شما نمی شود.
اطلاعات بیشتر در خصوص نمونه گیری آرتیزان را اینجا بیابید.
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2014/01/sampling-interval-smoothing-and-rate-of.html

مسیر Config » Axes

این تنظیماات به ابعاد نمودارهای شما مربوط می شود و شما می توانید با استفاده از ابزارهای مختلف آن، نمودارهای خود را کنترل نمایید، پس درک آن ها اهمیت بسیاری دارد. در حال حاضر دو گزینه اصلی در پنجره Axes وجود دارد که می توانید آن ها را علامت بزنید. این دو شامل Auto و Lock هستند. اگر Auto را تیک بزنید، آرتیزان با استفاده از CHARGE و DROP محدودیت های محور را به گونه ای معقول محاسبه می کند تا پروفایل به صورت کامل بر روی صفحه شما نمایش داده شود. حال، اگر Lock را علامت بزنید، محدودیت ها به صورت حداقل / حداکثر با توجه به پروفایلی که بارگذاری کرده اید نشان داده می شوند. اگر هیچکدام از این دو علامت نخورده باشند و نرم افزار حالت عادی خود را طی کند، در آن صورت کاربر قادر است تا حد مورد علاقه خود را تعیین نماید، پس از انتخاب این محدوده ها، آن ها بر روی هر پروفایلی که ذخیره یا بارگذاری کنید حفظ می شوند.
اگر قصد دارید که تعدادی از پروفایل ها را در همان مقیاس ها چاپ کنید تا بتونید آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید، در آن صورت فعال کردن گزینه Lock می تواند مفید و کاربردی باشد. اگر قصد داشتید که محور x را در حین برشته کاری خود ۳ دقیقه افزایش دهید، تیک مربوط به گزینه Expand را فعال کنید. محدوده RESET Min به کسانی که خیلی پیش از شارژ (مثلا چند دقیقه) کار خود را آغاز می کنند، اجازه می دهد تا محدوده حداقلی محور y را در هر بار ریست کردن بر روی شارژ و روی زمان مشخص شده تنظیم کنند. RESET Max نیز در هر بار ریست کردن تنظیم می شود. اگر ماوس خود را بر روی برخی از این موارد ببرید، یک پاپ آپ راهنما ظاهر خواهد شد.
در این پنجره می توانید سبک و ظاهر شبکه پشت نمودار را نیز تغییر دهید. حال به قسمت پایین این پنجره دقت کنید. در این قسمت شما می توانید دما و محدوده دلتای مورد نظر خود را تعریف کنید. توجه داشته باشید که برای نمایش رویدادهای خود در قسمت پایین نمودار، ممکن است که لازم باشد حداقل دمای خود را بر روی ۷۵ و یا کمتر از آن تنظیم نمایید. Legend Location نیز جایی است که کادر اصلی شما با پس زمینه سفید و خط های نمودار درون آن ظاهر می شوند. مکان ایده آل به سایر تنظیمات شما بستگی دارد.
قسمت Event Step یکی از تنظیمات جدید آرتیزان است و کار آن این است که دما را روی محور yکه با مقدار ۱۰۰ مطابقت دارد تنظیم می کند. با زدن تیکه مربوط به این گزینه و مشخص کردن یک مقدار برای آن، می توانید خطوط یک رویداد ویژه را در زیر منحنی دمای دانه یا BT پایین بیاورید. برای این کار باید آزمایش کنید تا بهترین مقدار را برای آن پیدا نمایید.

مسیر Config » Colors
دیگر می توانید هر رنگی که در بخش های مختلف آرتیزان استفاده می شود را به دلخواه خود تنظیم کنید. همه این رنگ ها در تم ها ذخیره می شوند و اگر رنگ های زمینه و پس زمینه شما خیلی به یکدیگر شبیه باشند، شما با پیامی در همین خصوص مواجه خواهید شد. همچنین پنجره های پیشرفته ای نیز وجود دارد که رنگ های انتخابی را به شما نشان می دهند.

هنگام استفاده از آنالایز می توانید وضوح رنگ های نمودار، پنجره summary و هایلایت ها را تنظیم کنید.

تصویر پس زمینه در نمودار شما
آرتیزان به شما این امکان را می دهد تا تصویری را در پس زمینه پروفایل خود نمایش دهید. این تصویر می تواند هر تصویری باشد و به انتخاب شما بستگی دارد. به عنوان مثال می تواند، لوگوی مربوط به برشته کاری شما باشد.
برای این کار و انتخاب تصویری برای پس زمینه خود مسیر Config> Curves> UI را دنبال کنید. برای انتخاب تصویر دلخواهتان بر روی دکمه Load کلیک کنید. سپس میزان شفافیت آن را از بین ۰ تا ۱۰ انتخاب کنید. در این بازه ۰ تصویری بسیار شفاف را به شما نشان خواهد داد و هرچه این عدد را بزرگ تر و به ۱۰ نزدیک تر کنید از شفافیت آن کاسته می شود و در مقدار ۱۰ تصویری کاملاً مات خواهید داشت. تنظیمات پیش فرض آرتیزان در این بخش بر روی ۲ است. با انتخاب گزینه Hide Image During Roasting می توانید هر زمان که آرتیزان در حال ثبت و ضبط است این تصویر را بردارید و آن را مخفی نمایید. این گزینه هنگامی کاربرد دارد که می خواهید در حین برشته کاری، شلوغی بصری نمودار را کاهش دهید. در این پست از وبلاگ آرتیزان می توانید نکاتی در خصوص استفاده از تصاویر پس زمینه را بخوانید.
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2019/11/background-images.html

مسیر Config » Themes

تم ها حاوی مجموعه ای رنگ هستند که بر نحوه نمایش نمودارهای شما تاثیر می گذارند. آرتیزان دارای چندین تم آماده است که جذاب و مفید هستند و کاربر می تواند برای شروع از آن ها استفاده کند. این تم های داخلی را می توانید از مسیر Config> Themes> Artisan بیابید. همچنین می توانید از مسیر Config> Color و یا با استفاده از گزینه Figure Options که در قسمت بالای صفحه به صورت یک فلش ناهموار و صعودی است تغییراتی در رنگ آن ها پدید آورید. تم ها قابل ذخیره کردن نیز هستند. برای این کار مسیر Config> Themes> User> Save Theme را دنبال کنید و اگر دوباره به آن ها نیاز داشتید از مسیر Config> Themes>User> Load Theme آن ها را بارگیری نمایید. این تم ها فقط بر روی نحوه نمایش تاثیر می گذارند و هیچ کدام از تنظیمات آرتیزان را تحت تاثیر خود قرار نمی دهند. نمونه هایی از تم های Focus و Midnight را در اینجا می بینید:

توجه داشته باشید که در تم Focus هایلایت FCs-to-FCe رنگی است تا با پس زمینه ترکیب شود. در تم Midnight اما این قابلیت خاموش است. بنابراین هم نوارهای افقی که فازها را مشخص می کنند و هم نوارهای عمودی که مدت زمان شکست اول و شکست دوم را نشان می دهند، قابل دیدن نیستند و پنهان می شوند. کاربر می تواند هر تم را مطابق میل خود تغییر دهد، اما باید توجه کند که هر تمی مستقل است و تغییرات ایجاد شده در یکی به دیگری منتقل نمی گردد.

مسیر Config » Autosave
در اینجا می‌توانید پیشوند و مسیر ذخیره‌سازی پروفایل خود را تعیین کنید و انتخاب نمایید که آن را به صورت فایل PDF ذخیره نماید یا خیر. ممکن است بخواهید ساختار فهرست خود را بر اساس منشا قهوه، تاریخ برشته کاری و یا هر چیز دیگری در نظر بگیرید.

اکنون عملکرد Autosave نسبت به قبل بسیار بهبود یافته است و کاربر قادر است تا فایل خود را به صورت یک فایل .alog و یا .pdf و یا فرمت های دیگر ذخیر نماید. برای جزئیات بیشتر دراین خصوص، این پست را بخوانید.
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2020/05/autosave-file-naming.html
با استفاده از ویژگی های جدید شما این امکان را دارید تا نام فایل های خود را بر اساس آن چیزی که در پنجره Help و به صورت زنجیره های مختلف مستند شده است انتخاب نمایید. با وارد کردن این زنجیره ها، نرم افزار این قابلیت را پیدا می کند که نام فایل شما را بر آن اساس تنظیم نماید. چند نمونه از این زنجیره ها در زیر آمده است.

نمونه هایی از Autosave
هنگام طراحی این موارد، به محلی که پروفایل های خود را ذخیره می کنید دقت نمایید. توجه داشته باشید که فایل هایی با فرمت .alog و PDF را می توان در فهرست هایی جداگانه ذخیره نمود.
⦁ رستر خانگی – پیشوند و شماره دسته اصلی به همراه عنوان و تاریخ برشته کاری
زنجیره: ~ پیشوند دسته ~ شمارنده دسته ~ عنوان ~ تاریخ
مثال خروجی: CBB 663 Tanzania Mt. Kilimanjaro 2020-04-08. که در این مثال CBB پیشوند دسته است، ۶۶۳ شمارنده دسته است، Tanzania Mt. Kilimanjaro عنوان برشته کاری و در نهایت ۲۰۲۰-۰۴-۰۸ تاریخ است.
⦁ رستر خانگی با استفاده از یک برشته کاری ترکیبی که می خواهد نوع دانه ها را نیز مشخص نماید:
زنجیره: ~ پیشوند دسته ~ شمارنده دسته ~ عنوان ~ لاین های دانه های قهوه ~ تاریخ
مثال خروجی: CBB 690 Hama O Rama Espresso Guji Zone Ethiopia – Ahuachapan El Salvador – Nyeri Kenya 4/27/2020
⦁ دستگاه برشته کاری تولیدی که علاقمند است تا نام برشته کار (در این خصوص حرف اول)، نام دستگاه، سرعت درام، وزن، نام قهوه و تاریخ را در این زنجیره بیان نماید. حجم و چگالی و رطوبت نشان داده نشده، اما اطلاعات مربوط به ان ها موجود است:
زنجیره: نام برشته کار (اپراتور) ~ نوع دستگاه ~ سرعت درام ~ وزن ~ واحد وزن ~ عنوان ~ تاریخ
مثال خروجی: MDH NC-500 72 540.0 g Hama O Rama Espresso 2020-04-27
همچنین می توانید تاریخ را در قالب های مختلفی وارد نمایید و یا تعدادی دیگر از گزینه های مربوط به Roast Properties نیز در دسترس هستند که می توانید آن ها را نیز انتخاب نمایید. انتخاب هایی که می توانید برای زنجیره داشته باشد در تصویر زیر آمده است، اما باید بدانید که تعدادی از آن ها حذف شده اند و مواردی نیز به آن اضافه شده اند. پس هر زمان که خواستید می توانید از گزینه Help در پنجره مربوطه کمک بگیرید.
فرمت های قابل انتخاب نیز شامل موارد زیر هستند:

مسیر Config » Batch
با پیمودن این مسیر می توانید دسته های برشته کاری خود را برای اهدافی نظیر تعمیر و نگهداری شمارش کنید. برخی از کاربران نیز از شمارش دسته ها برای شناسایی نمونه ها و یا lot ها استفاده می کنند. پس از فشار دادن دکمه ON شمارش دسته ها را نخواهید دید و با فشردن START برای شما نمایان خواهد شد و پس از رویداد DROP تایید می گردد.

مسیر Tools » Simulator
با انتخاب گزینه Simulator وارد حالت شبیه سازی می شوید. در اینجا ابتدا باید یک پروفایل برشته کاری را انتخاب نمایید که در صورتی که پیش از این یک پروفایل بارگذاری شده باشد، آرتیزان از آن پروفایل به عنوان ورودی ای برای شبیه سازی استفاده می کند.
Simulator برای شما این امکان را فراهم می آورد تا بتوانید ویژگی هایی مانند دستگاه های اضافه، تنظیمات مربوط به ال سی دی، رویدادها و طیف وسیع دیگری از تنظیمات را با استفاده از برشته کاری پیشین بر روی پروفایل جدید برشته کاری خود آزمایش کنید. با استفاده از Simulator می توانید یک آزمایش برشته کاری انجام دهید بدون آنکه نیاز باشد واقعاً آن را انجام دهید.
زمانی که مسیر Tools » Simulator را پیمودید، پنجره ای برای شما باز می شود که می توانید یک برشته کاری را انتخاب نمایید. Start را بزنید و شروع کنید. در خصوص این مطلب می توانید اطلاعات بیشتری را در این پست از وبلاگ آرتیزان مطالعه نمایید:
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2020/05/roast-simulator.html

مسیر Tools » Wheel Graph
چرخه های طعمی مانند آنچه که در SCA موجود و در دسترس است، برای کمک به فرایند ارزیابی حسی قهوه و دستیابی به نتایج ارزیابی استاندارد شده پیشنهاد شده اند.
آرتیزان پنجره Wheel Graph Editor را برای شما فراهم آورده است تا از طریق آن بتوانید چرخه طعمی خود را ابتدا طراحی و سپس چاپ کنید. برای دستیابی به این پنجره مسیر Tools » Wheel Graph را دنبال کنید. با اضافه کردن چرخه ها به جدول Wheel Graph Editor می توانید لایه هایی را از از قسمت داخلی به سمت بیرونی اضافه نمایید. برای این کار کافیست تا عناصر یک لایه را با مشخص کردن لیستی از اسامی به عنوان برچسب که به وسیله ویرگول از یکدیگر جدا شده اند و فشار دادن دکمه Update labels مشخص کنید. همچنین می توانید، شعاع، اندازه متن و زاویه شروع هر لایه را نیز تغییر دهید.
در پایان، می توانید ویژگی های همه عناصر را در یک لایه در جدول دوم تغییر دهید. این جدول به شما امکان می دهد تا رنگ، شفافیت عناصر و همچنین عرض نسبی آن ها را تنظیم نمایید. همچنین می توانید هر عنصر را به گروه خاصی اختصاص دهید تا از نحوه نمایش آن ها در گروه مربوطه اطمینان حاصل کنید. همچنین پارامترهای بیشتری وجود دارد که برای شما این امکان را فراهم می آورد تا بتوانید با تعیین رنگ خط استفاده شده، عرض لبه و موارد دیگر، ظاهر چرخه را به کلی تغییر دهید. هنگامی که از نتیجه کار خود راضی می توانید آن را ذخیره کرده و به حالت View Mode بروید تا نتیجه را به صورت یک فایل PDF ذخیره کرده و در صورت لزوم آن را چاپ نمایید.

مسیر Tools » Transposer
مقایسه پروفایل های ثبت شده در دستگاه های برشته کاری متفاوت یک چالش محسوب می شود، چرا که دینامیک گرما و هوا در دستگاه های برشته کاری با یکدیگر متفاوت است. برخی از نقاط در برشته کاری وجود که می توان آن ها را بر اساس تغییرات فیزیکی دانه های قهوه شناسایی کرد مانند نقطه زرد یا DRY و شکست اول یا FCs. این نقاط را می توان با یکدیگر مقایسه کرد و برای ساختن یک نگاشت از پروفایل های ثبت شده در یک دستگاه به کار گرفت. Profile Transposer ابزاری است که از ساخت و کاربرد چنین نگاشت هایی در امتحداد محور دما و همچنین در امتداد محور زمان پشیبانی می کند. به عنوان مثال می توان یک پروفایل را گسترده کرد و یا آن را فشرده ساخت.
Transposer به شما این امکان را می دهد تا پروفایل بازگذاری شده فعلی را در امتداد محور x که همان محور زمان است و یا محور y که همان محور دماست جابجا کنید تا یک پروفایل جدید ایجاد کرده و در صورت تمایل آن را اعمال کنید. در هر دو مورد نگاشت ها بین پروفایل فعلی و پروفایل هدف از مجموعه ای از مقدارهای جفت شده ساخته می شوند. هر یک از این جفت ها دارای یک مقدار است که یکی مربوط به پروفایل بارگذاری شده فعلی است و دیگری مربوط به مقدار هدف در پروفایل مورد نظر است. این مقادیر از نقاط کلیدی و مهم برشته کاری گرفته می شوند که عبارتند از خشک کردن (نقطه زرد)، شارژ کردن، آغاز شکست اول، آغاز شکست دوم و دراپ.
پنجره Profile Transposer
این پنجره به سه بخش اصلی تقسیم می شود که هر کدام جدولی دارند مربوط به مقادیر پروفایل فعلی و پروفایل هدف.
⦁ فازها: مشخصات نگاشت های زمانی بر اساس مقادیر زمان یا درصد هدف فازها،
⦁ زمان: مشخصات نگاشت های زمانی بر اساس زمان رویداد هدف،
⦁ BT: مشخصات نگاشت های دمای لوبیا بر اساس دمای لوبیای هدف.
فازها و یا زمان (و نه هر دو) می توانند برای تعیین زمان های هدف برای ساخت نگاشت زمانی استفاده شوند و بخش BT اجازه می دهد تا بتوانید دمای هدف را برای ساخت نگاشت دما مشخص کنید.
با استفاده از پنجره:
با کلیک بر روی عنوان ردیف های هدف در جدول، تمام مقادیر هدف آن پاک می شوند. با کلیک بر روی عنوان ستون های جدول، مقدار هدف مربوطه پاک می شود یا اگر پروفایل پس زمینه بارگزاری شود فیلد هدف را با مقدار مربوط به پروفایل پس زمینه پر می کند.
دکمه ها
Apply پروفایل فعلی را با نگاشت و بدون نیاز به بستن پنجره مربوطه تغییر می دهد. توجه داشته باشد که نام دسته و شماره برشته کاری بارگیری شده شما دیگر نمایش داده نمی شود. Reset پروفایل را به پروفایل اصلی باز می گرداند. Cancel به پروفایل اصلی باز می گردد و پنجره را می بندد. OK با اعمال نگاشت بر روی پروفایل بارگذاری شده یک پروفایل جدید ایجاد می کند و پنجره را می بندد.
برشته کاری اصلی – در زیر یک پروفایل برشته کاری اصلی را مشاهده می کنید. توجه داشته باشید که ممکن است بخواهید رویدادها را خاموش کنید (از مسیر Config » Events و برداشتن تیک رویدادهای خود این کار را انجام دهید). Transposer به شما نمی گوید که چگونه هوای گاز خود را تغییر دهید، اما در صورت تغییر هر یک از دماهای BT دمای شارژ جدید و پیشنهادی را به شما می گوید.

برشته کاری پس زمینه – بعد از اینکه از Transposer استفاده کردید، می توانید به Roast » Switch Profiles بروید و پروفایل را سیو کنید تا به عنوان پروفایل برشته کاری پس زمینه بارگیری شود. به یاد داشته باشید که پیش از شروع برشته کاری، رویدادها را دوباره روشن کنید.
تغییر فازها – فرض کنید که می خواهید زمان یا درصد فازهای خود را تغییر دهید، بدین منظور موارد جدید را در کادرهای مربوط به هدف وارد کنید. شما اهداف جدیدی را برای خود مشخص می کنید اما Transposer به شما نمی گوید که چگونه با تغییرات هوا و گاز به آن اهداف برسید. به این مسئله توجه داشته باشید، شاید بخواهید از نتایج درون پنجره عکس بگیرید و آن را چاپ کنید تا بتوانید برای اهداف زمانی جدید برنامه ریزی مشخصی داشته باشید.

تغییر Drop Time و یا Drop Temp – در این مثال هر دوی این زمان ها کاهش می یابد. پنجره هم اهداف جدید زمان و دما را به شما می دهد (از زمانی که زمان افت را تغییر داده اید) و همچنین یک دمای شارژ جدید به شما پیشنهاد می کند. باز هم باید برنامه ریزی کنید که چگونه به اهداف دست یابید. هنگامی که زمان افت را تغییر دهید، تغییرات درصد فاز را هم مشاهده خواهید کرد. در صورتی که می خواهید از دو فاز اول و تغییر نقطه DRY END و FC START اجتناب کنید، می توانید اهدافی اضافی را برای تثبیت آن نقاط زمانی به زمان های فعلی خود تعیین کنید.

و این تصویر پروفایل Transposed را با پروفایل اصلی در پس‌ زمینه مقایسه می ‌کند.

مسیر Tools» Convert Profile Temperature
شاید گاهی تمایل داشته باشید که پروفایل های خود را از فارنهایت به سلسیوس و بالعکس تبدیل کنید، به خصوص زمانی که در حال اشتراک گذاری پروفایل خود با شخص دیگری هستند و تلاش می کنید تا برشته کاری های خود را مقایسه کنید. اگر این کار از منوی Tools انجام دهید، بلافاصله پروفایل موجود را تغییر می دهید و همچنین حالت ضبط را برای برشته کاری های بعدی خود تغییر خواهید داد.

در اینجا پروفایلی را به فارنهایت مشاهده می کنید:

که در اینجا به درجه سانتیگراد تبدیل شده است

اکنون می توانید در خصوص برشته کاری دانه های قهوه مشابه با فردی که از حالت دمایی متفاوتی استفاده کرده است صحبت کنید و پروفایلتان را با او به اشتراک بگذارید.

مسیر Tools » Calculator
در این مسیر شما یک ماشین حساب بسیار مفید خواهید یافت. متغیرهایی که می شناسید را وارد کنید و روی کادر متغیری که می خواهید مقدار آن را بدانید کلیک کنید، ماشین حساب آن را برای شما پر خواهد کرد.
⦁ Rate of rise – نرخ افزایش ROR
⦁ Temp Conversion – تبدیل دمای فارنهایت به سلسیوس و برعکس
⦁ Extraction Yield – این قسمت حاوی فیلدهایی در خصوص گرم قهوه آسیاب شده، گرم قهوه عصاره گیری شده، TDS و بازده است.
⦁ Weight Conversion – تبدل وزن
⦁ Volume Conversion – تبدیل حجم

مسیر Help » Keyboard Shortcuts
در آرتیزان می توانید از دکمه های میانبری برای حالت های مختلف استفاده نمایید. در اینجا تعدادی از میانبرها آورده شده است.

مسیر View » Controls
در این تصویر کلیدهای دو حالته در سمت راست و بالای تصویر نمایان است:

برای اینکه آرتیزان کار کند این کنترل گرها باید قابل مشاهده باشند.
می توانید از مسیر View » Readings خوانش دمای استاندارد در سمت راست را روشن و خاموش کنید.
برای خاموش و روشن کردن دکمه ها و اسلایدرهایی که در زیر رویدادها تنظیم کرده اید این دو مسیر را دنبال کنید: Menu> View> Buttons و Menu> View> Sliders

مسیر View » Readings
این مسیر پنل های ال سی دی کوچکی را در سمت راست روشن می کند که ET یا دمای محیط و BT یا دمای دانه های قهوه و دلتای آن دو (نرخ افزایش) را خوانش می کند. این ها خوانش هایی کلیدی هستند که در طول برشته کاری با آن ها سر و کار دارید. میانبرهای کیبورد نیز بسته به سیستم عامل متفاوت است و می توانید با استفاده از آن ها ال سی دی ها و همچنین حالت full screen را خاموش و روشن نمایید.

جایگزین هایی برای نمایش زمان برشته کاری، دمای دانه های قهوه و دمای محیط برای کسانی اضافه شده است که با اندازه کوچک اسکرین های روی دستگاه برشته کاری خود مشکلاتی دارند و بدین ترتیب می توانند آن ها را از صفحه کامپیوتر خود دنبال کنند.
ال سی دی های بزرگ
یک مجموعه اضافه از ال سی دی ها به عنوان یک پنجره اضافه و از مسیر Tools » LCDs موجود است که به تنظیمات رنگ ال سی دی های زمان، دمای محیط و دمای دانه های قهوه اختصاص دارد. این پنجره می تواند به صفحه دوم کامپیوتری که در حال اجرای آرتیزان است انتقال پیدا کند و در صورت نیاز بزرگ شود. ال سی دی های جدید شامل Delta LCDS، PID LCDs و Extra LCDs هستند.
ال سی دی های وب
در صورتی که اسکرین دوم شما مستقیماً به کامپیوتری که آرتیزان را دارد متصل نیست می توانید سرور WebLCDs server را از مسیر Config » Curves, UI tab راه اندازی کنید که اساساً یک سرور تحت وب را راه اندازی می کند که ویجت هایی را که ال سی دی های زمان برشته کاری، دمای محیط و دمای دانه های قهوه را نشان می دهند تغذیه می کند. این ویجت را می توان در هر مرورگری با دسترسی به شبکه ای که کامپیوترِ در حال اجرای برنامه آرتیزان به آن متصل است، نمایش داد. شما یک پورت رایگان (به عنوان مثال ۸۰۸۰) را انتخاب کرده و گزینه WebLCDs را تیک می زنید. زمانی که سرور راه اندازی و اجرا می شود، به شما یک آدرس اینترنتی نشان داده خواهد شد که تحت آن ویجت قابل دسترسی خواهد بود. این آدرس همچنین در یک QR کد رمزگذاری شده است که می تواند برای باز کردین سریع از طریق تلفن همراه استفاده شود. در صورت تیک زدن گزینه Alarm Popup، پاپ آپ هایی که توسط آلارم های آرتیزان تولید شده اند در ویجت وب نیز ارسال و نمایش داده می شوند. توجه داشته باشید که این مکانیسم از چندین مشتری پشتیبانی می کند.

گزارش ها
مسیر File » Save Graph
می توانید یک نمودار را از مسیر File » Save Graph ذخیره کنید. چندین پروفایل آرتیزان را می توان با استفاده از مسیر File » Convert To به فرمت های دیگری مانند PNG، CSV و PDF تبدیل کرد. فرمت خروجی موردنظرتان را از منوی مربوطه انتخاب کنید، سپس پروفایل هایی که باید تبدیل شوند و همچنین مسیر مقصد نهایی را مشخص نمایید.
مسیر File » Report » Roast
شما همچنین می توانید گزارش های برشته کاری مجزایی را اجرا کنید. این مسئله برای تجزیه و تحلیل یک پروفایل برشته کاری شخصی مفید هستند و از آنجایی که به صورت صفحات HTML هستند، گرفتن اسکرین شات از آن ها سخت است.
مسیر File » Export
با استفاده از این مسیر می توانید مستقیما فایل های آرتیزان را با فرمت CSV یا JSON و یا RoastLogger به Excel و همچنین Probat Pilot 1.4 ارسال کنید. گزارش ها اکنون شامل ROR و رویدادهای مهم هستند. توجه داشته باشید که می توانید داده ها و رویدادهای برشته کاری خود را با استفاده از دکمه Copy Table در تب های مربوط به Roast Properties نیز کپی نمایید.
مسیر File » Report » Batches
گزارش های این بخش را می توان در قالب وب، CSV و یا اکسل ذخیره سازی کرد. می توانید گزارش هایی را روی دسته های مورد نظر خود اجرا کنید. این گزارش ها شامل تاریخ، پروفایل، دانه های قهوه، ورودی، خروجی و مقادیر از دست داده هستند.
نمونه ای از خروجی اکسل:

مسیر File » Report » Ranking
برای مقایسه برشته کاری خود یکی از امکان های خوبی که آرتیزان در اختیار کاربر قرار داده است، گزارش های مربوط به رتبه بندی است. این گزارش ها شامل داده های برشته کاری مانند زمان ها، درصد ها، نرخ شروع اولین شکست و مقادیر تغییر دما برای هر فاز می شود.
می توانید این گزارش ها را در قالب صفحه وب، CSV و یا اکسل ذخیره کنید. هنگامی که پنجره مربوط به بارگیری پروفایل باز می شود، از همان روش همیشگی برای انتخاب چندین فایل به صورت همزمان استفاده کنید. یکی از کاربردهای این گزارش ساخت خودکار کارت های برشته کاری است که داده هایی که می خواهید ببینید بر روی آن ها درج شده است. ما از نرم افزار Word استفاده می کنیم، به این علت که آپدیت نمودن آن اسان است. این کارت های مربوط به برشته کاری را نگه می داریم تا بعداً ببینیم که چه نوع قهوه ای را می نوشیم.
این گزارش نیز در نسخه وب نمایش داده می شود و اسکرین شات گرفتن از آن سخت است. در این گزارش شما می توانید میزان بار، دمای شارژ، زمان شروع شکست اول، دمای شکست اول، زمان افت، دمای افت، درصد خشک کردن، درصد میلیارد، درصد پیشروی برشته کاری، مساحت زیر منحنی و مقدار از دست رفته را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *