ثبت پروفایل رست در برنامه آرتیزان

مسیر Config » Statistics
آمار یک برشته کاری پس از به انجام رساندن کامل آن در سمت راست صفحه قابل مشاهده است. جای دهی و قالب بندی آمار به صورت خلاصه در نرم افزار آرتیزان بهبود یافته است تا همه چیز در دسترس تر و خواناتر باشد. اکنون می توانید پنجره مربوط به آمار یا Statistics را در یک فایل ذخیره کنید تا بتوانید در هنگام چاپ لیبل های روی بسته قهوه از آن استفاده نمایید. فرمت آن در سیستم عامل Mac به صورت PDF و در سیستم عامل ویندوز به صورت .png خواهد بود. همچنین می توانید رنگ پس زمینه و میزان شفافیت آن را در تنظیمات مربوط به رنگ یا Color تغییر دهید. آنچه که در این کادر قرار می گیرد به وسیله انچه که در پنجره Roast Properties، به عنوان پیشوند / شماره دسته، تعداد برشته کاری در یک روز، داده های محیطی (مانند دما و رطوبت و فشار)، نام دستگاه برشته کاری و سرعت درام تعیین می شود.

این انتخاب ها به شما امکان می دهد سه مرحله برشته کاری را در رنگ های کلاسیک نرم افزار ارتیزان (سبز و زرد و قرمز) در انتهای برشته کاری با آیتم هایی که شما پیش از این تیک زدید مشاهده کنید. این آیتم ها شامل زمان، bar، میانگین ROR، ناحیه زیر منحنی و ارزیابی با کلمات توصیفی می شود. این مثال فازها را با زمان، bar و F/min نشان می دهد:

آخرین نسخه نرم افزار آرتیزان همچنین قابلیت تغییر دما را در هر فاز علاوه بر F/min فراهم کرده است.
اگر برخی از این اطلاعات را در مسیر Roast » Properties وارد کرده باشید، Characteristics یا ویژگی ها پس از برشته کاری در پایین محور x نمودار به شما نشان داده خواهند شد، مانند تاریخ، زمان، نوع دانه قهوه، اندازه دسته و آنچه در حین رست از دست رفته است. اکنون زمان پس از اولین شکست به عنوان یکی از مشخصات در پایین نمودار نشان داده شده است. برای بدست آوردن آماری که می تواند به صورت دستی از طریق دکمه رویداد یا event button باشد باید دو گزینه Charge و Drop را وارد کنید. هم چنین این فرایند می تواند به صورت اتوماتیک نیز باشد.

Statistics – مساحت زیر منحنی یا AUC
AUC منحنی ای نیست که قابلیت ثبت شدن داشته باشد، بلکه یک پارامتر مشتقی است که ناحیه زیر منحنی دمای دانه قهوه و بالاتر از دمای پایه یا اولیه (که پیش از این مشخص شده است) را از نقطه شروع (که آن هم پیش از این مشخص شده است) و زمان جاری محاسبه می کند. در اینجا تصمیم گیری با شماست که بخواهید ناحیه زیر منحنی را از یک دمای اولیه اندازه بگیرید و یا آنکه آن را از یک رویداد شروع محاسبه نمایید. علاوه بر آن، شما می توانید هدف خود را مشخص کنید، که قصد دارید ناحیه زیر منحنی خود را اندازه گیری کنید و یا آنکه هدف شما اندازه گیری زیر منحنی پس زمینه است. بر اساس هر هدفی که داشته باشید، می توانید به آرتیزان اجازه دهید که یک راهنما یا Guide (از طریق تیک زدن گزینه مربوط به آن) را به کمک شما بفرستد. در این حالت یک خط باریک در لحظه ای که ممکن است به میزان موردن نظرتان برای ناحیه زیر منحنی دست یابید به شما نشان داده می شود. همچنین، شما می توانید AUC فعلی را در یک ال سی دی به طور دائم رصد کنید. اگر بر روی آن ال سی دی راست کلیک کنید، می توانید آن را به حالت شمارش معکوس درآورید که زمان رسیدن به ناحیه زیر منحنی مورد نظرتان را به شما نشان خواهد داد.
در حقیقت ناحیه زیر منحنی «این ایده است که سطح زیر منحنی دما می تواند نشانگری باشد از میزان کل انرژی دانه های قهوه در طول فرایند برشته کاری». در حالی که نرخ افزایش یا همان ROR منحنی دما، که به عنوان اولین مشتق محاسبه می شود، سرعت فعلی افزایش و یا کاهش دما را نشان می دهد و به شما امکان پیش بینی آینده را می دهد، AUC متغیری است که کاملاً به زمان گذشته باز می گردد و آن را توصیف می نماید.
بسیاری از کاربران اولیه پیشنهاد کرده اند که استفاده از Dry End به عنوان نقطه مرجع می تواند مفید باشد، زیرا این امکان را برای مقایسه AUC در تنظیمات مختلف فراهم می آورد تا تغییرات دما (و مکان قرار گیری پروب) را درنظر بگیرد. نقطه زرد را می توان به راحتی و مستقل از تجهیزات و مقدار انرژی وارد شده به دانه ها قبل از فاز خشک کردن مشاهده کرد. اما ممکن است اهمیت چندانی برای نتیجه گیری نهایی به دنبال نداشته باشد.
شما اکنون می توانید ناحیه زیر منحنی یا Area Under Curve را ببینید. این مقدار همچنین برای گزارش های رنکینگ و رتبه بندی بر اساس تنظیمات AUC و از مسیر Config » Statistics مجدداً قابل محاسبه است و باعث می شود که AUC در گزارش های رتبه بندی بسیار مفید باشد. به طور کلی، AUC ابزار مفیدی برای مقایسه برشته کاری های یک نوع دانه قهوه است. جزئیات بیشتر در این خصوص را می توانید در این آدرس ها پیدا نمایید.
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2016/11/area-under-curve-auc.html
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/2016/11/the-area-under-curve.html
https://www.home-barista.com/roasting/charting-auc-in-artisan-t46404.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *