ثبت رویدادهای رست بر روی پروفایل در برنامه آرتیزان

مسیر Config » Events
ایجاد رویدادها یا Events به شما امکان می دهد تا داده های مورد نظر خود را با استفاده از دکمه ها و یا اسلایدرها روی نمودار برشته کاری خود ثبت کنید. می توانید مجموعه های برچسب گذاری شده متعددی از رویدادها داشته باشید و آن ها را در تب Pallettes در پنجره Events مدیریت نمایید. تنها چیزهایی که در این تب ذخیره می شوند تعاریفی است که شما پیش از این در خصوص دکمه ها یا Buttons در تب Buttons انجام داده اید. رویدادها امکان ثبت داده ها را در پروفایل برشته کاری شما فراهم می کنند و زمانی که از یک آلارم برای اجرا نمودن آن ها استفاده نمایید می توانید برشته کاری خود را به حالت اتوماتیک و یا خودکار درآورید.
دکمه های استاندارد نرم افزار آرتیزان به شرح زیر است:

دکمه هایی که در بالا نشان داده شده است در حقیقت نقاط زمانی کلیدی در برشته کاری شما هستند و با استفاده از نمونه گیر دستگاه برشته کاری خود در زمان رخ دادن رویدادها می توانید دکمه مربوط به آن را فشار دهید. جدول دکمه های برشته کاری را می توان با استفاده از Copy Table دانلود نمود. فشردن هرکدام از این دکمه ها در حین برشته کاری، داده مربوط به آن را به گزارش برشته کاری شما اضافه خواهد کرد. می تواند داده ها را از مسیر Roast » Properties و در تب Data پیدا کنید. تب های Data و Events را می توان با استفاده از دکمه Copy Table که در همان پنجره ها وجود دارد دانلود کنید. همچنین این امکان فراهم شده است تا اندازه دکمه ها را به یکی از حالت های بسیار کوچک، کوچک و یا بزرگتر تغییر دهید. این مسئله نیز از مسیر Config » Events و در دومین تب یا تب Events قابل تنظیم است.

از اسلایدرها نیز می توان برای ایجاد رویدادها استفاده نمود. این اسلایدرها در سمت چپ پدیدار می شوند و می توان از آن ها برای وارد نمودن مقداری بین ۰ تا ۹۹۹ استفاده نمود. اگر از آن ها استفاده می کنید، مطمئن شوید که در مسیر Curves » UI تعداد ارقام مورد نظر خود را وارد نموده اید. رویدادها در نمودارهای شما (اگر گزینهEvents را در تب Sliders تیک زده باشید) با حرف اول نام رویداد و عددی دو رقمی نمایش داده می شوند. بنابراین به عنوان مثال گاز با مقدار ۳۵ به صورت G35 نمایش داده خواهد شد. یا اگر تعداد ارقام را تغییر نداده باشید، این عدد یک رقمی بوده و به صورت G3 نمایش داده می شود.
شما می توانید حداکثر چهار رویداد دلخواه مانند گاز و جریان هوا را تعریف نمایید. در مثال زیر دکمه های قرمز خوانش گاز روی پروپان و دکمه های آبی تنظیمات مربوط به فن هستند.

و این تصویر نیز نحوه نمایش اسلایدرها را نشان می دهد. توجه داشته باشید که اگر اسلایدر را در تب Config علامت زده باشید، در آغاز برشته کاری مقدار اولیه در آرتیزان ثبت خواهد شد:

برای تنظیم رویدادهای دلخواه، نیاز دارید که از مسیر Config » Events و در قسمت Event Types آن ها را ایجاد نمایید:

در این قسمت شما می توانید حداکثر چهار نوع رویداد را لیبل گذاری کنید. همچنین می توانید نحوه کار آن ها را با اسلایدرها و دکمه ها ویرایش نمایید. زمانی که بر روی یک دکمه کلیک می کنید و یا یک اسلایدر را حرکت می دهید، نرم افزار یک رویداد را در مقیاس ۰ تا ۹۹۹ ثبت می کند و شما می توانید رویداد مربوطه را در نمودار برشته کاری خود نمایش دهید. گاهی لازم است تا محور دمای خود را بر روی ۰ درجه تنظیم کنید تا بهترین حالت را مشاهده نمایید (برای دسترسی به این مسئله مسیر Config » Axes را دنبال کنید). اگر تیک مربوط به گزینه Mini Editor را فعال نمایید، می توانید رویدادهای موجود را در حین برشته کاری ویرایش کنید و یا به آن ها اضافه نمایید. گزینه Mini Editor زیر دکمه های شما ظاهر خواهد شد.

شما همچنین این امکان را دارید تا مقادیر رویداد یا توضیحات را ارائه نمایید. به عنوان مثال، شما مقداری را به عنوان تنظیمات گاز با استفاده از اسلایدرها وارد کرده اید، بنابراین اگه دکمه رویداد شما Gas و مقدار آن ۳۲ باشد چیزی که به شما نمایش داده خواهد شد G32 است. در اینصورت دیگر تیک مربوط به Description را فعال نکنید. چرا که اگر این گزینه را فعال نمایید، رویداد مربوطه را توصیف خواهد نمود. به عنوان مثال A3(S0) به معنای آلارم رویداد سوم و اسلایدر شماره ۰ است.
از Button Type «_» استفاده کنید که رویدادی را ایجاد کرده، لیبل هایی را به نمودار اضافه نموده و همچنین توضیحات مربوط به آن را ارائه می دهد. برای کسانی که از اسلایدرها استفاده می کنند، خروجی همچنان همان حرف اول نام رویداد و دو رقم از مقدار آن خواهد بود، البته اگر از مسیر Config » Curves و تب UI گزینه Decimal Places را فعال کرده باشند، در غیر اینصورت تنها یک رقم به آن ها نشان داده خواهد شد.
در حین برشته کاری، اکنون می توانید از آرتیزان بخواهید که یک خط را در نقطه زمانی فعلی ترسیم کند. این کار به مقایسه وضعیت فعلی برشته کاری شما با الگوها و قالب های موجود کمک می کند. برای فعال کردن این ویژگی مسیر Config » Events را دنبال کنید و گزینه Show Time Guide را علامت بزنید. این مسئله به شما کمک می کند تا رویدادهایی را که در پروفایل برشته کاری پس زمینه خود دارید را نیز مشاهده نمایید.

ارائه کردن رویدادها بر روی منحنی های شما
برای دیدن مقادیر مربوط به نقطه عطف (TP)، خشک کردن (DE)، شکست اول (FCs) و غیره تیک مربوط به Annotations را فعال کنید. همچنین می توانید این Annotations را با کشیدن بر روی نمودار جابجا کنید تا مانع از دیدن چیزهای دیگر نشوند.
برای رویدادهایی که پیش از این تعریف کرده اید، در سمت راست Events پنجره ای خواهید دید که با گزینه های کشویی (drop down) قابل تغییر است:

⦁ گزینه Flag یک رویداد را در خط ET یا خط BT نمودار شما ارائه می کند (گزینه Show on BT را تیک بزنید) و اگر کادر Descr را تیک بزنید مقدار یا شرح رویدادتان به شما نشان داده خواهد شد.
⦁ گزینه Bar یک نوار چند رنگ را در پایین نمودار و با حرف اول نام آن رویداد و مقدار آن به شما نشان خواهد داد.
⦁ گزینه Step نمودار رسم شده بدون مقداری را به شما نشان می دهد.
⦁ Step + نمودار رسم شده به همراه توصیفات شما در خصوص خط BT را نمایش می دهد (نظیر همان انتخاب هایی که در گزینه Flag داشتید).
⦁ و Combo به شما یک نمودار رسم شده با توصیفاتی بر روی آن نشان می دهد. همچنین در این حالت رویدادهای پس زمینه نیز ارائه می شوند.
در ادامه چند مثال آورده خواهد شد:
حالت Combo

حالت Step +

اکنون شما قادر هستند تا با فشار دادن دکمه event یک رویداد اضافه نمایید. با این رویداد جدید، می توانید دکمه ای را تعریف کنید که رویدادی را با توضیحات آن به نمودار شما اضافه نماید و زمانی که نمونه ای را از نمونه گیر خود می گیرید، می توانید آن را ثبت و ضبط کنید.
نمونه ای از تنظیمات Buttons

تصویر بالا برچسب گذاری دکمه ها، توضیحات، نوع، مقدار، عملکرد، مستندسازی، قابلیت مشاهده، رنگ و رنگ متن را نشان می دهد. Label یا برچسب همان چیزی است که روی دکمه نشان داده می شود. Description یا توضیحات آن چیزی است که بر روی نمودار نشان داده می شود و به مانند آلارم ها، اگر بخواهید یادداشتی در خصوص کاری که دکمه مورد نظر انجام می دهد اضافه کنید، می توانید از آن استفاده کنید. برای اینکه توضیحی در این قسمت بنویسید که قصد ندارید بر روی نمودار نمایش داده شود، کافیست علامت # را قرار دهید، پس از این علامت هر چیزی که بنویسید نمایش داده نخواهد شد. Value یا مقدار عددی است ما بین ۰ تا ۱۰۰٫ بنابراین شما باید مقیاس خود را بر اساس آن تنظیم نمایید. به عنوان مثال اگر می خواهید از ۲٫۰-۳٫۵kPa برای گاز استفاده کنید احتمالا مقادیر مورد نظر شما عددی است میان ۲۰ تا ۳۵٫ با استفاده از Action می توانید دکمه ای را برای راه اندازی یک عملیات کنترلی مانند تغییر دمای منبع حرارت انتخاب نمایید. همچنین می توانید قابلیت نمایش دکمه ها را به حالت دلخواه خود و با استفاده از Visibility تغییر دهید. علاوه بر آن می توانید رنگ دکمه ها و یا رنگ متنی که بر روی آن نوشته می شود را نیز انتخاب کنید و در نهایت برای تغییر در ترتیب دکمه ها کافیست آن ها را به سمت بالا یا پایین کشیده و سپس رها کنید.
برای کاربران پیشرفته – ستون Action جایی است که می توانید دستوراتی برای خودکار شدن روند کار خود اضافه کنید. قسمت Help را برای پنجره Events نگاه کنید، تا تمام احتمالات موجود را به شما نشان دهد. به این مسئله نیز توجه کنید که دستورات مورد قبول آرتیزان همچنان در حال افزایش است.
به بخش Automation در قسمت پایین توجه کنید. اگر می خواهید شارژ رویداد به صورت خودکار انجام شود، باید Start را فشار دهید و بگذارید تا پنج برابر زمانی که صرف نمونه گیری کرده اید بگذرد تا به درستی کار نماید. بنابراین به عنوان مثال، برای زمان سه ثانیه دستگاه برشته کاری خود را تا حداقل ۱۵ ثانیه پس از فشردن Start شارژ نکنید.
نمونه ای از تنظیمات اسلایدرها

دو قسمت Min و Max تنظیمات کلیدی در این بخش هستند. دو قسمت Factor و offset نیز برای تبدیل تنظیمات مقیاس به خروجی خطی توسط کاربران پیشرفته استفاده می شود.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص تنظیمات اسلایدرها، می توانید اطلاعاتی را از وبلاگ فرانس گودین به دست آورید.
https://kostverlorenvaart.blogspot.nl/2018/03/sliders-and-offsets-in-artisan.html
در این حالت دو گزینه Step و Step+ گزینه های Annotation جدیدی خواهند داشت که به کاربر اجازه می دهد برچسب هایی که ظاهر می شود را به صورت دلخواه تنظیم کند. به گونه ای که کاربر می تواند رویدادها را با استفاده از زبان ساده تعریف نماید. اگر پلکان های نمودارهای شما بسیار به هم نزدیک بودند در تب Annotation گزینه ای با عنوان Allowed Annotation Overlap وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا برخی از رویدادها را نمایش ندهید. همچنین یک تنظیم جدید در مسیر Config » Axes وجود دارد با عنوان ۱۰۰% Event Step که مکان نمایش پله های نمودار را برای شما تنظیم خواهد کرد. در این خصوص، جزئیات بیشتر را در این پست از وبلاگ آرتیزان مطالعه کنید.
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2020/05/special-events-annotations.html
Event Annotations
آخرین تب در پنجره Events ویژگی های پیشرفته ای در خصوص نمایش ارائه می دهد:

نمونه ای انتخاب توصیفات:

نمونه ای از نتیجه:

اندازه متن مورد استفاده در نمودار برای حاشیه نویسی به سیستم و وضوح مانتیور شما بستگی دارد. بنابراین می توانید رزولوشن های مختلف را در بخش Resolution در قسمت UI و از مسیر Config » Curves تنظیم نمایید. هرچه اعداد بزرگتر باشند، بالطبع اندازه فونت مورد استفاده در حاشیه نویسی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
Quantifiers
Quantifier ها خوانش های دریافت شده از دستگاه برشته کاری شما را به رویدادهایی در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ تبدیل می کنند. به عنوان مثال، اگر کانالی برای خواندن خروجی منبع حرارت در مقیاس ۰ تا ۲۰۰۰ تنظیم شده است، می توانید تصمیم بگیرید که بخشی از منحنی مربوط به آن را نمایش ندهید (با توجه به آنکه در محدوده محور دمای استاندارد قرار نمی گیرد) یا فقط تغییرات لازم را برای تبدیل آن عدد به کمیتی نرمال اعمال نمایید. در نهایت پروفایل خوانا و مفیدتری خواهید داشت.
در خصوص quantifiers به کاربران پیشرفته توصیه می کنم که این مطلب را بخوانند.
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2014/04/event-quantifiers.html
در این لینک نیز فیلمی در خصوص دکمه ها و آلارم ها که از نسخه قبلی آرتیزان است و توسط مایکل رایت ضبط شده است را تماشا کنید.

همچنین می توانید مجموعه ای از دکمه های مختلف را برای استفاده در موقعیت های مختلف در هنگام برشته کاری ایجاد نمایید.
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2013/02/events-buttons-and-palettes.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *