آموزش نرم افزار آرتیزان ورژن ۱٫۶

 

راهنمای کار با نرم‌افزار آرتیزان و دستگاه برشته‌کاری قهوه

توجه داشته باشید! قبل از مرحله پیش‌گرمایش باید بر روی دستگاه برشته‌کاری خود نظارت کامل داشته باشید. به هیچ عنوان دستگاه را رها نکنید، چرا که مسئولیت کنترل نرم‌افزار آرتیزان، دستگاه برشته‌کاری و ارتباط میان آن‌ها بر عهده شماست.
این راهنما برای چه کسانی است؟ برای کارآفرینان و کسانی که کسب‌وکاری مرتبط با برشته‌کاری قهوه را راه‌اندازی کرده‌اند، افرادی که دانش فنی فوق‌العاده‌ای ندارند و به تازگی یک دستگاه برشته‌کاری خریداری کرده‌اند. این راهنما برای هر دستگاهی که می‌توان آن را به آرتیزان متصل نمود کاربردی است.
این راهنما توسط مایل و تری هربرت از EvergreenBuzzBuzz برای استفاده توسط جامعه برشته‌کاری ایجاد شده است. من مدتی پیش عکس پاسپورتم را تغییر دادم و اکنون امیدوارم با چهره جدیدم تجربه برشته‌کاری قهوه خود را نیز متحول نمایم.

ماشین‌های برشته‌کاری تحت حمایت
اکنون نرم افزار آرتیزان از بسیاری از ماشین‌های برشته‌کاری حمایت می‌کند و قادر است تا با آن‌ها هماهنگ شود. روش اتصال دستگاه‌های مورد نظر به این نرم افزار بسیار ساده است. در ادامه لیستی از دستگاه‌های مورد حمایت بیان خواهد شد:
⦁ Aillio
⦁ Ambex
⦁ Arc
⦁ Atilla
⦁ BC Roasters
⦁ BellaTW
⦁ Berto
⦁ Besca
⦁ Bideli
⦁ BlueKing
⦁ Brambati
⦁ Bühler
⦁ Carmomaq
⦁ Coffeed
⦁ Coffee Tech
⦁ Coffeetool
⦁ Craftsmith
⦁ Dätgen
⦁ Diedrich
⦁ Dongyi
⦁ Easyster
⦁ Fabrica Coffee Roasters
⦁ Froco
⦁ Garanti
⦁ Giesen
⦁ Golden Roasters
⦁ Hartanzah
⦁ Has Garanti
⦁ HB-Roasters
⦁ Hive Roasters
⦁ Hottop
⦁ IMF
⦁ IP-CC
⦁ Kaldi
⦁ KapoK
⦁ Kirsch & Mausser
⦁ Kuban
⦁ Lilla
⦁ Loring
⦁ Mill City Roasters
⦁ NOR Coffee Roaster
⦁ Nordic
⦁ Opp Roaster
⦁ Ozturk
⦁ Petroncini
⦁ Phoenix
⦁ Proaster
⦁ Probat
⦁ Rasco Mac
⦁ Roaster & Roaster
⦁ Roastmax
⦁ Rolltech
⦁ Santoker
⦁ San Franciscan
⦁ Sedona
⦁ Tesla
⦁ Toper
⦁ Tostabar
⦁ Trinitas
⦁ Trobrat
⦁ Twino/Ozstar
⦁ Typhoon
⦁ US Roaster Corp
⦁ VNT
⦁ Vortecs
⦁ Wintop
⦁ Yang-Chia Feima
⦁ Yoshan
برای انتخاب نوع ماشین مورد نظر باید مسیر Config>Machine را دنبال کرد تا به لیست دستگاه‌های مورد پشتیانی دست یافت.
نصب نرم افزار و اتصال آن به دستگاه
نوع ابزار ورودی و اتصال خود را تعیین کنید. به عنوان مثال برای من فیجت ۱۰۴۸ را داراست.
https://www.phidgets.com/?tier=3&catid=14&pcid=12&prodid=38
ابتدا درایورهای نرم افزار فیجت را نصب کنید.
https://www.phidgets.com/docs/Software_Overview
سپس باید آرتیزان را نصب نمایید.
https://github.com/artisan-roaster-scope/artisan
اگر بر روی سیستم عامل ویندوز نسبت به نصب آرتیزان اقدام می‌کنید، نرم افزار نصب کننده در ابتدا نسخه قبلی شما را حذف می‌کند. البته حذف نسخه قدیمی به معنای پاک کردن تنظیماتی نیست که پیش از این درون آرتیزان به وجود آورده‌اید. این مسئله در خصوص سیستم عامل MAC نیز صادق است. شما حتی می‌توانید با حذف نسخه پیشین و نصب مجدد نسخه قدیمی بدون از دست دادن تنظیمات مورد نظرتان، آرتیزان را به نسخه قبلی تنزل دهید. در سیستم‌های MAC به احتمال زیاد هشداری دریافت خواهید کرد که آرتیزان از جانب یک توسعه دهنده‌ی ناشناس است. اگر می‌خواهید به آرتیزان اجازه نصب دهید این مسیر را دنبال کنید: Settings>Security and Privacy و به آن اجازه نصب دهید. توجه داشته باشد که بهتر است قبل از تغییر تنظیمات بر روی نسخه جدید، تنظیمات ثابت را از طریق مسیر Help>Save Settings ذخیره نمایید. اطلاعات بیشتری در این خصوص را اینجا بیابید:
https://github.com/artisan-roaster-scope/artisan/blob/master/wiki/Installation.md
من این کارها را پیش از رسیدن دستگاهم انجام دادم و همین مسئله باعث شد تا زمانی که دستگاه برشته کاری من رسید انصال فیجت آن آسان باشد. اتصالات فیجت ۱۰۴۸ به شرح زیر انجام می‌شود:

سیم‌ها را لخت کنید. انتهای آن‌ها را ببرید. انتهای سیم‌های ترموکوبل را پیدا کنید.

نمونه‌ای از سیم‌پیچی کامل. توجه: کدهای رنگ متفاوت است. اگر با افزایش سیم‌های پروب را در ترمینال‌های
دما نمایشگر عدد کمتری نشان داد، سیم‌ها را G و صفر قرار دهید.
معکوس کنید.

رنگ‌های صحیح سیم‌کشی من به شرح زیر بود:
⦁ BT G- سفید
⦁ BT 0- قرمز
⦁ ET G- سفید با نوار آبی
⦁ ET 0- سفید با نوار قرمز

راه اندازی آرتیزان
نرم افزار آرتیزان، برای بسیاری از دستگاه‌ها به صورت خودکار نصب می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به مسیر Config>Machine بروید و نوع دستگاه خود را انتخاب نمایید. بنابرین در ابتدا، با فرض اینکه درایور فیجت و آرتیزان را به درستی نصب کرده‌اید، تنها کاری باید انجام دهید پیمودن مسیر زیر است:

و نشان دهید که فیجت به عنوان کنتور است. برخی از تنظیمات ممکن است کمی پیچیده شوند. اگر دستگاه دیگری دارید، تنظیمات شما ممکن است متفاوت باشند که می‌توانید از آدرس زیر کمک بگیرید:
https://github.com/artisan-roaster-scope/artisan/blob/master/wiki/Installation.md

حالا زمانی که اولین برشته کاری را آغاز می‌کنید چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ آنچه به من گفته شده بود این بود که Start را بزنم و سپس دکمه‌هایی نظیر Charge, Dry End, FC start, Drop در پایین ظاهر می‌شوند. اما من واقعا نمی‌دانستم که هر چیزی چگونه کار می‌کند. دکمه دیگری در بالای صفحه قرار دارد که بر روی آن کلمه On درج شده است و پس از شروع به خوانش خاموش می‌شود. بنابراین، قبل از ضبط یک پروفایل برشته کاری، می‌توانبد آن را روشن کنید و سپس مقادیر دمای دانه‌های قهوه (BT) و دمای محیط (ET) خود را دریافت خواهید کرد.
شاید اولین بار این مسئله کمی مبهم به نظر برسد، بنابراین اجازه دهید کمی واضح‌تر آن را بیان کنم. زمانی که با ریختن دانه‌های سبز قهوه درون درام دستگاه برشته‌کاری آن را شارژ می‌کنید، دکمه Start را در بالا و Charge را در قسمت پایین فشار دهید. برخی از این‌ها را می‌توان به صورت خودکار و اتوماتیک نیز درآورد که من در ادامه در خصوص آن‌ها کمی بیشتر توضیح خواهم داد. اما چیزی که واضح است این است که START را باید چند ثانیه پیش از شارژ کردن دانه‌های قهوه بزنید تا تعادل دمای شارژ را ثبت کند و به مکانیزم autoCHARGE اجازه دهید تا جادو کند (این مکانیزم پیش از تشخیص، نیاز دارد تا ۵ بار دما را قرائت کند). بنابراین دکمه START باید حدود ۵ برابر زمان نمونه برداری پیش از فشردن دکمه CHARGE زده شود. به عنوان مثال، اگر این کار را در سه ثانیه انجام می‌دهید، این زمان ۱۵ ثانیه خواهد بود و فاصله بین فشردن دکمه استارت و شارژ ۱۵ ثانیه است. برای جزئیات بیشتر در خصوص آرتیزان و فیجت به آدرس زیر رجوع کنید.
https://artisan-roasterscope.blogspot.de/2017/12/more-phidgets.html
چه دماهایی را در خصوص دمای دانه‌های قهوه و دمای محیط به عنوان مرجع در نظر می‌گیریم؟
برخی از دستگاه‌های برشته‌کاری با خوانش‌هایی که دستگاه‌هایشان از ترموکوپل‌ها به دست می‌آوردند به خوبی عمل می‌کنند. با این حال هر دستگاهی متفاوت است، ترموکوبل‌های هر دستگاه به طور متفاوتی قرار می‌گیرند و به صورت متفاوت نیز خوانده می‌شوند. به این مسئله توجه کنید که ماشین برشته کاری شما ابزاری است که بارها و بارها صداهایی از آن خواهید شنید. صداهایی که به شما خواهند گفت که آیا با شکست اول در ۳۶۵ درجه راضی هستید یا می‌خواهید آن را به ۳۹۰ درجه برسانید؟ برای اینکه ترموکوبل‌های دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که در پایان قهوه قابل قبولی داشته باشید و یا آنکه شکست اولتان در دمایی اتفاق بیفتد که می‌خواهید، می‌توانید تنظیماتی را از طریق مسیر Config>Device و روی تب Symb ET/BT وارد کنید. در شکل زیر مثالی از آن را مشاهده می‌کنید:

اگر پروب‌ها در قسمت‌های مختلفی واقع شده‌اند این انتظار را نداشته باشید که با PID دستگاه برشته کاری مطابقت داشته باشد. آیا خودتان باید این کارها را انجام دهید؟ قطعاً نه. شما به زودی دستگاه برشته‌کاری خود را خواهید شناخت و به این مسئله پی خواهید بود که این نقاط داده‌های مطلق نیستند و تنها نقاطی مرجع هستند. به دقت مشاهده و بو کنید و زمان‌هایی که دانه‌ها خشک می‌شوند و یا اولین شکست اتفاق می‌افتد را ثبت کنید. این زمان‌ها بهترین داده‌‌ها را به شما خواهد داد. اطمینان حاصل کنید که از حروف کوچک «x» استفاده می‌کنید، چرا که حروف بزرگ با نرم افزار کار نمی‌کنند. همچنین توجه کنید که اگر دمای -۱ درجه را در نمایشگر دما مشاهده کردید، این احتمال وجود دارد که فرمول شما نادرست باشد.
نمونه‌برداری و نمونه‌برداری بیش از حد
حالت پیش فرض برای نمونه‌برداری روی سه ثانیه تنظیم شده است. البته به من گفته شده است که برای فیجت این امر در یک ثانیه هم امکان پذیر است و آرتیزان آن را به نیم ثانیه کاهش می‌دهد. نمونه‌برداری بیش از حد به اندازه فاصله هر دو خوانش طول خواهد کشید و میانگین آن‌ها را محاسبه خواهد کرد. اگر این زمان کمتر از سه ثانیه باشد شما اخطاری دریافت خواهید کرد با این مضمون که «فاصله نمونه‌گیری بسیار کوچک در بسیاری از ماشین‌ها ممکن است به بی‌ثباتی منجر شود، ما به شما بازه زمانی حداقل سه ثانیه را پیشنهاد می‌کنیم.»

با این حال شما می‌توانید بازه‌های زمانی کوچکتر را امتحان کنید و ببینید که آیا تجهیزات شما می‌توانند آن‌ها را تحمل کنند یا خیر. عده‌ای معتقدند که اگر از نمونه‌برداری ۱ ثانیه‌ای استفاده می‌کنید، دیگر به سراغ نمونه‌برداری بیش از حد نروید چرا که باعث ایجاد پرش‌های بسیار در نمودار می‌شود. کسانی که به جزئیات بیشتری در خصوص نمونه‌برداری علاقه‌مند هستند می‌توانند این پست وبلاگ آرتیزان را مطالعه نمایند:
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2014/01/sampling-interval-smoothing-and-rate-of.html
قبل از برشته‌کاری، لپ‌تاپ خود را از برق بکشید.
به این مسئله توجه کنید که اگر عایق USB ندارید، باید لپ‌تاپ خود را به هنگام استفاده از آرتیزان از برق بکشید، در غیر اینصورت نموداری خواهید داشت که پرش‌هایی عجیب دارد. اما اگر از یک کامپیوتر خانگی استفاده می‌کنید که نیاز دارد به برق متصل باشد، نیاز دارید که یک عایق یا ایزولاتور تهیه نمایید.
چیزهایی برای یادگیری و چیزهایی برای تنظیم
منوی View
در این منو شما تعیین می‌کنید که در هر زمان چه چیزی را در برنامه مشاهده کنید از جمله کنترل‌های پایه، خوانش‌ها (دمای دانه‌ها، دمای محیطی و غیره در نمایشگر سمت راست)، دکمه‌ها و اسلایدرها. این موارد را در همان ابتدا روشن و خاموش کنید تا به عینه مشاهده نمایید که چه چیزی تغییر می‌کند.

Controls: این متغیر روی نوار بالا و در سمت راست واقع شده است.

Readings: روشن کردن این گزینه پنل‌های نمایشگر (LCD) در سمت راست که دمای دانه‌های قهوه (BT)، دمای محیط (ET) و دلتای این دو دما یا آهنگ افزایش دما را نشان می‌دهند روشن می‌کند. این عددها خوانش‌هایی کلیدی از دما و تغییرات آن هستند که در طول برشته‌کاری از آن‌ها استفاده خواهید کرد.

Buttons و Sliders: دکمه‌های استاندارد آرتیزان به شرح زیر است:

کلیدهای بالا نشان‌دهنده‌ نقاط زمانی کلیدی در برشته کاری شما هستند و شما پس از رخ دادن هر کدام، دکمه را فشار می‌دهید. فشار دادن هرکدام از این دکمه‌ها در حین برشته کاری، داده‌ها را به نرم افزار وارد می‌کند و شما می‌توانید آن را در گزارش نهایی و از طریق مسیر Roast>Properties>Data بیابید.
اسلایدرها را می‌توان برای ایجاد رویدادها استفاده کرد. اسلایدرها در سمت چپ ظاهر می‌شوند و می‌توان از آن‌ها برای وارد کردن متغیری بین ۰ تا ۹۹۹ استفاده کرد. در تصویری که در ادامه می‌آید باید مطمئن گردید که Decimal Places یا تعداد ارقام را در مسیر Curves>UI فعال کرده‌اید. رویدادهای مورد نظر شما در نمودارتان با حرف اول نام رویداد و دو رقم نمایش داده می‌شوند. بنابراین گاز (Gas) با مقدار ۳۵ به صورت G35 نمایش داده خواهد شد و اگر بخش مربوط به ارقام یا Decimal Places را فعال نکنید، این عبارت به صورت G3 نشان داده می‌شود. در این خصوص به بخش مربوط به رویدادها مراجعه کنید.
مسیر Config>Curves

این‌ها تنظیمات کلیدی و حیاتی در آرتیزان هستند و بیشترین تمرکز شما باید بر روی دو تب اول یعنی ROR و Filters باشد.

در ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام یک از منحنی‌های ROR و LCD را می‌خواهید نمایش دهید و نمایش آن به چه صورت خواهد بود، خطی یا بر اساس نیوتون. تنها کاری که باید انجام دهید تصمیم‌گیری و بازی با گزینه‌هاست.

در مرحله بعد و در تب Filters شما تصمیم خواهید گرفت که منحنی‌ها چگونه نمایش داده شوند. اگر قصد دارید که منحنی‌ها در حین و بعد از برشته‌کاری یکسان باشند؛ تنظیمات شما با تنظیماتی که می‌خواهید فیلتری اضافی نیز پس از برشته‌کاری اعمال کنید، متفاوت خواهد بود.
فیلتر کردن داده‌های خام
با انتخاب Drop Spikes جهش‌های بزرگ نمودار که در محدوده تعیین شده توسط شما هستند کاهش می‌یابند. این فیلتر تمام خوانش‌هایی را که منجر به دلتایی می‌شود که در مقایسه با دلتاهای قبلی بسیار زیاد و یا بسیار کم است را حذف می‌کند. این فیلتر همچنین می‌تواند از جهش‌های نمودار که در مقادیر دمایی و در محدوده استاندارد اتفاق می‌افتد و بنابراین نمی‌تواند توسط فیلتر min-max گرفته شود، جلوگیری کند
با تیک زدن قسمت Limits این امکان به شما داده می‌شود که محدودیت‌های دمایی را برای رفتار منحنی خود به عنوان بیشترین و کمترین دما تعیین کنید و بدینوسیله منحنی خود را در محدوده معقولی نگاه دارید. این تنظیم خوانش‌های پذیرفته شده توسط آرتیزان را تنها به محدوده‌ای مشخص محدود می‌کند. انتخاب محدوده استاندارد دماهای مورد نظر در هنگام برشته‌کاری، بسیاری از نویزها را به صورت پیش فرض حذف می‌کند، زیرا کنتورها نویز الکتریکی را اغلب در مقادیر بسیار زیاد و یا بسیار کم تجربه می‌کنند.
نکته بسیار مهم: دو فیلتر بالا که در خصوص آن توضیحاتی ارائه شد به صورت مستقیم بر روی منبع داده ورودی و پیش از آنکه داده‌ها در مسیر Roast>Properties>Data ثبت شوند، اعمال می‌شوند. بنابراین داده‌هایی با محدودیت‌های بیان شده برای همیشه از بین می‌روند. این دو فیلتر بر خلاف فیلترهای دیگری است که روی داده‌های خام داخلی کار می‌کنند و از اثر آن‌ها برای بهبود تصویرسازی استفاده می‌شود. در ادامه در خصوص این فیلترها توضیحاتی داده خواهد شد.
فیلتر کردن حین برشته‌کاری – Curves
Smooth Curves بر منحنی‌های دمای دانه‌های قهوه، دمای محیط و دلتا تاثیر خواهد گذاشت و این همان چیزی است که باید بر اساس خواسته خود تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که شما باید میان توانایی خواندن داده‌هایی که نویز چندانی ندارند و انجام تنظیمات معنی‌دار در برشته‌کاری خود تعادل برقرار نمایید. همیشه پاسخ درست این نیست که دیگری چگونه برشته کاری خود را تنظیم می‌کند، بلکه این است که شما چگونه نتیجه نهایی برشته کاری و طعم آن را در فنجان بهبود می‌بخشید. هر دو گزینه Smooth Curves و Smooth Deltas بر روی برشته‌کاری‌هایی که پیش از این ذخیره کرده‌اید نیز کار می‌کنند. حال اگر گزینه Optimal Smoothing را فعال نمایید شما این الگوریتم را تنها بر روی Smooth Curves اعمال کرده‌اید.
تیک زدن گزینه Smooth Spikes یک فیلتر پایین گذار دیگر را فعال می‌کند که جهش‌های کوچکی که به طور تصادفی در برخی از سیستم‌ها و به دلیل نویز الکتریکی به وجود می‌آیند را حذف می‌کند. این فیلتر تنها در صورتی غیرفعال خواهد شد که Optimal Smoothing فعال شده باشد.
فیلتر کردن در حین برشته‌کاری – ROR
Smooth Deltas تنها بر روی منحنی‌های دلتا تاثیر می‌گذارد و پس از تنظیمات مربوط به Smooth Curves این منحنی‌های دلتا هستند که در طول برشته‌کاری از آن تاثیر می‌پذیرند. این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا نمودار دلتای خود را اصلاح نمایید.
Delta Span به این مسئله توجه دارد که آرتیزان در هنگام محاسبه دلتا چقدر عقب مانده است:
⦁ افزایش این بخش باید نمودارهای دلتایی که به صورت زنده ضبط می‌شوند را صاف‌تر نماید.
⦁ افزایش این بخش روی نمودارهای دمای استاندارد (BT/ET) تاثیری ندارد و تنها بر روی دلتا یا تفاضل آن‌ها تاثیرگذار است.
فیلتر کردن پس از برشته‌کاری
با فعال کردن گزینه Optimal Smoothing، الگوریتمی اعمال می‌شود که بر اساس آن نموداری تولید نمی‌شود و تغییر زمان نیز نمی‌دهد (از این نظر بهینه است) و تنها پس از برشته‌کاری قابل اعمال است. این فیلتر به یک رست کامل نیاز دارد، چرا که به هر دو نوع داده‌های پیشین و پسین به صورت همزمان نگاه می‌کند. از آنجایی که در هنگام انجام عملیات برشته کاری هنوز داده‌های پسین در دسترس نیست و اصلاً وجود ندارند. اگر این گزینه علامت نخورده و فعال نباشد، نمودار آنلاین (در حال ضبط) و آفلاین و نموداری که نمایش‌دهنده ROR است باید با یکدیگر برابر باشند.
نکته مهم: به جز فیلترهایی که بر روی داده‌های ورودی و خام اعمال می‌شوند، تنظیمات فیلترها را می‌توان پس از ضبط و یا حتی پس از راه اندازی مجدد برنامه و بارگیری مجدد فایل (که تنها قابلیت ذخیره سازی داده های داخلی خام را دارد) تغییر داد تا تغییراتی در نمودارهای خروجی ET و BT و دلتا ایجاد شود. اگر شما یک فایل آرتیزان را برای یک کاربر دیگر ارسال کنید، ممکن است بسته به تنظیمات فیلترش، خروجی متفاوتی از نمودار را روی صحفه نمایش خود دریافت نماید.
اطمینان حاصل کنید که در پنجره مربوط به Curves و تب UI دو کار را انجام می‌دهید. اولی مربوط به علامت زدن گزینه Decimal Places است و دیگری بررسی فونت نرم افزار.
مسیر Config>Axes
این تنظیمات مربوط به کنترل ابعاد مختلف نمودار شماست و درک آن‌ها بسیار مهم است. دو گزینه اصلی در این قسمت وجود دارد: Auto و Lock. اگر Auto را فعال کنید، آرتیزان از محدوده محورهای CHARGE و DROP استفاده می‌کند تا نمودار را روی صفحه نمایش شما نشان دهد. اگر Lock فعال شود، محدوده‌های حداقل و حداکثری از پروفایلی که بارگذاری شده است به دست می‌آید. اگر Lock فعال نباشد و تیک نخورده باشد، چیزی که شاید بتوان آن را حالت نرمال نامید، کاربر می‌تواند محدوده مورد علاقه خود را تعیین کند و این محدوده بر روی هر پروفایلی که ذخیره و یا بارگذاری شده است ذخیره خواهد شد. اگر قصد دارید که تا برخی از پروفایل‌ها را چاپ نمایید تا با همان اندازه قیاس شوند و مقایسه آن‌ها آسان‌تر گردد نیز این گزینه مفید است.
اگر قصد دارید که حداکثر محور x را در حین برشته کاری به مدت ۳ دقیقه افزایش دهید، گزینه Expand را فعال نمایید. محدوده RESET Min به کسانی که خیلی پیش از فشردن گزینه CHARGE (مثلاً چند دقیقه) گزینه START را می‌زنند اجازه می‌دهد تا حداقل محدوده محور x در CHARGE (و همچنین RESET) را روی زمان مشخص شده تنظیم کنند. محدوده RESET Max بر هر RESET تنظیم شده است. اگر ماوس خود را بر روی این موارد قرار دهید کادری به صورت پاپ-آپ باز خواهد شد که راهنمایی است برای هر یک از ابزارهای نرم افزار.
در این پنجره شما می‌توانید سبک و ظاهر نمودارهای خود را تغییر دهید. مهم‌تر از آن، در قسمت پایینی این پنجره نیز این امکان فراهم شده است تا محدوده دما و دلتای محورهای خود را به همراه مراحلی که قرار است نشان داده شود، تعریف کنید. توجه داشته باشید که برای نمایش رویدادهای خود در پایین نمودار، ممکن است لازم باشد حداقل دمای خود را بر روی ۷۵ و یا کمتر تنظیم کنید.

مسیر Config>Events
ایجاد رویدادها به شما این امکان را می‌دهد تا داده‌های مورد نظر را با دکمه‌ها و یا اسلایدرها ثبت و ضبط کنید. شما می‌توانید چهار رویداد متداول دیگر را مانند گاز و جریان هوا تعریف کنید. قرمزها خوانش من از گاز پروپان و آبی‌ها تنظیمات مربوط به فن من هستند.

و این چیزی است که اسلایدر نشان می‌دهد. توجه داشته باشید اگر اسلایدرهایی روی مقدار اولیه دارید، در آرتیزان ثبت خواهند شد:

برای تنظیم این موارد، شما نیاز دارید رویدادهایی را از مسیر Config>Events ایجاد کنید:

می‌توانید به جای مقادیر، توضیحات مربوط به رویداد را ارائه دهید. علاوه بر این، شما می‌توانید از ” ” برای افزودن برچسب به نمودار که توضیحات آن را ارائه می‌دهد استفاده کنید. اگر از اسلایدر استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که اگر در مسیر Config>Curves>UI گزینه Decimal Places را فعال کنید، خروجی آن حرف اول نام رویداد و دو رقم از مقدار آن خواهد بود و اگر این گزینه را فعال نکرده باشید تنها یک رقم نمایش داده خواهد شد.
خروجی رویدادها در نمودارهای شما
از مسیر Config>Events، در سمت راست پنجره‌ی باز شده و در قسمت Markers شما با گزینه‌های زیر روبرو هستید:

⦁ Flag رویدادی را در خط ET و یا خط BT (با فعال کردن گزینه show on BT) برای شما ارسال می‌کند. حال اگر گزینه Descr. (که اعداد آن نشان دهنده حروف است) را فعال نمایید شرح رویداد شما فرستاده خواهد شد و اگر این کار را انجام ندهید تنها حرف اول آن نمایش داده خواهد شد.
⦁ Bar یک نوار چند رنگ در پایین نمودار شما به همراه حرف اول نام رویداد و مقدار رویداد را به شما نشان می‌دهد.
⦁ Step یک نمودار پلکانی بدون مقدار را به شما نشان می‌دهد.
⦁ Step + یک نمودار پلکانی به همراه توصیفاتی در خصوص خط BT به شما نشان خواهد داد (همان توصیفاتی که در حالت Flag وجود دارند).
⦁ Combo به شما یک نمودار پلکانی به همراه توصیفاتی بر روی آن نشان خواهد داد.
در ادامه مثال‌هایی آورده شده است:
حالت Combo

حالت Step +

اکنون می‌توانید یک نوع رویداد اضافه کنید که با فشردن دکمه رویداد در نمودار نشان داده می‌شود. با این رویداد جدید، شما می‌توانید دکمه‌ای را تعریف کنید که یک رویداد را که برچسب توضیحی آن در لحظه فشردن دکمه روی نمودار نشان داده می‌شود، اضافه می‌کند. زمانی که نمونه‌ای را از قاشق مربوط به نمونه گیری می‌گیرید، می‌توانید آن را ثبت کنید.
تب Buttons برای نمونه

این تصویر برچسب، توضیحات، نوع، مقدار، عملیات، مستندات، قابلیت مشاهده، رنگ و رنگ متن را نشان می‌دهد. Label یا برچسب همان چیزی است که بر روی دکمه نشان داده می‌شود. Description یا توضیحات برای نشان دادن توصیفات و توضیحات مربوط روی نمودار استفاده می‌شود. Value یا مقدار را می‌توان بین ۱ تا ۱۰۰ تعریف کرد. بنابراین شما باید مقیاس خود را بر اساس آن تنظیم کنید. برای مثال اگر از kPa2.0-3.5 برای گاز استفاده می‌کنید ممکن است مقادیر ۲۰-۳۵ را داشته باشید. می‌توانید دکمه‌ای را برای راه‌اندازی یک عملیات کنترلی مانند تغییر گرمکن انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید قابلیت مشاهده، رنگ و حتی رنگ متن دکمه‌ها را نیز انتخاب کنید. به گزینه‌های پایین صفحه نیز توجه کنید. من AutoCharge را فعال نکرده‌ام، اما اگر شما این گزینه را فعال کنید باید ابتدا Start را فشار دهید و بگذارید تا ۵ برابر نرخ نمونه‌برداری شما زمان بگذرد تا شارژ خودکار یا همان AutoCharge کار کند.
تب Sliders برای نمونه

کمی‌سازها خوانش‌ها و قرائت‌های دریافت شده از دستگاه متصل به آرتیزان را به رویدادهایی در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ درصد تبدیل می‌کنند. به عنوان مثال، اگر کانالی برای خواندن خروجی مشعل یا burner در مقیاس ۰ تا ۲۰۰۰ تنظیم شده است، می‌توانید تصمیم بگیرید که منحنی مربوطه را پنهان کنید (چرا که در محدوده محور دمای استاندارد قرار نمی‌گیرد) یا تنها تغییرات خوانش آن را با تعریف کمیت مربوطه به یک رویداد تبدیل کنید. در نهایت پروفایل خوانا و مفیدتری خواهید داشت. برای جزئیات بیشتر در خصوص کمی‌کننده‌ها به وبلاگ آرتیزان مراجعه کنید:
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2014/04/event-quantifiers.html
برای اطلاعات بیشتر در خصوص تنظیمات اسلایدرها، می‌توانید اطلاعاتی را از وبلاگ فرانس گودین به دست آورید:
http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/2018/03/sliders-and-offsets-in-artisan.html
در این آدرس نیز یک فیلم بسیار خوب با موضوع دکمه‌ها و هشدارها از نسخه‌های قبلی آرتیزان توسط مایکل رایت وجود دارد:

اطلاعات تکمیلی را نیز در وبلاگ آرتیزان و از این آدرس به دست آورید:
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2013/02/events-buttons-and-palettes.html
مسیر Config>Alarms
آلارم‌ها می‌توانند در خصوص رویدادهای خاص به شما هشدار دهند و یا اتفاقات خاصی را رقم بزنند. حتی برای برخی از دستگاه‌ها با کنترل‌های پیشرفته، می‌توانند دستگاه برشته کاری را نیز کنترل نمایند. دو پست در وبلاگ آرتیزان نحوه کار آن‌ها را توضیح خواهد داد:
⦁ مقدماتی
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2013/03/alarms.html
⦁ ایجاد آلارم‌هایی وابسته به آلارم‌های دیگر
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2016/08/more-alarms.html
⦁ آلارم‌های هشدار
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2017/12/talking-alarms.html
در اینجا یک آلارم ساده وجود دارد که ROR بعد از شارژ روی ۳۰ قرار دارد. این آلارم سبب می‌شود تا من روی گرما تمرکز کنم و اجازه ندهم که در همان چند دقیقه اول از محدوده ۳۲-۳۹ خارج شود. در اینجا باید یک پاپ-آپ هشدار ایجاد شود. در اینجا کادری باز می‌شود که پس از چند ثانیه نیز ناپدید می‌گردد.

آلارم‌ها ترتیب خاصی ندارند. در تمام شرایط و در هر بازه از نمونه‌برداری تمام آلارم‌هایی که هنوز فعال نشده‌اند ارزیابی می‌شوند و در جایی که پیش‌شرط‌ها وجود داشته باشند آلارم زده می‌شود. توجه داشته باشید که هر آلارم تنها یک بار زده می‌شود.
می‌توانید آلارم‌ها را طوری برنامه‌ریزی کنید که دکمه رویداد را فشار دهند مانند فعال نمودن Air Min در Charge. در اینجا Event Button 11 من Air Min است.

توجه کنید برخی از پنجره‌های آرتیزان یک دکمه راهنما نیز دارند. این تصویر نمونه‌ای از این آلارم‌ها را نشان می‌دهد:

مایکل رایت در ویدئویی که در بالا آدرس آن آورده شده بود، از آلارم برای هدف پیچیده‌تری در کنترل دستگاه برشته کاری خود استفاده می‌کنند. پنجره آلارم او به عنوان مرجع در ادامه آورده شده است:

در اینجا می‌توانید یک فیلم دیگر در خصوص آلارم‌ها برای انجام یک عملیات خاص را مشاهده نمایید:

مسیر Config>Phases and Statistics
این تنظیمات بازخورد مهمی را در خصوص برشته کاری شما ارائه می‌دهند، به همین دلیل من شما را دعوت می‌کنم تا وبلاگ آرتیزان را در این خصوص بخوانید:
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2017/02/roast-phases-statistics-and-phases-lcds.html
پنجره Phases

در اینجا می‌توانید محدوده‌های دمایی در هر فاز را تنظیم کنید. این محدوده‌های دما فازهای مختلفی را در Statistics تعریف خواهند کرد که اگر تنظیم خودکار را انتخاب نکنید، پس از انجام برشته کاری آن‌ها را مرور خواهید کرد. فازها و مراحل مختلف برشته کاری را می‌توان بر روی حالت دستی قرار داد که در آن محدوده‌های دمایی در پنجره مربوطه تعریف می‌شوند. در حالت تنظیم خودکار یا Auto Adjusted این محدوده‌ها از رویدادهای DRY یا خشک کردن و FC یا شکست اول گرفته می‌شوند. حالت دستی برخی گزینه‌ها مانند AutoDRY و AutoFCs را فعال می‌کند تا به نرم افزار آرتیزان اجازه دهد رویدادهای مربوطه را هنگامی که BT به محدوده فازهای متناظر تعریف شده رسید، تولید نماید. از این رو می‌توان آن را یک حالت نیمه اتوماتیک نیز دانست. شما می‌توانید دو مجموعه از محدوده فازهای مختلف به نام Filter و Espresso را تعریف کنید که میان آن‌ها جابجا شود. همچنین شما قادر هستید تا این قابلیت را انتخاب کنید که آرتیزان به صورت خودکار فازها را با یک واترمارک روی نمودار با زمان و دما علامتگذاری کند. در این صورت فعال کردن گزینه‌های Watermarks و Phases LCD ضروری است.
Phases LCDs در حقیقت سه پنل LCD کوچک در بالای صفحه هستند که اطلاعات مربوط به پیشرفت فعلی برشته کاری شما را نمایش می‌دهند و در یکی از سه حالت زمان / درصد / دما کار می‌کنند. برای تغییر میان این سه حالت باید بر روی آن کلیک راست کنید. در حالت زمان و بعد از نقطه عطف یا Tipping Point، تخمینی از زمانی که خشک کردن به پایان می‌رسد را خواهید دید، اولین LCD زمان سپری شده از Tipping Point و بر اساس ROR فعلی، زمانی که خشک کردن اتفاق می‌افتد را نشان خواهد داد. این اعداد با پیشروی برشته کاری تغییر خواهند کرد. پس از آنکه TP و خشک کردن کامل شدند، اعداد کوچک بین LCDها زمان بین این دو را نشان خواهند داد. درک این موارد بسیار اهمیت دارد و مهم‌ترین مسئله این است که شما بر اساس رویدادهای قبلی و ROR اکنون ایده‌ای در خصوص زمان اتفاق افتادن شکست اول به دست آورید و از این رو می‌توانید نیاز به تغییرات هوا و یا گاز را پیش‌بینی نمایید.
در حالت درصد می‌توانید درصد زمان را در هر فاز مشاهده کنید. این مسئله که نسبت زمان پیشروی رست را بعد از عبور از اولین شکست مشاهده کنید امری بسیار کاربردی است. پس بر روی آن راست کلیک کنید.
در حالت دما، فاصله میان دمای دانه‌های قهوه را نسبت به فاز پیشین مشاهده می‌کنید، بنابراین اگر می‌خواهید پس از اولین شکست ۱۰ درجه کاهش دما داشته باشید، می‌توانید از این طریق آن را ببینید.
پنجره Statistics

این انتخاب‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از رنگ‌های آرتیزان در حالت کلاسیک (سبز و زرد و قهوه‌ای) با گزینه‌هایی که در شکل بالا می‌توانند فعال شوند یعنی زمان، bar، میانگین ROR، AUC و ارزیابی از طریق کلمات توصیفی سه مرحله را در انتهای برشته کاری مشاهده کنید. این فازها به تنظیمات شما در مسیر Config>Phases بستگی دارد. اگر مقداری از این اطلاعات را در مسیر Roast>Properties وارد کرده باشید، مشخصه‌ها یا Characteristics در پایین نمودار رست به صورت اطلاعات اولیه در خصوص برشته کاری، مانند تاریخ، زمان، دانه‌های قهوه، اندازه دسته و میزان از دست رفته روی نمودار x نشان داده خواهد شد. برای بدست آوردن آماری که می‌تواند به صورت دستی از طریق رویداد و یا به صورت خودکار باشد، باید Charge و Drop را وارد نمایید. خلاصه اطلاعات برشته کاری شما در سمت راست نشان داده خواهد شد.
Statistics – AUC
AUC یک نمودار برای ثبت و ضبط نیست، بلکه یک پارامتر مشتقی است که مساحت ناحیه زیر منحنی دمای دانه‌های قهوه و بالاتر از دمای اولیه (که مشخص شده است) از نقطه شروع (که مشخص شده است) و زمان جاری را محاسبه می‌کند. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که ناحیه زیر نمودار را از یک دمای اولیه اندازه بگیرید یا از نقطه شروع. همچنین می‌توانید این مقدار یعنی ناحیه زیر نمودار مورد نظر خود را مشخص کنید یا ناحیه زیر نمودار پس زمینه را به عنوان هدف تعیین نمایید. بر اساس هدف، شما به آرتیزان اجازه می‌دهید که Guide (با تیک زدن گزینه مربوط به آن) را محاسبه کند و به شما خط باریکی نشان دهد که با استفاده از آن لحظه‌ای که ممکن است به مقدار منحنی زیر نمودار هدف خود رسیده باشید را مشخص کرده است. شما همچنین می‌توانید ناحیه زیر نمودار فعلی خود را بر روی یکی از LCD ها و در حین برشته کاری مشاهده نمایید. اگر بر روی LCD مربوطه راست کلیک کنید، این مقدار به جای مساحت زیر منحنی به شمارش معکوس تغییر خواهد یافت تا زمان رسیدن شما به هدف را مشخص نماید.
در این خصوص این پست وبلاگ آرتیزان را مطالعه نمایید:
https://artisan-roasterscope.blogspot.com/2016/11/area-under-curve-auc.html
این مطلب، آن را اینطور خلاصه می‌کند:«این ایده که سطح زیر منحنی دما می‌تواند نشان دهنده میزان انرژی کل دانه‌های قهوه در طول فرایند برشته کاری باشد…». در حالی که نرخ افزایش (ROR) یک منحنی دما، که به عنوان اولین مشتق محاسبه می‌شود، سرعت فعلی افزایش دما را نشان می‌دهد و امکان پیش‌بینی آینده فراهم می‌کند، AUC یا همان ناحیه زیر منحنی دما مربوط به توصیف گذشته است.
کاربران ابتدایی پیشنهاد می‌کردند که استفاده از Dry End به عنوان نقطه نقطه مرجع می‌تواند کاربردی باشد، چرا که این امکان را به مقایسه AUC در تنظیمات مختلف می‌دهد تا تغییرات دما (و مکان قرارگیری پروب) را در نظر بگیرد. نقطه زرد را که می‌توان به راحتی و مستقل از تجهیزات و مقدار انرژی وارد شده به دانه‌ها قبل از فاز خشک کردن مشاهده کرد ممکن است چندان برای نتیجه‌گیری نهایی اهمیت نداشته باشد.
شما اکنون می‌تواند ناحیه زیر نمودار را مشاهده کنید. AUC برای رتبه‌بندی گزارش‌ها بر اساس تنظیمات AUC واقعی در مسیر Config>Statistics مجدداً محاسبه می‌شود. این مسئله باعث می‌شود AUC ارائه شده در گزارش‌های رتبه‌بندی بسیار مفید و کاربردی باشد. به طور کلی می‌توان گفت که AUC ابزاری مفید برای مقایسه برشته‌های کاری مختلف یک نوع دانه قهوه است.

اطلاعات بیشتر در این خصوص را اینجا بخوانید:
http://kostverlorenvaart.blogspot.com/2016/11/the-area-under-curve.html
https://www.home-barista.com/roasting/charting-auc-in-artisan-t46404.html
نمونه‌ای از مشخصات نمودار پس از برشته‌کاری:

مسیر Config>Colors
در این بخش شما مجموعه‌ای از رنگ‌ها را مشاهده می‌کنید که بر نحوه نمایش تاثیر می‌گذارند. آرتیزان دارای چندین تم داخلی است که برای کاربران به عنوان شروع بسیار جذاب و مفید هستند. این تم‌ها در مسیر Config>Themes>Artisan قابل دسترسی هستند. کاربر می‌تواند با کلیک کردن روی Help>Save Theme آن‌ها را ذخیره نماید. تم‌های ذخیره شده نیز از مسیر Config>Themes>User قابل اجرا و بارگیری هستند. این تم‌ها تنها بروی نمایش صفحات و نمودارها تاثیر دارند و تنظیمات اصلی آرتیزان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. توجه داشته باشید که تم‌ها زیرمجموعه‌ای از تنظیمات آرتیزان هستند که از منوی Help ذخیره و بارگزاری می‌شوند.
اکنون تقریباً هررنگی که در آرتیزان استفاده می‌شود قابلیت تنظیم دارد. این رنگ‌ها در تم‌ها ذخیره می‌شوند. اگر رنگ‌هایی که به عنوان پس‌زمینه و پیش‌زمینه انتخاب کرده باشید خیلی به یکدیگر شبیه باشند پیامی از سوی آرتیزان در خصوص بررسی مجدد آن‌ها دریافت خواهید کرد. همچنین پنجره‌های پیشرفته‌ای هستند که رنگ‌های انتخاب شده در کادرها را نمایش می‌دهند.

مسیر Config> Autosave
در اینجا می‌توانید پیشوند و مسیر ذخیره‌سازی پروفایل خود را تعیین کنید و انتخاب نمایید که آن را به صورت فایل PDF ذخیره نماید یا خیر. ممکن است بخواهید ساختار فهرست خود را بر اساس منشا قهوه، تاریخ برشته کاری و یا هر چیز دیگری در نظر بگیرید.

مسیر Config>Batch
در این قسمت می‌توانید دسته‌ها را شمارش کنید تا بر اساس آن‌ها نیازهای خود نسبت به تعمیر و نگهداری و یا اهداف دیگر را شناسایی نمایید.

کلیدهای میانبر صفحه کلید
با استفاده از آرتیزان می‌توانید دکمه اسپیس کیبورد را برای ورود و خروج به حالت میانبر فشار دهید. در ادامه میانبرهای کاربردی صفحه کلید آمده است.

برشته‌کاری با پروفایل‌های پس‌زمینه
در زیر کلید Roast شما می‌توانید پارامترهای زیادی را برای دسته فعلی خود وارد کنید و همچنین می‌توانید یک پروفایل را برای اجرا در پس‌زمینه انتخاب نمایید.

مسیر Roast>Properties
زمانی که نام دانه قهوه‌ای را در اینجا وارد می‌کنید، این نام بر روی نمودار نشان داده می‌شود. برای ذخیره آن‌ها علامت + در سمت راست را بزنید. همچنین می‌توانید یادداشت‌ها و توضیحاتی را در خصوص دانه‌های قهوه و نوع دستگاه در این قسمت وارد نمایید. اگر وزن و حجم را وارد نمایید، چگالی قابل محاسبه است. اگر میزان رطوبت را بدانید، می‌توانید آن را یادداشت کنید. در تب Notes نیز می‌توانید یادداشت‌هایی در خصوص برشته‌کاری و ارزیابی حسی قهوه وارد کنید. رویدادها و داده‌ها نیز پس از اتمام عملیات برشته‌کاری توسط آرتیزان وارد خواهند شد.
دو پست وبلاگ کاربردی در خصوص محاسبات مربوط به چگالی را در این دو آدرس بخوانید:
https://artisan-roasterscope.blogspot.de/2014/11/batch-volume-and-bean-density.html
http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/2014/12/lose-weight-gain-volume-about-coffee.html
برای این محاسبات شما به پیمانه‌ای کوچک‌تر از دسته خود نیاز دارد. واحد اندازه‌گیری خود را در بالا وارد کنید (به عنوان مثال یک پیمانه ۴۰۰ میلی لیتری) و سپس وزن‌های پیش و پس از برشته‌کاری را وارد نمایید. Calc وزن واقعی را از روی Roast Properties و خانه‌های سمت راست اندازه می‌گیرد. Calc چگالی را قبل و پس از برشته کاری با استفاده از وزن قبل و پس از برشته کاری محاسبه می‌کند. به طور کلی، من فکر می‌کنم اندازه گیری ۴۰۰ گرم دانه‌ قهوه و بررسی خط روی پیمانه قبل و پس از برشته کاری راهکار آسان‌تری است. با این حال، اگر این مراحل را انجام ندهید، چگالی دانه‌های قهوه در گزارش برشته‌کاری نمایش داده نخواهد شد. زمانی که چگالی دانه‌های قهوه خود را بدانید، یک راه میانبر وجود دارد. فرض کنید که چگالی دانه‌های قهوه را می‌دانید، می‌توانید این مقدار را در قسمت Density وارد کنید، سپس واحد مورد نظر خود را در قسمت وزن (مثلاً گرم) و حجم (مثلاً لیتر) انتخاب نمایید. پس از وارد کردن وزن، نشانگر موس خود را در قسمت Volume قرار داده و کلید اینتر را فشار دهید. خواهید دید که آرتیزان با استفاده از چگالی و وزن دسته‌ شما، حجم آن را محاسبه خواهد نمود.

برای بازیابی Properties باید گزینه Delete roast properties on RESET را علامت بزنید و آن را ریست کنید. همچنین می‌توانید با علامت زدن گزینه open on CHARGE این امکان را برای آرتیزان فراهم کنید تا به شما مشخصات دسته قهوه را یادآوری کند.
مسیر Roast> Background
در این کادر شما می‌توانید پروفایل پس‌زمینه را بارگیری کنید، میزان وضوح آن را تعیین کرده و آن را با رویدادی نظیر charge تراز نمایید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که آیا رویدادهایی نظیر charge نمایش داده شوند یا خیر. وضوح و رنگ این پروفایل مانند رنگ پروفایل کنونی است و این شمایید که می‌توانید رنگ‌های متفاوتی برای هر یک از منحنی‌های پروفایل پس‌زمینه انتخاب نمایید.
گزینه Playback Aid به شما این امکان را می‌دهد تا از رویدادهای پروفایل پس‌زمینه پاپ-آپ دریافت نمایید و Playback Events آن‌ها را اجرا می‌کند. می‌توانید انتخاب کنید که از پروفایل برشته کاری گذشته چه چیزهایی را می‌خواهید ببینید و نمودارها را به سمت بالا و پایین و یا طرفین حرکت دهید.

طعم‌یادهای ارزیابی حسی قهوه
پس از ارزیابی حسی قهوه، می‌توانید بر اساس طعم‌یادهای به دست آمده یک چرخه طعمی ایجاد کنید:

به اشتراک‌گذاری پروفایل‌ها
می‌توانید نمودار خود را از مسیر File>Save Graph ذخیره کنید و همچنین از مسیر File>Convert To می‌توانید آن را به فرمت‌های مختلفی مانند PNG، CSV و PDF تبدیل کنید. فرمت خروجی مورد نظر خود را از منوی مربوطه انتخاب و آن را در محلی که قصد دارید ذخیره کنید. در مسیر Files>Reports گزارش‌هایی در خصوص برشته‌کاری‌ها، دسته‌ها و رتبه بندی وجود دارد. برای مقایسه برشته‌کاری‌های خود یکی از مسیرها Report>Ranking>Web است که نسخه وب را ارائه می‌کند، چرا که اسکرین شات گرفتن از صفحه ممکن است کمی سخت باشد. در این گزارش شما می‌توانید دمای شارژ، زمان و دمای شکست اول، زمان و دمای کاهش نمودار، درصد خشک کردن، درصد میلیارد، درصد پیشروی، مساحت زیر منحنی و میزان وزن از دست رفته را مشاهده نمایید.
گزارش رتبه‌بندی برشته‌کاری
شما می‌توانید گزارش‌ها را بر اساس مشخصه‌های آن بر روی دسته‌های قهوه خود اجرا نمایید.

گزارش برشته‌کاری شخصی
همچنین شما می‌توانید گزارش‌های جداگانه‌ای از برشته‌کاری خود اجرا کنید. این گزارش‌ها برای تجزیه و تحلیل برشته‌کاری‌های‌ شخصی بسیار مفید هستند و از آنجایی که گرفتن اسکرین شات از آن‌ها به صورت یکجا کمی سخت است به صورت صفحات HTML ارائه می‌شوند.

استفاده از فیجت برای ثبت جریان هوا در آرتیزان
این ابزار می‌تواند برای کسانی که کنترل جریان هوای خوبی ندارند و یا آنکه فن و دمپر را به صورت همزمان دارند بسیار مفید باشد. می‌توان آن را به صورت دستی با Magnehelic Gage انجام داد و با استفاده از دکمه‌های رویداد آن را ثبت و ضبط کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *