مکزیک

مکزیک
اولین بوته های قهوه احتمالاً در سال ۱۷۵۸ از یکی از دو کشور کوبا یا جمهوری دومینیکن کنونی به مکزیک آورده شده اند. گزارش هایی از رشد قهوه در منطقه وراکروز در سال ۱۷۹۰ وجود دارد. با این حال، به دلیل ثروتی که از ذخایر معدنی غنی مکزیک به دست می‌آید، برای سال‌های متمادی انگیزه کمی پشت سر ایجاد صنعت قهوه وجود داشته است.
پس از پایان انقلاب مکزیک در سال ۱۹۲۰، کشت قهوه به مزارع کوچک تر نیز گسترش یافت. در سال ۱۹۱۴ زمین‌ها بین مردم بومی و کارگران بازتوزیع شد و بسیاری از کسانی که در مزارع قهوه به دام افتاده بودند، آزاد شدند و توانستند به جوامع خود بازگردند و مهارت‌های قهوه ‌کاری خود را نیز با خود به آن جوامع ببرند. این توزیع مجدد زمین بسیاری از زمین های بزرگ را از بین برد و این نقطه، آغاز تولید خرده مالکی در مکزیک بود. پس از پایان انقلاب مکزیک در سال ۱۹۲۰، کشت قهوه به مزارع کوچک تر گسترش یافت. در سال ۱۹۷۳ دولت مؤسسه قهوه مکزیک به نام INMECAFE را تشکیل داد. این موسسه موظف به ارائه کمک های فنی و بخشیدن اعتبار مالی به تولیدکنندگان قهوه بود و در چارچوب توافقنامه های بین المللی قهوه کار می کرد تا بتواند سهمیه های تولید توافق شده را برآورده ساخته و در آن باقی بماند. این سرمایه گذاری در صنعت قهوه منجر به گسترش سریع هم در تولید و هم در میزان زمین اختصاص داده شده به قهوه شد به گونه ای که در برخی از مناطق روستایی، تولید تقریباً نهصد درصد افزایش یافت.
با این حال، در دهه ۱۹۸۰، دولت مکزیک سیاست های خود را در قبال قهوه تغییر داد، این مسئله تا حدی به دلیل استقراض سنگین و کاهش قیمت نفت که منجر به عدم پرداخت وام هایش بود اتفاق افتاد. حمایت از این صنعت کم شد و در سال ۱۹۸۹، INMECAFE به طور کامل سقوط کرد و دولت تأسیسات پردازش قهوه دولتی خود را فروخت که تأثیر بسیار بدی بر صنعت قهوه این کشور گذاشت. اعتبار کم شده بود و بسیاری از کشاورزان برای یافتن مکان هایی برای فروش قهوه خود با مشکل مواجه شدند. این مسئله منجر به افزایش دلالان قهوه، معروف به کایوت‌ها شد که قهوه را بسیار ارزان از کشاورزان می‌خریدند تا با سودی چند برابر بفروشند. از میان رفتن INMECAFE، همراه با بحران قیمت قهوه ناشی از شکست توافقنامه بین المللی قهوه در سال ۱۹۸۹، تأثیر زیادی بر کیفیت قهوه تولید شده در این کشور گذاشت.
تعداد زیادی از تولیدکنندگان به دلیل درآمدهای بسیار پایین استفاده از کود را متوقف کردند، سرمایه گذاری در حفاظت از آفات را به حداقل رساندند و زمان و منابع کمتری را برای از بین بردن علف های هرز و مدیریت مزرعه صرف کردند. در برخی موارد نیز کشاورزان به سادگی برداشت قهوه خود را متوقف کردند. جالب اینجاست که برخی از تولیدکنندگان (به ویژه در ایالت های اواکساکا، چیاپاس و وراکروز) با تشکیل گروه هایی برای به عهده گرفتن بسیاری از مسئولیت های قبلی INMECAFE، از جمله خرید جمعی و اداره کارخانه های قهوه، کمک های فنی و لابی های سیاسی بسیج شدند. در توسعه روابط مستقیم با خریداران به نظر می رسد تولیدکنندگان قهوه در مکزیک گواهینامه های قهوه را پذیرفته اند. از این رو، تجارت منصفانه و به ویژه کشت قهوه به صورت ارگانیک بسیار در این کشور رایج است. مکزیک مقدار زیادی از قهوه خود را به ایالات متحده می فروشد، بنابراین یافتن نمونه های بسیار خوب از قهوه مکزیکی در سایر نقاط جهان نسبتاً نادر است.
قابلیت ردیابی
بیشتر قهوه در مکزیک توسط مالکان خرد خریداری می شود و همین مسئله موجب شده است تا ردیابی قهوه تنها تا سطح یک گروه تولیدکننده و یا یک تعاونی قهوه امکان پذیر باشد.
مشخصات طعمی
مکزیک قهوه هایی تولید می کند که طیف وسیعی از طعم ها را شامل می شوند. از قهوه های سبک تر گرفته تا قهوه هایی شیرین با طعم هایی نظیر کارامل، تافی یا شکلات.
مناطق پرورش دهنده قهوه
جمعیت: ۱۱۹۵۳۱۰۰۰
تعداد کیسه های ۶۰ کیلوگرمی در سال: ۳۱۰۰۰۰۰
قهوه در خارج این مناطق نیز رشد می کند و اگر توسط یک برشته کار یا خرده فروش مطمئن به شما پیشنهاد شد به هیچ عنوان نباید آن را نادیده بگیرید. اگرچه تولید این مناطق نسبت به مناطق اصلی کشت قهوه در مکزیک بسیار کم است.
چیاپاس
این منطقه با کشور گواتمالا هم مرز است و رشته کوه سیرا مادره که در این منطقه واقع شده است هم ارتفاع لازم و هم خاک های آتشفشانی مفید را برای تولید قهوه خوب ارائه می دهد.
ارتفاع: ۱۰۰۰ تا ۱۷۵۰ متر
زمان برداشت: نوامبر تا مارس
زیرگونه ها: بوربون، تیپیکا، کاتورا و ماراگوجیپ
اواکساکا
بیشتر کشاورزان این منطقه کمتر از ۲ هکتار زمین دارند و چندین تعاونی بزرگ نیز در این منطقه فعالیت می کنند. اگرچه برخی از آن ها شروع به سرمایه گذاری در گردشگری کرده اند.
ارتفاع: ۹۰۰ تا ۱۷۰۰ متر
زمان برداشت: دسامبر تا مارس
زیرگونه ها: بوربون، تیپیکا، کاتورا و ماراگوجیپ
وراکروز
این ایالت بزرگ در شرق کشور و در امتداد ساحل خلیج مکزیک واقع شده است. این منطقه کمترین میزان قهوه را در بین سایر مناطق تولید می کند.
ارتفاع: ۸۰۰ تا ۱۷۰۰ متر
زمان برداشت: دسامبر تا مارس
زیرگونه ها: بوربون، تیپیکا، کاتورا و ماراگوجیپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *