اکوادور

اکوادور
قهوه نسبتاً دیر و در سال ۱۸۶۰ بود که به استان مانابی در اکوادور رسید. پس از آن تولید قهوه در سراسر کشور گسترش یافت و در حدود سال ۱۹۰۵ صادرات این کشور به اروپا و از طریق بندر مانتا آغاز شد. اکوادور یکی از معدود کشورهایی است که هم قهوه عربیکا و هم قهوه روبوستا را تولید می کند.
پس از اینکه در دهه ۱۹۲۰، بیماری بسیاری از محصولات کاکائو را ویران کرد، کشاورزان بر روی کشت قهوه تمرکز کردند. صادرات آن از سال ۱۹۳۵ شروع به رشد کرد تا اینکه در سال ۱۹۸۵ به ۱٫۸ میلیون کیسه در سال رسید. بحران جهانی قهوه در دهه ۱۹۹۰ باعث کاهش اجتناب ناپذیر تولید آن شد اما تا سال ۲۰۱۱ تولید آن مجدداً افزایش یافت و به حدود یک میلیون کیسه در سال رسید. تا ۱۹۷۰ قهوه اصلی ترین محصول صادراتی اکوادور بود اما بعدها محصولاتی نظیر روغن، میگو و موز جایگزین آن شدند.
اکوادوری ها محلول قهوه را نسبت به قهوه تازه بیشتر مصرف می کنند و جالب اینکه هزینه تولید این نوع قهوه در اکوادور به اندازه ای بالاست که تولیدکنندگان قهوه محلول را از ویتنام وارد می کنند. اکوادور به علت قهوه اش شهرت زیادی ندارد و بخشی از آن به این دلیل است که چهل درصد از تولید آن را قهوه روبوستا تشکیل می دهد. با این حال، اکثر قهوه های صادراتی اکوادور کیفیت نسبتاً پایینی دارند. برای پایین نگه داشتن هزینه های تولید قهوه در این کشور، بیشتر محصول قبل از چیدن بر روی درخت و یا درون پاسیو خشک می شود و ۸۳ درصد محصول صادراتی کشور به طور طبیعی فراوری می گردد.
کلمبیا از واردکنندگان اصلی محصول قهوه اکوادور است زیرا تولیدکننده قهوه در آنجا قیمت بهتری را برای آن می پردازند. چرا که قهوه کلمبیایی به دلیل قدرت برند آن در بازارهای خارجی گران است. در حالی که قهوه مدتی طولانی است که در اکوادور تولید می شود، کسانی هستند که احساس می کنند که اکنون زمان آن رسیده است که قهوه این کشور را به عنوان گوهری پنهان و پر از پتانسیل در نظر گرفت. مطمئناً شرایط جغرافیایی و آب و هوای فوق العاده ای برای تولید قهوه در این کشور وجود دارد و باید دید که آیا سرمایه گذاری در صنعت قهوه تخصصی این کشور منجر به تولید قهوه های جدید و با کیفیت عالی در آینده می شود یا خیر.
قابلیت ردیابی
به ندرت می توان قهوه ای را در اکوادور تا یک منطقه ردیابی کرد و بیشتر ردیابی ها به گروهی از تولیدکنندگانی ختم می شود که قهوه های مختلف را از تولیدکنندگان مختلف جمع آوری کرده اند. اما با این حال، همین قهوه ها نیز می توانند کیفیت فوق العاده خوبی داشته باشند.

مشخصات طعمی
اکوادور پتانسیل تولید قهوه هایی شیرین و پیچیده را دارد و این قهوه ها هر روز بیشتر در دسترس قرار می گیرند. همچنین این قهوه ها از اسیدیته دلپذیری نیز برخوردار هستند.
مناطق پرورش دهنده قهوه
جمعیت: ۱۶۱۴۴۰۰۰
تعداد کیسه های ۶۰ کیلوگرمی در سال: ۶۰۰۰۰۰
قهوه اکوادوری به مرور در صنعت قهوه تخصصی شهرت بیشتری پیدا کرده است و در حالی که مناطق کم ارتفاع آن پتانسیل کمی برای تولید قهوه عالی دارند، مناطق مرتفع قهوه بسیار خوبی تولید می کنند.
مانابی
نزدیک به ۵۰ درصد قهوه عربیکای اکوادور در این منطقه تولید می شود. اما با توجه به اینکه تمام قهوه این منطقه در ارتفاع کمتر از ۷۰۰ متر رشد می کند، این منطقه ارتفاع لازم را برای تولید قهوه با کیفیت ندارد.
ارتفاع: ۵۰۰ تا ۷۰۰ متر
زمان برداشت: آپریل تا اکتبر
زیرگونه ها: تیپیکا، کاتورا و روبوستا
لوجا
حدود بیست درصد از قهوه عربیکا در این منطقه کوهستانی جنوبی رشد می کند. از منظر جغرافیایی نیز این منطقه بیشترین پتانسیل را برای تولید قهوه با کیفیت دارد و بیشترین تمرکز قهوه تخصصی بر این منطقه است. با این حال، این منطقه شرایط آب و هوایی ای را داراست که منجر به افزایش بیماری های قهوه می شود.
ارتفاع: ۲۱۰۰ متر
زمان برداشت: ژوئن تا سپتامبر
زیرگونه ها: کاتورا، بوربون و تیپیکا
ال اورو
این منطقه ساحلی در جنوب غربی کشور واقع شده و بخشی از رشته کوه آند را شامل می شود که کمتر از ده درصد تولید سالانه قهوه اکوادور را بر عهده دارد. تمرکز اصلی تولید قهوه در این منطقه بر نواحی اطراف شهر زاروما است.
ارتفاع: ۱۲۰۰ متر
زمان برداشت: می تا آگوست
زیرگونه ها: تیپیکا، کاتورا و بوربون
زامورا چینچیپ
این استان درست در شرق منطقه لوجا قرار دارد و دارای ارتفاع مناسبی برای تولید قهوه با کیفیت است، با این همه تنها چهار درصد از قهوه عربیکای کشور در این منطقه تولید می شود. تولید قهوه ارگانیک در این منطقه بسیار رایج است.
ارتفاع: تا ۱۹۰۰ متر
زمان برداشت: می تا آگوست
زیرگونه ها: تیپیکا، کاتورا و بوربون
گالاپاگوس
مقدار کمی قهوه نیز در این جزیره تولید می شود و طرفداران آن ادعا می کنند که آب و هوای آنجا با وجود ارتفاع کم برای رشد قهوه مناسب است. چنین قهوه هایی می توانند بسیار گرانقیمت باشند و به ندرت کیفیت موجود در فنجان با قیمت آن ها برابری خواهد کرد.
ارتفاع: ۳۵۰ متر
زمان برداشت: ژوئن تا سپتامبر و دسامبر تا فوریه
زیرگونه ها: بوربون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *